vatten på golvet

#1 - 25 maj 2008 19:27
faan ! nu har det hänt, slangen slank ur när jag var ute och gjorde rent filtret... satans klantigt jag vet ..trodde den satt fast under stenarna.
ca 100 liter på parketten... rann också ner i källarn, undrar om försäkringen gäller i ett sånt här läge. jobbigt ,ska ringa folksam i morron bitti.skit skit.
#2 - 25 maj 2008 19:30
Ja otur :S Jag har ett 240 liters akvarium och vi har skaffat en försäkring som täcker läkor eller ja om det går sönder och vatten rinner ut så jag tror inte det går att få ersättning tyvärr MVH Simon men vi får hoppas kanske :)
#3 - 25 maj 2008 20:25
Kanske på en sån drumelförsäkring?
#4 - 26 maj 2008 13:03
joodå,, försäkringen täckte, puh vilken sten som föll från hjärtat.
3000 i självrisk:( men hellr det än o sanera blöta trossbottnar o väggar själv. bassängen i källarn har redan torkat bort, ser torrt ut på golvet i alla fall.
#5 - 26 maj 2008 15:51
3000:- ska du vara glad för =) Tur att du inte bor i lägenhet :P
Bilagor:
#6 - 27 maj 2008 14:49
Hahahaha. Jag gjorde precis samma sak för nån dag sen. Höll på och byta vatten på akvarierna och hade tömt ur vattnet ur yngelakvariet. Såg sen att det var nya yngel i det stora. Då börjar jag helt enkelt håva upp dem. Då jag efter en stund hör dottern bakom ryggen säga "pappa det rinner vatten från akvariet" så gick allt mycket snabbt. Springa fort som faaaan och stänger av vattnet. Kör hävert från det överfulla karet för att kunna flytta möbeln (det står i en vitrinmöbel). Lyfter försiktigt som bara den ner överdelen på möbeln och drar sen ut underdelen från väggen. Det är MYCKET vatten på golvet. Säkert 15-20 liter. Och det är otroligt mycket då man bor i en hyresrätt. Fram med allt vad handdukar heter och torkar och torkar. Efter mycket om och men får jag upp allt vatten. Just då var jag ganska glad att de slipade och lackade om vårt golv då vi flyttade in för snart två år sen. Det syns inte en fläck på golvet. Det som kommer hända är nog det aatt det rann in vatten under frigoliten som kommer förstöra möbeln men det får man väl ta då man är så otroligt klantig.

Annons