Vart tog brommazoomarknad tråden vägen?

Lucas_no1
#1 - 5 december 2005 10:06
Vart har bromma zoomarknad tråden tagit vägen?
Jag blev lite förvånad när jag inte hittar den och undrar vart den tog vägen.
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 5 december 2005 10:09
8/ Kritik
Kritik mot NAMNGIVNA privatpersoner eller företag är OK förutsatt att kritiken håller sig inom lagens råmärken samt att kritiken INTE skrivs under pseudonym (ange alltid ditt för och efternamn samt bostadsort).

Jag har varit borta hela helgen och såg den därför först nu - klart olyckligt att den blev kvar så länge.
Bilagor:
#3 - 5 december 2005 10:35
[QUOTE=Kjell Fohrman]8/ Kritik
Kritik mot NAMNGIVNA privatpersoner eller företag är OK förutsatt att kritiken håller sig inom lagens råmärken samt att kritiken INTE skrivs under pseudonym (ange alltid ditt för och efternamn samt bostadsort).

Jag har varit borta hela helgen och såg den därför först nu - klart olyckligt att den blev kvar så länge.[/QUOTE]

Nämen, hade du och jag samma åsikt Kjell :D
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 5 december 2005 10:54
[QUOTE=Patrik_växjö][QUOTE=Kjell Fohrman]8/ Kritik

Jag har varit borta hela helgen och såg den därför först nu - klart olyckligt att den blev kvar så länge.[/QUOTE]

Nämen, hade du och jag samma åsikt Kjell :D[/QUOTE]
Det har vi väl allt som oftast, men det är väl kanske som så att det är dom få gångerna som man hade olika åsikter som man kommer ihåg;)
#5 - 5 december 2005 12:13
Om detta gäller vad jag skrev, så skriver jag gärna mitt för och efternamn, Micke Norén, under vad jag skrev om Bromma Zoomarknad (t.ex. ang. att fiskar bara behövde matas ett par gånger per år, eftersom de åt vatten, och alltså simmade i sin mat; att platys och guppies skulle svältas varannan vecka för att ge fler yngel; och att olika varianter av platy inte korsar sig). Jag har som taxonom och molekylärsystematiker hört många felaktiga saker i zooaffärer, men normalt sett har det varit uppenbart att det rört sig om missförstånd, felidentifieringar och okunskap; Bromma Zoomarknad är den enda zooaffär nånsin där jag varit övertygad om att killen aldrig varit i närheten av ett akvarium och bara stod och hittade på helt fritt.

Michael Norén, Marknadsv. 99, 183 78, Täby, Stockholm.
HazelCR
#6 - 5 december 2005 12:24
Tråden var ju intressant ur fler aspekter. Tråden innehöll fler intressanta frågeställningar, som nu försvann.

Kjell, kunde du inte uppmana skribenterna att lägga in sitt namn och ort, så kunde tråden få finnas kvar? Som det nu blev, så försvann väl också inlägg som gjorts på korrekt sätt d.v.s. följt forumsregel 8, tror jag.

Jag funderade själv på att lägga in mitt namn ocH ort i signaturen, så är man synliggjord för alla. Men det skulle ju inte hjäpa iaf , om hela tråden försvinner.
En annan kanske bättre variant för att anonymiteten skall försvinna är att man skulle kunna välja, att namn och ort blir synliga för alla och inte bara för er administratörer på användarprofilen. ( Jag trodde att man var synlig där, men så var det inte)

Gunnar Karlsson, Gävle
HazelCR
#7 - 5 december 2005 12:31
Jag hittade en möjlighet genom att,
man skriver in namn och ort under , övrig information vid sin profil.

Räcker det för att uppfylla paragraf 8 ?
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 5 december 2005 13:35
Kjell, kunde du inte uppmana skribenterna att lägga in sitt namn och ort, så kunde tråden få finnas kvar? Som det nu blev, så försvann väl också inlägg som gjorts på korrekt sätt d.v.s. följt forumsregel 8, tror jag

Det är ju exakt så som reglerna skall funka - dvs en uppmaning till hur man skall göra. Tyvärr är det många som struntar i att följa dom.
Av det jag läste (första sidan) i denna tråd fanns det faktiskt flera inlägg som bröt mot regeln (självklart fanns det också många som inte gjorde det).

Jag hittade en möjlighet genom att,

man skriver in namn och ort under , övrig information vid sin profil.

Ja, under förutsättning att det ger tillräckligt med info för att den som "kritiseras" skall kunna "identifiera" vem det är som kritisterar. Kontentan är att vill man kritisera någon namngiven så kan man inte själv vara anonym.
HazelCR
#9 - 5 december 2005 15:09
Liknade kritiserande trådar har funnits eller finns här på zoopet med också på andra forum.
En sak som säkert rör till det för forumsbesökare är att olika forum har sina regler och sedan finns faktiskt den riktiga lagen också. Det råder inte alltid samstämighet dessa emellan. "Det är inte alltid lätt att göra rätt. :D"
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 5 december 2005 15:17
[QUOTE=HazelCR]Liknade kritiserande trådar har funnits eller finns här på zoopet med också på andra forum.
En sak som säkert rör till det för forumsbesökare är att olika forum har sina regler och sedan finns faktiskt den riktiga lagen också. Det råder inte alltid samstämighet dessa emellan. "Det är inte alltid lätt att göra rätt. :D"[/QUOTE]
Så är det självklart - därför skall man alltid ta reda på vilka regelr som gäller innan man ger sig in i leken.
Dvs ungefär som när man med bil kommer till ett nytt land så kollar man vilka hastighetsgränser som gäller där (OK ett dåligt exempel för din del, men i alla fall;))
#11 - 6 december 2005 03:14
[QUOTE=Kjell Fohrman]8/ Kritik
Kritik mot NAMNGIVNA privatpersoner eller företag är OK förutsatt att kritiken håller sig inom lagens råmärken samt att kritiken INTE skrivs under pseudonym (ange alltid ditt för och efternamn samt bostadsort). [/QUOTE]

var går gränsen får vad som är acceptabelt att skriva om en butik och inte ?
får så som regeln är skriven nu så kan jag till exempel inte ens rekommendera en butik utan att bryta mot den regeln.

i praktiken gäller det ju allt från akvarier till cirkulationspumpar till bottensubstrat också.
#12 - 6 december 2005 07:21
Håller med Raven även om jag förstår tanken (och tycker den är bra) med regeln.
Kritik kan vara positiv, negativ, konstruktiv mm. mm.
Jag antar att ingen klagar om man skulle skriva, "Akvarieaffären X är jätte bra och dom kan allt om alla olika arter dom har, och sen är dom billiga också", även om det var under pseudonym.
Skriver man istället "Akvarieaffären X är skit dålig och dom kan ingenting om någon av arter dom har, och sen är dom skit dyra också", då skulle det bli en annan sak, eller har jag fel här?

Jag förstår precis vad som menas med regeln (tror jag), men alvarligt talat så fattar jag inte riktigt varför man är anonym på ett forum som zoopet över huvud taget.
Kjell Fohrman
Administrator
#13 - 6 december 2005 08:42
[QUOTE=Raven][QUOTE=Kjell Fohrman]8/ Kritik
Kritik mot NAMNGIVNA privatpersoner eller företag är OK förutsatt att kritiken håller sig inom lagens råmärken samt att kritiken INTE skrivs under pseudonym (ange alltid ditt för och efternamn samt bostadsort). [/QUOTE]

var går gränsen får vad som är acceptabelt att skriva om en butik och inte ?
får så som regeln är skriven nu så kan jag till exempel inte ens rekommendera en butik utan att bryta mot den regeln.

i praktiken gäller det ju allt från akvarier till cirkulationspumpar till bottensubstrat också.[/QUOTE]

Kritik är ett negativt ord och skall också förstås som ett sådant i detta sammanhang och så förstår nog nästan alla att vi också menar.
Akvarier och bottensubtrat är vare sig privatpersoner eller företag.

Men visst alltid blir det en gränsdragning men så är det ju med de flesta regler. Det står att man skall använda ett vårdat språk - när är det ovårdat och när är det vårdat? Oavsett var man dra gränsen så finns det vissa som tycker att regelerna är för stränga medan andra tycker att dom borde vara strängare.
Kjell Fohrman
Administrator
#14 - 6 december 2005 09:05
Skriver man istället "Akvarieaffären X är skit dålig och dom kan ingenting om någon av arter dom har, och sen är dom skit dyra också", då skulle det bli en annan sak, eller har jag fel här?

Helt korrekt -
skriver man i forumet - "Henrik Eketjäll från Eskilstuna är en skojare som säljer halvdöda fiskar" och är anonym så är det inte OK
Skriver man istället - "Henrik Eketjäll från Eskilstuna säljer kanonfina fiskar" så är det OK att vara anonym
#15 - 6 december 2005 09:05
Kritik är en positiv eller negativ bedömning av någon eller någras prestationer eller beteende

Men håler med dig att man oftast menar negativ kritik när man bara säger kritik.
#16 - 6 december 2005 09:17
Jag har haft mitt riktiga namn och min ort i min profil HELA TIDEN Herr KJELL men ändå har du tagit bort inlägg då man sagt vilka affärer som är bra eller dåliga och gett kritik el ros.
MEN Guden Gurun mannen minisken Kjel har helt sonika bara raderat inläggen DÅLIGT!!!
Om man har butik som handlar med levandevarelser så bör man kunna sina saker och man borde tåla att få kritik om detta misssköts dessutom tycker jag inte det är fel att tala om hur de beter sig då vi som handlar av dem säger vad vi tycker.... Men om vi gör det så är det bara en åsikt som gäller och det är Kjells..........!!
#17 - 6 december 2005 09:22
Appropå anonymitet:

Det är ju desutom en viss skillnad på "Anders Karlsson från Stockholm" och "Henrik Eketjäll från Eskilstuna", vem är mest annonym tror ni? ;)
#18 - 6 december 2005 09:25
dig är väll lättare å hitta, skulle kanske gå ner på stan och spana :D ska ju ändå ner till tropikhuset idag :p
#19 - 6 december 2005 09:30
hehe, ja bara at spana på.

Eniro.se säger att jag är ungefär 462ggr mindre anonym än Anders Karlsson i Stockholm.
Dom jäklarna sätter t.o.m. ut en prick på kartan direkt vid sökning ;)
#20 - 6 december 2005 09:32
[QUOTE=heeke]hehe, ja bara at spana på.

Eniro.se säger att jag är ungefär 462ggr mindre anonym än Anders Karlsson i Stockholm.
Dom jäklarna sätter t.o.m. ut en prick på kartan direkt vid sökning ;)[/QUOTE]

så mycke =)... sthlm är ju aningen större än våran lilla stad. Fast de e ju tur att dom sätter ut en liten prick, så slipper man gå vilse =)
Lucas_no1
#21 - 6 december 2005 09:47
Jag startade tråden och la länkar till vinstazoo och brommazoo.

Tycker inte alls det var något fel i denna tråd.
Jag ställde en fråga om hur seriöst deras handlande är.
Det kan vara bra för kommande kunder att veta.

Det finns flera hundra trådar här med länkar till andra företag som inte alls tas bort.

Lucas Lindström
#22 - 6 december 2005 10:29
[QUOTE=heeke]hehe, ja bara at spana på.

Det är en av anledningarna till att jag valt att vara anonym. Med så många knäppskallar som finns ute på nätet förstår jag inte hur man glatt visar upp sina trynen och länkar till sina ibland mycket privata hemsidor.

mvh
/s
Kjell Fohrman
Administrator
#23 - 6 december 2005 10:52
[QUOTE=heeke]Appropå anonymitet:

Det är ju desutom en viss skillnad på "Anders Karlsson från Stockholm" och "Henrik Eketjäll från Eskilstuna", vem är mest annonym tror ni? ;)[/QUOTE]
Helt riktigt - heter man Anders Karlsson och är från Stockholm så krävs det alltså mer info för att det skall vara OK.

Jag har haft mitt riktiga namn och min ort i min profil HELA TIDEN Herr KJELL men ändå har du tagit bort inlägg då man sagt vilka affärer som är bra eller dåliga och gett kritik el ros.

MEN Guden Gurun mannen minisken Kjel har helt sonika bara raderat inläggen DÅLIGT!!!

Kan inte svara på detta. Dock finns det ytterligare regler som att kritiken måste hålla sig inom lagens råmärken och dessutom kan det ha varit någon annan som bröt mot reglerna och därför raderades tråden. I princip gäller dock de regler som jag nämt ovan.

Men om vi gör det så är det bara en åsikt som gäller och det är Kjells..........!!

Stämmer väl på så sätt att det till slut är min åsikt som avgör i dessa frågor. Ungefär 2/3 av de "delete-rapporter" som kommer in köper jag medan jag tycker att resterande kan få vara kvar.
Förstår inte vad det är för märkligt med att jag ansvarar för vad som är acceptabelt eller inte eftersom det är jag som startat och driver sidan tillsammans med Christian (som överlåtit dessa beslut till mig) och det dessutom är vi som till syvende och sist är juridiskt ansvariga för innehållet.
#24 - 6 december 2005 10:53
[QUOTE=sveno][QUOTE=heeke]hehe, ja bara at spana på.

Det är en av anledningarna till att jag valt att vara anonym. Med så många knäppskallar som finns ute på nätet förstår jag inte hur man glatt visar upp sina trynen och länkar till sina ibland mycket privata hemsidor.

mvh
/s[/QUOTE]
Ja och för att inte tala om alla knäppskallar som ser mitt tryne när jag står på torget och snackar med en bekant. Tänk om han/hon följer efter mig hem. ;)
Skämt och sido, om jag ska vara rädd för sånna saker så kan jag lika gärna låsa in mig i ett rum utan dörrar och fönster.
#25 - 6 december 2005 11:05
ha ha.... samma här vet ju inte vilka galenpannor som springer omkrig här ;)
#26 - 6 december 2005 11:08
Vad gäller anonymitet, skall man självklart specifiera sig så väl att den som blir kritiserad kan avgöra vilken av de 462 Anders Karlsson i Stockholm det var som stod för kritiken om de t.ex. vill stämma.

Anledningen till Kjells regel (och restriktivitet) är lika självklart att han är precis lika medveten som jag om att den mesta kritiken mot affärer är grundlös och beror på att kunden är clueless/har gjort fel, och affärer måste ha nån chans att försvara sig mot ogrundade påhopp.

Reglerna är bra. Jag ser ingen anledning att gnälla om just detta. Vill man kritisera en butik skall man stå för det.

Vad gäller knäppskallar på nätet... Jag kan helt förstå att särskilt yngre och/eller kvinnor vill vara anonyma på nätet. Gissningsvis får de som vill kritisera och vara anonyma lösa detta med Kjell.
#27 - 6 december 2005 11:11
Klart man ska stå för sin kritik annars kan man faktiskt va tyst...tycker jag iaf =) så när de e dax för mig att ge skarp kritik så kommer jag lägga in med efternamn och stad =)
#28 - 6 december 2005 11:13
[QUOTE=sveno]och länkar till sina ibland mycket privata hemsidor.[/QUOTE]Privata hemsidor? Till och med mycket privata hemsidor?? Visste inte att sådana fanns ;) Vad är då tanken med att lägga ut dem? Vill men ha dem ute men att de fortfaranade ska vara privata så får man väl sätta lösenord på dem, och då spelar det väl inte någon roll om någon droppar en länk till dem? Eller har jag missuppfattat något? :confused:
Kjell Fohrman
Administrator
#29 - 6 december 2005 11:25
Vad gäller knäppskallar på nätet... Jag kan helt förstå att särskilt yngre och/eller kvinnor vill vara anonyma på nätet. Gissningsvis får de som vill kritisera och vara anonyma lösa detta med Kjell

Jepp instämmer - jag kan förstå att vissa har reella skäl att vara anonyma av olika skäl och dessa skall självklart även fortsättningsvis få fortsätta att vara anonyma i forumet (dock inte gentemot den de kritiserarar).
En betydligt vanligare orsak till att man valt att vara anonym är dock att man just vill kunna kritisera utan att behöva ta ansvar för det och det accepteras inte i detta forum.

Självklart får man dock oavsett orsak vara anonym i forumet, men man har då själv valt att vara anonym och då får man faktiskt ta kosekvenserna av det och följa de speciella regler som då gäller.
#30 - 6 december 2005 11:25
[QUOTE=heljis][QUOTE=sveno]och länkar till sina ibland mycket privata hemsidor.[/QUOTE]Privata hemsidor? Till och med mycket privata hemsidor?? Visste inte att sådana fanns ;) Vad är då tanken med att lägga ut dem? Vill men ha dem ute men att de fortfaranade ska vara privata så får man väl sätta lösenord på dem, och då spelar det väl inte någon roll om någon droppar en länk till dem? Eller har jag missuppfattat något? :confused:[/QUOTE]

Jag vet inte vad du missat, men jag förstår bara inte varför folk är intresserade av att slänga ut familjebilder och partybilder för en större(?) allmänhet på ett akvarieforum.

mvh,
s
#31 - 6 december 2005 12:19
Ja, varför vill man visa en bild på sitt akvarium? ;)

Detta har ju lite med integritet att göra, även om man själv har valt bort den i vissa fall.
Just "personlig integritet" är något jag inte har mycket för, missförstå mig rätt nu. Har man inget att dölja så vad är då problemet? Att någon skulle missbruka den information som sammlats in om mig? Vem skulle ha intresse av det, om jag nu inte döljer något? Bara för att jävlas?
Nä, den köper jag inte. Visst finns det "knäppskallar", men jag tror inte dom skulle bli fler om vi inskränkte lite på den "personliga integriteten".
#32 - 6 december 2005 12:49
[QUOTE=heeke]Ja, varför vill man visa en bild på sitt akvarium? ;)

Detta har ju lite med integritet att göra, även om man själv har valt bort den i vissa fall.
Just "personlig integritet" är något jag inte har mycket för, missförstå mig rätt nu. Har man inget att dölja så vad är då problemet? Att någon skulle missbruka den information som sammlats in om mig? Vem skulle ha intresse av det, om jag nu inte döljer något? Bara för att jävlas?
Nä, den köper jag inte. Visst finns det "knäppskallar", men jag tror inte dom skulle bli fler om vi inskränkte lite på den "personliga integriteten".[/QUOTE]

Kan blyghet kanske vara en anledning? Vi människor har väl olika behov av att exponera oss. Vissa av oss önskar inget hellre än att guppa offentligt under täcket i någon dokusåpa. Andra sitter helst hemma och pysslar med sina frimärken.
För min egen del har jag inget behov av att veta vem du är och hur du ser ut. Du är säkert en trevlig person även privat men det enda som betyder något här för mig är dina åsikter och kunskaper som akvarist.
På ett forum som detta är det utefrån vad du skriver som jag skapar en uppfattning om dig, kanske riktig, kanske helt felaktig, med vad då, spelar det någon roll igentligen.

mvh,
s
#33 - 6 december 2005 12:58
Äh, täcken är för fegisar ;)

Jag håller helt med dig om att det är akvaristiken som är det viktigaste på den här sidan, men jag ser inget problem i att man har en länk till sin privata hemsida i tex signaturen. Finns där inget som är intressant för mig att läsa/titta på så låter jag bli.

Men hur många "väljer" inte att "vara annonyma" för att det är jobbigt att fylla i en massa uppgifter när man reggar sig på ett forum bara för att "kolla läget".

Jag tror ju inte alla som låter bli att fylla i uppgifterna har gjort ett medvetet val att var just annonyma.
#34 - 6 december 2005 14:02

Kan inte svara på detta. Dock finns det ytterligare regler som att kritiken måste hålla sig inom lagens råmärken och dessutom kan det ha varit någon annan som bröt mot reglerna och därför raderades tråden. I princip gäller dock de regler som jag nämt ovan.

Men om vi gör det så är det bara en åsikt som gäller och det är Kjells..........!!

Stämmer väl på så sätt att det till slut är min åsikt som avgör i dessa frågor. Ungefär 2/3 av de "delete-rapporter" som kommer in köper jag medan jag tycker att resterande kan få vara kvar.
Förstår inte vad det är för märkligt med att jag ansvarar för vad som är acceptabelt eller inte eftersom det är jag som startat och driver sidan tillsammans med Christian (som överlåtit dessa beslut till mig) och det dessutom är vi som till syvende och sist är juridiskt ansvariga för innehållet.[/QUOTE]

Må så vara men så länge man(den som skrivit) står för det man sagt kan ni inte ställa till svars för vad jag har skrivit, då tycker jag det är bättre ni bara tar bort INLÄGGEN och inte hela tråden, tråden kan ju innehålla ros med OCH vettig ris med för den kund som frågar om man varit på "hajmalens gäl affär" och handlat fling foder till en barakuda på 90cm eller hur.
Du får gärna ta bort inlägg som är stötande och kanske för kritiska enligt din mening men om hela tråden försvinner så e hela iden med ett forum borta... Men då kanske du säger att du inte kan läsa igenom varje sak som skrivs nej men då har du haft tur som rammlat på inlägg som varit för Kritiska.
Kjell Fohrman
Administrator
#35 - 6 december 2005 14:46
Men då kanske du säger att du inte kan läsa igenom varje sak som skrivs nej men då har du haft tur som rammlat på inlägg som varit för Kritiska.

"Tur och tur" - de allra flesta deletningar som sker äger rum efter tips genom "Rapportera inlägg". Jag ramlar alltså inte på det utan får en länk mailad till mig som jag sedan kollar på.
#36 - 6 december 2005 14:57
[QUOTE=Kjell Fohrman]"Rapportera inlägg"[/QUOTE]
Då får Ni nog döpa om det till "Rapportera tråd" istället då Ni deletar Tråden inte det rapporterade inlägget.
Men det skulle väl kunna gå att göra ist alltså bara deleta det inlägg som inte passar in eller?
#37 - 6 december 2005 14:58
Fhorman hur ställer du dig om anonymiteten om vi som förening kritiserar något företag som förening och undertecknar det med Kramfors Koiklubb http://www.kramforskoi.com/index.htm
Kjell Fohrman
Administrator
#38 - 6 december 2005 15:06
Men det skulle väl kunna gå att göra ist alltså bara deleta det inlägg som inte passar in eller

Ja, förutsatt att inte inläggen hänger ihop vilket dom ju oftast gör. Om man då går in och raderar vissa inlägg så blir hela tråden obegriplig.

Fhorman hur ställer du dig om anonymiteten om vi som förening kritiserar något företag som förening och undertecknar det med Kramfors Koiklubb http://www.kramforskoi.com/index.htm

Ordföranden i klubben måste då stå som ansvarig - sedan kan ju självklart nämna att hela klubben står bakom "kritiken" t.ex. genom att publicera ett utdrag ur medlesmötesprotokollet.
#39 - 6 december 2005 17:52
[QUOTE=Kjell Fohrman] Akvarier och bottensubtrat är vare sig privatpersoner eller företag.[/QUOTE]
företag som tillverkar grejerna, ser själv ingen direkt skillnad mellan kritik mot ett visst märke på filter till exempel och kritik mot en butik.

[QUOTE=heeke]Eniro.se säger att jag är ungefär 462ggr mindre anonym än Anders Karlsson i Stockholm.
nästan samma för mej.
finns 4st med mitt namn i min hemstad och är inga problem att se vem av dom jag är.

[QUOTE=Kjell Fohrman]En betydligt vanligare orsak till att man valt att vara anonym är dock att man just vill kunna kritisera utan att behöva ta ansvar för det och det accepteras inte i detta forum.[/QUOTE]

inte min orsak till varför jag inte vill skriva ut namn men kan säga så mycke att jag själv helst är anonym för att slippa kontakt med folk jag träffade förr av många olika orsaker.

Kjell kritik kan ju skrivas på många olika sett.
kan va känslomässigt skriven förekommer ofta, själv försöker jag va objektiv när jag själv skriver dålig kritik om butiker och produkter från olika företag.

ser du nån skillnad på det ?

lite offtopic Kjell men om man inte fyller i komplett födelsedatum kan man inte skriva nån profil.
därav min brist på en vettig profil.
Kjell Fohrman
Administrator
#40 - 6 december 2005 18:43
Kjell kritik kan ju skrivas på många olika sett.

kan va känslomässigt skriven förekommer ofta, själv försöker jag va objektiv när jag själv skriver dålig kritik om butiker och produkter från olika företag.

ser du nån skillnad på det ?

Det är innehållet som är det avgörande - jag kan omöjligen alltid avgöra om en kritik är objektiv eller inte.
Sen vill jag nog t.o.m. spetsa till det lite och påstå att INGEN är helt objektiv i sina bedömningar. De bästa bedömningarna görs oftast av de som är medvetna om detta och de sämsta av de som med emfas hävdar att de minsann är helt objektiva.

lite offtopic Kjell men om man inte fyller i komplett födelsedatum kan man inte skriva nån profil.

därav min brist på en vettig profil.

Kommer förhoppningsvis att funka annorlunda efter uppgraderingen som är på gång.
#41 - 6 december 2005 18:55
[QUOTE=Kjell Fohrman]Sen vill jag nog t.o.m. spetsa till det lite och påstå att INGEN är helt objektiv i sina bedömningar. De bästa bedömningarna görs oftast av de som är medvetna om detta och de sämsta av de som med emfas hävdar att de minsann är helt objektiva. [/QUOTE]

nä helt objektiv är nog rätt svårt men man kan försöka genom att undvika ord som idiot hjärndöd och liknande och försöka beskriva vad som med fakta och inte känslor.
Kjell Fohrman
Administrator
#42 - 6 december 2005 19:52
nä helt objektiv är nog rätt svårt men man kan försöka genom att undvika ord som idiot hjärndöd och liknande och försöka beskriva vad som med fakta och inte känslor.

Nä men den typen av inlägg raderas faktiskt oavsett om man är anonym eller inte.
#43 - 6 december 2005 20:57
[QUOTE=Raven]lite offtopic Kjell men om man inte fyller i komplett födelsedatum kan man inte skriva nån profil.
därav min brist på en vettig profil.[/QUOTE]
Det va min orsak också :( .
#44 - 6 december 2005 21:00
Behöver dock inte vara komplett födelsedata - födelsedag räcker - årtal kan utelämnas... Check me...
#45 - 6 december 2005 21:02
är inte bra nog för min smak erikthur.
är inte förtjust i födelsedagar överhuvudtaget.
#46 - 6 december 2005 21:09
Jo jag vet att det räcker med dag-månad men gillar inte det ändå .

Annons