Västeråsare(Västmanland)

#1 - 20 januari 2006 09:03
Tänkte bara kolla hur många det finns här från västerås,verkar vara lite dåligt med folk härifrån som har akvarium som intresse.
Lättare o kunna byta,sälja fisk om man är i stan :))
#2 - 20 januari 2006 10:03
Hej! Jag är västeråsare! Vad har du för fiskar? Jag är intresserad av att veta hur andra hanterar det vatten vi har här, med avseende på hårdhet och ph. Det är ju malawivänligt men med sydamerikanska ciklider blir det ju lite svårare. Själv försöker jag med ekextrakt för tillfället.....
#3 - 20 januari 2006 10:28
Hej jag har 4st burkar här o jag gör inte så mycket åt vattnet förutom lägger i lite salt,nitrivec och järngödning sen i mitt malawi använder jag bokarbonat.
Mina fiskar är malawi:Röd zebra,Ps ornatus,Ps perspicax orange cap sen Ps Mintus med dom ska jag inte ha kvar.
Sen har jag ett gäng skalarere,elefantfisk,nyckelhål,koppartetror,praktbotior,paletter,gibbiceps,pleco,ancistrus och nån algätare..
Ska göra mig av med en hel del fiskar sen ska börja med lite olika L-malar o skalarer.Vad har du själv för fiskar?
#4 - 20 januari 2006 10:52
Just nu har jag scalarer, platy, ancistrus och en siamesisk algätare. Jag ska snart flytta och då köpa ett större akvarium (480 liter), och tänkte då få det hyfsat renodlat sydamerikanskt med scalarer, dvärgciklider (antagligen kakadua och boliviansk fjäril), tetror och pansarmalar. Helst skulle jag vilja ha vanliga fjärilsciklider men vattnet här passar dem ju inte alls och jag vill att mina fiskar ska må bra.

/ Maria
#5 - 20 januari 2006 18:07
En till Västeråsare här!

Jag har två kar med fisksoppa i :D men vill gärna ha ett till med kakadua i... men min man tycker att jag e knäpp... igen :P

Han tycker nämligen att det räcker med två akvarier.
#6 - 20 januari 2006 18:47
Nä har man väl börjat kan det bli ett gäng så länge det finns plats :)
Vad har du för fiskar i det då?
#7 - 21 januari 2006 12:19
[QUOTE=santa]Nä har man väl börjat kan det bli ett gäng så länge det finns plats :)
Vad har du för fiskar i det då?[/QUOTE]

I det stora har jag "städare" i form av pansarmalar, pakistanbotior, ancistrus och ottosar. Som "fina" fiskar har jag guldguramis.

I det lilla har jag en ancistrus, pansarmalar, platys och en kamphane.

Synd att det funkar så bra med alla städarna annars hade jag nog haft färre sådana å fler "fina fiskar#
#8 - 21 januari 2006 13:10
Hakar på den här tråden fastän jag egentligen inte har något att tillföra. Blir bara lite lycklig över att se min hemstad nämnas. Född och uppvuxen där, och har min familj bor där ff. Trots att Kalmar är en underbar stad så är jag nog lite lokalpatriot i vissa lägen....
#9 - 21 januari 2006 13:40
duger det med Sala
#10 - 21 januari 2006 14:41
Helt klart att sala duger asg om ni inte bytt kommun :)
Ja som man säger borta bra men hemma bäst...
#11 - 23 januari 2006 12:03
En till Västeråsare här! Är ni med i föreningen? http://www.vaaf.se/
#12 - 23 januari 2006 13:19
hej här är en till västeråsare, har föresten en stor mal på cirka 25 cm jag vill bli av med om någon här har ett stort akvarium.
mvh matte
#13 - 23 januari 2006 14:26
[quote=santa]Helt klart att sala duger asg om ni inte bytt kommun :)
Ja som man säger borta bra men hemma bäst...[/quote]

nej fan Sala ligger i salakomun fortfarande
#14 - 23 januari 2006 14:26
[quote=mattias_72]hej här är en till västeråsare, har föresten en stor mal på cirka 25 cm jag vill bli av med om någon här har ett stort akvarium.
mvh matte[/quote]

vad är det för mal då?
#15 - 23 januari 2006 15:19
http://album.lunarstorm.se/FullSize/2c2/{2C26FE2A-63BA-4AA3-AEE7-6FDF41FC2E55}.jpg lite dålig bild

pleco, L109 tror jag det är köpte akvariumet för ett tags sen och fick lite fiskar med. han är för stor för mitt så jag tänkte sälja den
#16 - 23 januari 2006 19:13
Sorry menar ju inte kummun utan län asg...
Har ett gäng malawi jag ska bil av med har försökt sålt dom för 500 men fan ingen som vill ha dom,måste ha akvariet till mina skalarer o sen ska jag skaffa lite nya l-malar också... undra om dom klarar sig i svartån hehe
Vad ska du ha för den malen då?
#17 - 24 januari 2006 00:57
kan ju vara lite problem med svartån haha,, vad jag ska ha. ja säg det vad bjuder du, hoppas du har en stor tank,
själv har jag 230 liter och det är mycket förlitet

Annons