Vart tog räkan vägen??

#1 - 1 mars 2004 23:02
Jag hade en gång fem Amanoräkor.
En hoppade ur så var de bara fyra.
Sen då?
Jag hittar bara två, hur mycket jag än letar..
Visserligen är de duktiga på att inte synas, men jag har bara sett två samtidigt. Eller en o en..

Annat i burken: (the suspects)
Kampfisk.
Praktbotia.
Sorgmanteltetra.
Några Otocinclusar
Ett par Ansictrusar.
Guppys.

Kan nån av dessa ha mumsat i sig en räka eller två??
Knappast Otocinclusar eller Ansistrus.
#2 - 27 mars 2004 16:45
Har du alla kampfiskarna i samma kar? hur stort är det?

#3 - 27 mars 2004 17:08
Tror jag har 6 st. De är sjukt bra på att inte synas. Lyfte upp ett par rötter ur vattnet för att kika om de låg gömda under men inget. När jag lyfte upp rötterna ur vattnet kom dock 4 st utkravlande ur hålor som jag inte ens visste fanns. Så chansen är att de bor någonstans utom synhåll.
#4 - 28 mars 2004 01:49
förmodligen gömmer de sig bara... =) hur stort akvarium har du? har du en kampfishane o resten honor?
mvh anna
#5 - 28 mars 2004 07:26
Hej.
Har fyre st. som var borta i tre mån. En dag var dom där bara.
MVH Mats
#6 - 28 mars 2004 08:35
jag köpte 2 st till mitt 1125 för en vecka sedan såg dom på väg ner mot botten sedan var dom borta. Tycker dock det är kul med fiskar jag inte ser jämt
#7 - 31 mars 2004 12:32
De dör allt eftersom.. tråkigt men så är det.
Har själv haft ett gäng i mitt 144 köpte 10, 6 st överlevde de första 5 månaderna..
#8 - 31 mars 2004 12:42
Jag har 7st i mitt kar, dom va blyga i början och jag funderade på om dom dött, men nu efter ett par veckor är alla framme och norpar mat, och härjar ikring i karet. Tre räkor fajtades med en BlackMolly om en bit mat, ojoj vilken show :D

Hoppas dom klarar sig länge, dom e fina och mkt uppskattade av folk som kollar in... och... "VAD ÄR DET DÄR *pek*"

Roliga filurer, undrar om dom förökar sig.... *hmm*
#9 - 21 april 2004 20:39
på tal om att föröka sig å räkor, hur gör de? köpt en räka idag som har en hiskelig massa ägg på magen... behöver hon en pojk eller blir det räkbebisar iaf? om jag se nån liten räk-rackare så kan jag ju alltid slänga över den i den lilla yngelhagen... men hur gör de när de fortplantar sig?!?

Annons