Vart tog tråden vägen?

#1 - 16 augusti 2004 19:03
Såg en tråd på förstasidan som hette legostad i akvariet kanske lät lite spännande och läsa men när jag tryckte på den så kom jag till forumets förstasida och nu så är den försvunnen från förstasidan me!
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 16 augusti 2004 19:04
Den deletades som alla andra trådar som läggs in i fel kategori.
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 16 augusti 2004 19:05
Nu lades den in igen och denna gång i rätt kategori och då får den vara kvar.
#4 - 16 augusti 2004 19:06
haha kjell du e på hugget du! jag hadde inte hunnit legga upp den tills den va bortagen :P sitter du ba framför datan o grejjar me forumet eller [;)][;)]
#5 - 16 augusti 2004 19:07
själv tycker jag inredning är någon slaks tillbehör eller? [:-95]
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 16 augusti 2004 19:08
sitter du ba framför datan o grejjar me forumet eller

Oh, nej. Tröttnade på TV för en stund och tittade just in.
#7 - 16 augusti 2004 19:10
holler me inge bra på tv längre :P
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 16 augusti 2004 19:10
själv tycker jag inredning är någon slaks tillbehör eller?

I så fall kan man väl betrakta allt som tillbehör och lägga alla inlägg i samma tråd och hela forumet blir totalt kaos[:-56][:-27]
#9 - 16 augusti 2004 19:12
1 0 till kjell[:-39]
#10 - 16 augusti 2004 20:45
Är det inte lättare att flytta tråden till rätt kategori istället för att deleta den? Då behöver inte den stackare som skrivet ett långt inlägg sitta och skriva om det.
#11 - 16 augusti 2004 20:47
fantasi: Det blir ett himla jobb för Kjell att flytta trådar hit och dit, han har bättre saker att lägga sin tid på.. [;)]
#12 - 16 augusti 2004 20:52
Han har tid att sitta och leta upp dem och deleta dem, kan inte vara så mycket svårare att flytta dem. Verkar som det förekommer väldigt mycket deleting här vilket är synd, folk kan missupfatta och göra fel. Har man då skrivet ett långt inlägg vill man inte bara att nån deletar det pga ett misstag eller missförstånd.
#13 - 16 augusti 2004 21:00
Det finns några gamla trådar om detta, men jag orkar inte leta upp dem, sök gärna själv. Kjell brukar ofta flytta när det är någon ny på forumet som har hamnat fel, tror jag? Men det är ju ett smidigt sätt att få folk att lägga tråden i rätt kategori alldeles själva nästa gång [;)]
#14 - 16 augusti 2004 21:14
Jag hade lagt ut en tråd i två kategorier pga att jag ansåg att den passade in på både ställena. Då deletades båda. När jag precis blivit medlem skrev jag en annan tråd som innan jag ens hann se detetades.
Nu mera skriver jag inte trådar här, ganska tråkigt att det är så. Försöker söka och hitta vad jag letar efter, gör jag inte det så får det va så.
#15 - 16 augusti 2004 21:16
<center>Trial and error... de är ju så man lär sig. Nån måste ha kollen och jag är evigt tacksam att det är Kjell.

Heja Kjell
[:-159][:-129][:-159][:-129][:-159][:-129][:-159][:-129]</center>
#16 - 16 augusti 2004 21:16
Det är väl onödigt..är du det minsta osöker på kategorin, kan du lägga den under "vilken kategori" så får du hjälp..
#17 - 16 augusti 2004 21:17
Mitt svar var riktat till fantasi, alltså..
#18 - 16 augusti 2004 21:21
Tack för tipset! Tråden som deletades från två kategorier handlade om åleds räkmix och om den var bra till mina malawisar och om nån hade nån erfarenhet av den. Jag lade denna både under "foder" och under "afrikanska ciklider", ska ta och fråga där du sa vart den ska ligga eftersom den tydligen inte ska ligga under någon av de kategorierna som jag trodde. Och man kan ju inte säga att det är lättare att deleta än att låta den va.
#19 - 16 augusti 2004 21:24
det låter ju som någon av dessa kategorier borde ha varit den rätta, ska bli spännande att se var den hamnar då..? [:)]
#20 - 16 augusti 2004 21:28
Japp! Väntar på svar nu :P Har helt missat den kategorin så tackar än en gång för tipset!
#21 - 16 augusti 2004 21:52

Tror inte din tråd försvann för att du la in den på fel ställe.. tror nog mer att den blev deletade för att du la in den på mer än ett ställe, vilket kjell kan ha uppfattat som någon form av spam lr liknande. Har nämligen varit en del folk nu de senaste veckorna som lagt in samma fråga flera gånger om för att de tror att fler ska svara på den. Du kan ha missuppfattats och trots vara en av dem.... en teori bara...
#22 - 16 augusti 2004 21:59
Har ju fått en tråd deletad innan så jag tänkte om jag lägger den i båda kanske dem bra tar bort den dem inte tycker passar, men både rök.
Kjell Fohrman
Administrator
#23 - 17 augusti 2004 04:24
Du vet mycket väl att anledningen till att dina dubbelinlägg deletades var pga att du lade in samma inlägg i flera olika kategorier. Du vet det eftersom jag talade om det i mailet till dig.
Om man inte vet var en tråd skall in så lägg in den på "Vilken kategori" så flyttas den till rätt ställe.
Detta att en del lägger in samma inlägg på flera olika ställen är ett otyg eftersom det dels tar upp forumplats och dessutom gör forumet rörigt.

Sedan till frågan om varför jag deletar istället för att flyttar eftersom bägge sakerna tar ungefär lika lång tid för mig.
Tidigare så flyttade jag inläggen men det innebar att fler och fler struntade i var de la sina inlägg eftersom "idioten" Kjell ändå slet häcken av sig med att flytta inlägget till rätt kategori. Forumet blev till slut helt ohanterligt, men efter att jag började deleta istället så funkar det betydligt bättre.
De som totalt struntade i var de la in sina inlägg antingen slutade skriva i forumet eller så skärpte de sig.
Det skall dock sägas att om jag deletar ett inlägg som en helt ny (skrivit högst 10 inlägg) forumdeltagare lagt in så skickar jag ett mail till denne om detta.
Detta innebär självklart kortsiktigt mer jobb för mig än att flytta inlägget, men i längden så sparar det oerhört mycket jobb eftersom folk i fortsättningen tänker efter före de lägger in ett inlägg.
#24 - 17 augusti 2004 13:57
Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman

Du vet mycket väl att anledningen till att dina dubbelinlägg deletades var pga att du lade in samma inlägg i flera olika kategorier. Du vet det eftersom jag talade om det i mailet till dig.

Om man inte vet var en tråd skall in så lägg in den på "Vilken kategori" så flyttas den till rätt ställe.

Detta att en del lägger in samma inlägg på flera olika ställen är ett otyg eftersom det dels tar upp forumplats och dessutom gör forumet rörigt.

Sedan till frågan om varför jag deletar istället för att flyttar eftersom bägge sakerna tar ungefär lika lång tid för mig.

Tidigare så flyttade jag inläggen men det innebar att fler och fler struntade i var de la sina inlägg eftersom "idioten" Kjell ändå slet häcken av sig med att flytta inlägget till rätt kategori. Forumet blev till slut helt ohanterligt, men efter att jag började deleta istället så funkar det betydligt bättre.

De som totalt struntade i var de la in sina inlägg antingen slutade skriva i forumet eller så skärpte de sig.

Det skall dock sägas att om jag deletar ett inlägg som en helt ny (skrivit högst 10 inlägg) forumdeltagare lagt in så skickar jag ett mail till denne om detta.

Detta innebär självklart kortsiktigt mer jobb för mig än att flytta inlägget, men i längden så sparar det oerhört mycket jobb eftersom folk i fortsättningen tänker efter före de lägger in ett inlägg.

Men, om rätt skall vara rätt så står det faktiskt bara så här i tipsen hur man skriver inlägg på forumet:
"3/ På rätt plats.
Skriv ditt inlägg i rätt ämnesavdelning (inlägg som ligger fel kommer att plockas bort). Vet du inte var du skall skriva ditt inlägg så fråga i avdelningen 3-03 "Vilken kategori" så kommer du att få svar."

Det står idag inget om att man inte får lägga in sin fråga på flera kategorier.

De förklaringar du har givit här till varför du tagit bort inläggen är OK och jag förstår att samma inlägg på flera ställen till slut tar en hel del utrymme.

Fast samtidigt kan jag förstå "fantasis" tankegång. Hennes fråga passade ju faktiskt in under båda kategorierna. Oavsett hennes anledning till varför hon lade in dem där hon gjorde, så kanske andra tänker som jag tänkte att hon tänkte (invecklat, javisst[:-100]); "Om ingen ser mitt inlägg under "foder" kanske någon ser det under "Amerikanska ciklider". Bäst att lägga det på båda."

Det kanske vore idé att även skriva in att ett inlägg endast får förekomma en gång under en kategori i forumet bland tipsen. Och om man då blir osäker vart inlägget hör hemma frågar man under "Vilken kategori".
#25 - 17 augusti 2004 15:17
Nu hade jag som där stod och som folk sagt att man ska fråga vart man ska lägga tråden. Då upptäcker jag att tråden om vart jag ska lägga tråden är flyttad till "foder" så nu ligger där en tråd i "foder" som handlar om vart jag ska lägga min tråd. Hade tänk starta en ny tråd med mer info och mer om frågan. Allt snack om att rätt tråd ska va på rätt plats, då hade jag ju lika gärna kunnat fråga i "foder" om det är där jag ska lägga tråden. Aja inte jag som lagt den där iaf.
Kjell Fohrman
Administrator
#26 - 17 augusti 2004 16:46
JAG FLYTTAR ALLA INLÄGG SOM LÄGGS IN I "VILKEN KATEGORI" TILL RÄTT KATEGORI.
DET ÄR DÄRFÖR SOM DET INTE LIGGER NÅGRA TRÅDAR I AVDELNINGEN "VILKEN KATEGORI" - DVS SÅ SNART DOM KOMMER DIT SÅ FLYTTAS DOM.

Annons