Hej på dig!
Kul med nytt akvarium, ska själv snart starta ytterliggare ett. Hur mycket man än vill att allt ska bli perfekt och inga misstag ska göras eller bara hända så kommer det olika slags komplikationer. Stabilitet och kontinuitet är a och o. När allt kickat igång hittar du en "nivå" på vattenbyten, matning, ljusmängd, fisklast osv sedan gäller det att komma ihåg att detta med akvarium är en rätt långsam hobby och det tar ett bra tag till akvariet är helt stabilt. Alltså sitt lugnt i båten och eventuella ändringar i rutiner tar ett tag för att sätta sig och det omvända gäller också alltså problem kan också ta ett tag att rätta till.
Lite algproblem får du nog nästan räkna med i början. När allt skit som kan hända har hänt och du rett upp det och intresset är kvar så är du på mycket bra väg inom denna hobby (vill inte påstå att jag är nån yoda men ungefär här är väl jag själv nu).
Vad ska du köra för inriktning/fiskar?
Hälsningar
Daniel
Tack för peppningen!:D
Det kommer att innehålla Asiatiska fiskar... Har nu Leopard danio, Siamesiska algätare och Prakt botia. Har siktet inställt på Silverhaj också men de får vänta några veckor till, vill som sagt ha en hyfsad koll på balansen i akvariet först...
Jag är sparsam med maten blir litegrann varannan dag ungefär..
Hur ser man om fiskarna blir undernärda?
Nu ser de väldigt trinda å fina ut men de har ju bara bott där i 2 veckor.
Praktbotian har bott där i en vecka, och det var först igår som de
ALLA 3(!) vågade sig ut för att knapra på sjunk-pellets som jag släppte i vid skymningen.
Finns det något tips på vad de gillar att äta??