Vattenberedningsmedel och växtnäring

#1 - 15 april 2005 12:26
Jag kör med vattenberedningsmedel vid vattenbytena och någon dag efteråt pytsar jag i lite TMG växtgödning. Påverkar vattenberedningsmedlet växtgödningen? Vi bor i Stockholmsområdet - behöver man vattenberedningsmedel?
#2 - 15 april 2005 12:41
Jag bor också i sthlm. Jag använder inte vattenberedningsmedel, utan problem. Men vet inte hur det är.
#3 - 15 april 2005 13:54
På frågan hur de interagerar med varandra har jag för mig att det finns en tåt där detta dryftats. Tror att de sas att de inte skulle vara bra att ta i tmg i samband med dosering av typ aqutan el liknade....Sök i forumet för mer ingående svar.
#4 - 15 april 2005 15:07
Har du kommunalt vatten så kan jag lugnt säga: Strunta i allt vad vattenberedningsmedel heter. Det du kan dricka kan fiskarna simma i men inte tvärtom, dvs fiskar kan leva i vatten som du inte kan dricka. Jag tror dessa preparat är mest anpassade för tyska förhållanden och där finns det dåligt dricksvatten på sina ställen.
#5 - 15 april 2005 19:41
De interagerar. Vattenberedningsmedlen har ganska lika funktion som ämnena i gödningen som gör att inte spårämnena fälls ut ur vattnet. Har svårt att tänka mig att de skall störa varandra, tvärtom.
#6 - 19 april 2005 22:13
Stunta i vattenberedningen

Tips från en annan stockholmare

Annons