Vart kan jag köpa Aquatic nature cocoon?

#1 - 28 december 2009 10:40
Hej alla letar med ljus och lykta efter en återförsäljare av de små karen coccon från Aquatic Nature, behöver lite tips. Vet ngn om ngn som tillhandahåller eller kan ta hem dessa är jag mkt tacksam.

Mvh Robert
#2 - 28 december 2009 10:44
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 28 december 2009 11:03
Det är grossisten Dogman som tar in dessa akvarier i Sverige - så alla affärer som handlar med dom borde kunna sälja dessa akvarier
#4 - 4 januari 2010 02:21
Det går även att köpa/beställa dem från Bromma Zoomarknad i Stockholm.

Desutom är de några hundringar billigare där beroende på modell.

Jesper.
#5 - 18 januari 2010 17:35
Vad kostar dom ungefär? Såg ett för 700 tidigare men enligt butiken har de slutat tillverkats nu(mora)?
#6 - 18 januari 2010 21:52
De har absolut inte slutat tillverkas. Tvärtom kom de med en ny serie nyligen. Som Kjell skrev, i stort sett varenda affär kan ta hem dem.
#7 - 19 januari 2010 22:38
Jag köpte mitt (Aquatic Nature Cocoon 3, kub) från Söders Zoo i Gävle. Väldigt fint kar men Hang On-filtret är verkligen superdåligt. Skramlar som bara den och låter som ett helt sågverk under nätterna när allt annat blir tyst. Jag gav 1'100:- för mitt och då ingick täckglas, pump, belysning dvs. armatur och lampa, underlag till karet samt foder.
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 20 januari 2010 09:04
Fridas skrev:
Jag köpte mitt (Aquatic Nature Cocoon 3, kub) från Söders Zoo i Gävle. Väldigt fint kar men Hang On-filtret är verkligen superdåligt. Skramlar som bara den och låter som ett helt sågverk under nätterna när allt annat blir tyst. Jag gav 1'100:- för mitt och då ingick täckglas, pump, belysning dvs. armatur och lampa, underlag till karet samt foder.

Mitt filter lätt också en del i början men när jag väl kopplat in allt rätt så funkade det korrekt
#9 - 20 januari 2010 10:06
Mitt filter lätt också en del i början men när jag väl kopplat in allt rätt så funkade det korrekt

Jag har vridit och vänt på detta filter, plockat isär och ihop men det skramlar och väsnas ändå. Med de få delar som medföljer är jag rädd att det inte går att kopplas in på så många olika sätt. Misstänker att jag måste byta impeller eftersom det är den som skapar missljud. Kanske är ett fabrikationsfel och kanske bara jag som haft otur.
#10 - 20 januari 2010 16:43
Sover 1 meter från det oljudet, härligt;)

Annons