En liten rapport från mig
Detta var min första fiskauktion, därför kom det som en chock för mig att fiskarna var förpackade i burkar och påsar istället för att simma runt i akvarium vilket jag hade föreställt mig, det skulle naturligtvis vara omöjligt att genomföra vilket jag insåg ganska snabbt[B)]. Jaja så är det med förutfattade meningar;)
Det var 350+ utrop, med en salig blandning av fiskar, jag blev dock förvånad över det stora utbytet av ciklider och då främst malawi, fanns också gott om ancistrus, guppys, svärdbärare, växter mm
Lite styck priser:
Malawiciklider 5-40 kronor per styck de flesta runt 5-10 kronor
Ancistrus 10-70 kronor jag köpte ett fullvuxet par för 120 kronor
Crystal red räkor jag köpte 10 st för 200 kronor
Guppys några kronor, dock var det ngn som lyckades köpa 2 st vanliga guppys för 50 kronor hehe.
Växter 20-60 kronor per påse
2 st stora plecos 25-30 cm gick för 140 kronor paret har jag för mig
Svärdbärare var eftertraktade och fanns ganska många vildfångade och avkommor till viltfångade.
Detta är ungefärliga priser kommer dock inte exakt ihåg alla;)
Jag trodde det skulle vara mycket mera folk, de uppfödare jag pratade med intygade att det var köparens auktion då väldigt många utrop gick för lägsta pris 20 kronor.
Här följer mina fynd:
[ATTACH]7518[/ATTACH]
Titta i länken för att se mina fynd
Mest nöjd är jag med priset på räkorna, precis vad jag var ute efter:D
Detta var blott andra året auktionen i Västerås anordnades och arrangörerna verkade nöjda och jag återkommer givetvis nästa år kanske med egna objekt:)
Tack för en trevlig auktion VAAF