vatten pump börjar låta?

#1 - 12 oktober 2014 14:20
Hej

köpte en vattenpump till 100 liters , den var knäpptyst första dagen och funkade hur bra som helst , märkte snabbt att det var lite högt flöde så sänkte det för yngelns / räkornas skull men då började den låta när jag satte ner den igen o den gör det fortfarande om ja sätter på den eller höjer till max , någon ide vad som kan vara fel eller hur man kan lösa det? överjobbigt ljud , båda mina akvarier är knäpp tysta me alla filtrar etc så om bara den låter så stör det väldigt mycket .P
#2 - 12 oktober 2014 16:12
Troligen luft kvar i pumpen. Den kommer att rycka ut det förr eller senare. Joxa runt med den lite, luta den så att utblåset är högsta punkten och så, så kommer den nog att tystna?
#3 - 12 oktober 2014 17:00
Jens A. skrev:
Troligen luft kvar i pumpen. Den kommer att rycka ut det förr eller senare. Joxa runt med den lite, luta den så att utblåset är högsta punkten och så, så kommer den nog att tystna?

tack för tipset , testade men det låter fortfarande , kan man inte få ut luften på något sätt manuellt? de kan stämma med att det är luft kvar i den

satte på den nu igen den blev lite tystare efter 5 min men den låter mer kanske ska bara låta den vara på så luften kommer ut själv hoppas de funkar .P

Annons