Vattenlevande salamander? FINNS det?

#1 - 18 oktober 2002 15:44
Finns det HELT vattenlevande salamandrar? Jag har hört båda delar nämligen, från två olika zoo affärer. Den ena sa att det inte finns naturligt MEN att en salamander klarar att leva i enbart vatten utan nånting att krypa upp på, ett tag, men den mår inte speciallt väl av det. Den andra affären sa att javisst finns det det och visade en som han hade där i affären. Är det nån som vet med säkerhet hur det är? Finns det eller inte? Är nyfiken nu när jag hört både och! Tack! /ida

#2 - 20 oktober 2002 01:17
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Finns det HELT vattenlevande salamandrar? Jag har hört båda delar nämligen, från två olika zoo affärer. Den ena sa att det inte finns naturligt MEN att en salamander klarar att leva i enbart vatten utan nånting att krypa upp på, ett tag, men den mår inte speciallt väl av det. Den andra affären sa att javisst finns det det och visade en som han hade där i affären. Är det nån som vet med säkerhet hur det är? Finns det eller inte? Är nyfiken nu när jag hört både och! Tack! /ida

<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
I ett av mina kar har jag lite "udda" invånare bla 2 st Vatten salamandrar inköpt på akvariebutik.. dom har jag haft i ca 4månader nu och dom har inget att "krypa upp på" ej heller verkar domsärdeles intresserade av att göra detta då jag testade med lite kork.. förövrigt ser dom ut o må fin fint..

Kezze

Annons