Vattensikt, grått & disigt?

#1 - 20 december 2005 21:35
Har nu varit vatten i mitt nya kar sedan i torsdags men jag upplever det som lite grått och disigt, inte alls klart som i mina andra kar.
Har samma belysning som i växtkaret (aquarelle), botten är 2-3mm rådasand (tvättad), stenrös av skiffer samt en rot.
Lite växter planterat samt några guppy isläppt.
Börjar fundera på om fransmännen använder något annat glas då akvariet är ett Aqualantide panorana eller om själva panorama brytningarna i fronten gör att ljuset bryts annorlunda?
Någon som har några idéer?
#2 - 21 december 2005 05:37
[QUOTE=Mustang]Har nu varit vatten i mitt nya kar sedan i torsdags men jag upplever det som lite grått och disigt, inte alls klart som i mina andra kar.
Har samma belysning som i växtkaret (aquarelle), botten är 2-3mm rådasand (tvättad), stenrös av skiffer samt en rot.
Lite växter planterat samt några guppy isläppt.
Börjar fundera på om fransmännen använder något annat glas då akvariet är ett Aqualantide panorana eller om själva panorama brytningarna i fronten gör att ljuset bryts annorlunda?
Någon som har några idéer?[/QUOTE]

Vänta en vecka till sen är de gråa disiga borta!

Mvh Peter
#3 - 21 december 2005 19:58
Okej, börjar klarna redan idag ser jag.
Blev lite fundersam då jag inte har varit med om samma sak i något av dom andra karen men det kan ju bero på att det är hälften så mycket vatten i dom...
#4 - 22 december 2005 23:39
[QUOTE=Mustang]Okej, börjar klarna redan idag ser jag.
Blev lite fundersam då jag inte har varit med om samma sak i något av dom andra karen men det kan ju bero på att det är hälften så mycket vatten i dom...[/QUOTE]

Jag hade ett Juwel 240 panorama med samma skärningar som ditt nya, men det har ingen betydelse. Däremot gillar jag inte sten och skiffer, man vet aldrig riktigt hur rent det är. Men mestadels är det inkörningstiden, mitt RIO 400 tog 10 dagar innan det blev riktigt klart. Lycka Till!

Annons