Hej.Har ett 375 liters med.prkatbotia/bolivianska fjärilar/guramis marmor. Det kommer åxå att flytta in ett gäng skalar.
nu undrar jag hur jag ska låta vattnet flöda ut för att mina firrar ska få det så bra som möjligt?
Filltret är ett rena xp 3 om det kan va till nån nytta att veta det för att svara?
just nu så använder jag ett rör som det är 4 eller 5 hål i och det ligger i vågrät vinkel längs med baksidan och är vinklat lite snett uppåt.
Tacksam för svar:)
Så hade jag i ett 540-lit akvarium och det funkar bra. Du kan om du vill sätta röret längs kortsidan så strömmar det längs med akvariet istället. Det viktiga är att placera röret så man får bra omrörning på vattenytan som du gjort. Det ger bra syresättning utan att plaska så det stör. Men vill du prova med olika slags flöden i burken är ju Magens tips billigt och bra. Dina firrar vill ha allt från ganska stillastående (guramina) till ganska starkt strömmande vatten (botiorna) men det är nog inget problem eftersom det alltid uppstår områden med olika strömningsförhållanden i ett akvarium dit de olika fiskarna söker sig.