Vatten passet visar att det lutar lite

#1 - 24 februari 2004 17:09
Hallå, har börjat fylla upp mitt 220 l akvarium nu. Det är bara det att vattenpasset visar att det lutar lite. Det är bara lite lutning. Går inte få akvariumet rakare heller. Gör det nått?
#2 - 24 februari 2004 17:20
Hur pass mycket lutar det? Mitt 720L lutar en aning det också, ca 5mm ungefär. Har haft det igång i snart ett halvår och det har inte hänt något med det ännu iallafall!
Annars kanske du kan palla upp bänken med något så du får det rakt?!
#3 - 24 februari 2004 17:31
Mitt 150L lutar en del men har haft det så i 1-2 år och det har inte hänt nått...
#4 - 25 februari 2004 17:26
mitt akvarium på 54liter lutar typ 5mm men har haft det igång ca 1år och det är inget fel men om det lutar för mycket hur ska man göra för att få det rakare då man kan ju inte lägga en brädbit under akvariumet direkt?
kramisar linn hela vårat hur lutar ca 5mm eller nåt bor i ett gammal hus så kan inte flytta det direkt.akvariumet alltså.
kram
#5 - 25 februari 2004 17:37
Om du har ram så kan det vara ramen som är lite sned. Bullar du upp för att få den rak blir den sned åt andra hållet.
Jag tror inte det gör så mkt om akvariet är skapligt nytt, men jag förstår om du tycker det är jobbigt...
#6 - 25 februari 2004 17:41
vem frågar du..
Jaa men om jag skulle köpa ett 110liters juwel akvarium som jag ska och det är typ 1 cm snett då kan ju glaset spricka men hur ska jag göra för att få det någolunda rakt då ska jag lägga en planka under bänken eller så?
kramisar linn
#7 - 28 februari 2004 08:11
Om det lutar lika mycket både fram o bak så är det ingen fara, det är när det inte gör det som det kan spricka

Annons