Västeråsare?

#1 - 24 december 2008 02:05
Hur många här på forumet bor i västerås ?

Det är ju så ett vi har en VaaF-klubb och skulle vara kul att få lite fart i det.. även om jag inte har nån större inblandninge i det än..

Skulle vara intressant att veta... så vi kan ha lite mysiga kvällar!

/Markus
#2 - 24 december 2008 08:49
jepp det lät kul ..alldeles för lite fisk grejer händer istan .vad tog auktionen vägen som skulle va i september
#3 - 25 december 2008 00:23
Ingen aning, jag har inte betalat medlemsavgiften till Vaff än för deras postgiro är nedlagt för stunden...

Tycker det är dags att styra upp nått kul...för jag vet att det finns många erfarna akvarister och glada amatörer i västerås.

www.vaaf.se är hemsidan till västerås akvarie förening för de som inte visste...

Vi som är från västerås(med omnejd) kan väl uppdatera lite info här i tråden om eventuella evenemang m.m

Vi ses!
#4 - 3 januari 2009 10:38
Hej ni som undrar över Västra Aros Akvarieförening är välkomna ner på nått av våra medlemsmöten vi har..
Vi har ett medlemmsmöte nu den 8/1 där vi kommer att göra räkmix som man sen får köpa för självkostnadspris..

Sen vad det gäller auktion så kommer vi tyvärr inte hinna ha nån nu i vår utan ska försöka ha en i höst.Mer info om det kommer att läggas ut på www.vaaf.se.

Är det nått mer ni undrar över kan ni alltid skicka ett mess till kassören(jag) eller vårat ordförande i vaaf.

Mvh Magnus
#5 - 5 januari 2009 13:24
Mötet är väl den 6/1 ? :D
Bilagor:
#6 - 6 januari 2009 09:05
Nej den har blivit flyttad till den 8/1.
#7 - 6 januari 2009 09:12
Skall titta in på vaaf och kolla vad ni pysslar med [:)]
#8 - 7 januari 2009 09:19
Hawkmoon skrev:
Skall titta in på vaaf och kolla vad ni pysslar med [:)]

Vill bara säga att santa har en riktigt grym odling av malawi ciklider .har själv varit där och tittat .:)
#9 - 8 januari 2009 14:56
Möte ikväll då! 19-21 i lokalen på Råby... vi SES DÄR!
#10 - 8 januari 2009 16:06
Ni är välkomna ner i kväll till vaaf´s lokal och vara med o göra räkmix.
Givetvis också prata en massa fisk :D

Mange
#11 - 9 januari 2009 07:20
Igår var det riktigt trevligt!

Hade förväntat mig massa fisknördar??!?!? Men så kom jag på att jag är en själv :P

Så till er som inte kom igår, dyk upp på nästa möte och snacka skit med oss! Gammel eller ung spelar ingen roll.

/Markus
#12 - 14 januari 2009 11:03
Ska man dyka upp på Styrelsemötet ikväll?

tänkte ju sno några små skott från Christinas baljor...... ;)
Markus
#13 - 17 januari 2009 09:00
Sorry att jag inte han svara innan mötet.
Alla är välkomna på både medlemsmöten och styrelsemöten..
Vi planerade lite för våren om vad som ska hända under mötena och vad vi ska göra.
Alla kan vara med och säga sitt om vad man vill göra på mötena.
#14 - 18 januari 2009 11:41
Ingen fara...jag glömde nog bort att det var möte väldigt kort efter jag skrev förra inlägget ;P
#15 - 9 februari 2009 19:54
Och så missade jag senaste mötet...berättade du nå kul Santa?
#16 - 10 februari 2009 20:10
Tja jag berättade lite om mina snäcklekare,hur dom leker och beter sig.
Sen fikade vi och pratade massor om fisk :)
Hade en liten auktion också..
Ni får komma ner nästa gång.

Santa
#17 - 10 februari 2009 20:26
santa skrev:
Tja jag berättade lite om mina snäcklekare,hur dom leker och beter sig.

Sen fikade vi och pratade massor om fisk :)

Hade en liten auktion också..

Ni får komma ner nästa gång.

Santa

Det ska vi, vi kommer på nästa möte..Styrelsemötet.. :)
#18 - 11 februari 2009 00:08
Hej alla Västeråsare.
Det skulle vara kul att se er, när Kjell håller sitt föredrag hos oss i Bollmora Akvarieklubb i april. Jag antar att klubben samordnar en tripp till Sthlm.Anmäl er till Vaaf. Naturligtvis är alla välkomna. Magnus får naturligtvis bekräfta detta.
En förvarning om invasionen är vi naturligtvis tacksamma för. Vi vill inte att Kjell ska bli utan kaffe, eller hur. Maila gärna till oss. Ni kan använda min mail: [email]ordforande@bollmoraakvarieklubb.org[/email].
Tror att vi kommer ha all time high på detta möte.
Adressen till oss hittar du på vår hemsida www.bollmoraakvarieklubb.org

Vi syns i vimlet.
Kjell!! Håll i hatten, du kommer säkert ha en stor samling framför dig den 2:a April.
#19 - 6 mars 2009 18:35
Aha! Hej Larry! Vi ska alltså åka till stockholm och lyssna på Kjell!?
#20 - 8 mars 2009 09:31
Ja vi kommer o samåka upp till Stockholm,kommer finnas en intresseanmälan på vaafs hemsida.
Kommer ochså att försöka samåka till Örebro auktionen om intresse finns..
#21 - 9 mars 2009 21:09
santa skrev:
Ja vi kommer o samåka upp till Stockholm,kommer finnas en intresseanmälan på vaafs hemsida.

Ja det vill vi ju!

Förresten vill jag ge ett tips för er som bor i västerås!

Om ni har något i fisk/akvaristik väg att sälja så lägga gärna in en annons på www.vaaf.se det är gratis att registrera sig och man behöver inte vara medlem i Vaaf för att använda forumet/"annonstorget"

Mvh

Markus
#22 - 20 mars 2009 12:05
Jag har ju faktiskt sett till fler västeråsare här på Zoopet som ännu inte är med i Vaaf! Det händer en hel del kul grejer nu mot våren kika in på hemsidan -> Kalendern för att se vad som är på G!

Skulle vara jätte kul om fler ville gå med i Vaaf!
#23 - 26 mars 2009 10:23
Besök hos Bollmora AK den 2:a april

santa skrev:

Hej alla Västeråsare !
Sist jag hörde något från er, fick jag ett förhandsinfo att ni kommer c:a 14 personer. Stämmer detta fortfarande eller kommer ni med 50 personer ?
Det lär bli ett välbesökt möte där Kjell F. håller föredrag. Vi räknar kallt med ett 100-tal besökare, eftersom ciklidstämman, diskuschampionatet, guppyutställningen och SARFs riksstämma ligger dagen/-arna efter.
Som vanligt finns mackor, kaffe, te och fikabröd till en kostnad av 20:- (all included)
Vi kommer ha ett lotteri med fint prisbord lottpris 10:00 och en månadsauktion på de grejer som besökarna tagit med sig. OBS! INGEN STORAUKTION. Det finns det inte tid för. Vi vill ha tid för lite mingel också.
Tid 18.45 till 22.00
Som vanligt - alla välkomna ingen entréavgift

Annons