Vart hittar man KNO3 och KH2PO4?

#1 - 1 januari 2005 19:33
Tjena!

Jag hade tänkt börja med DIY C02 + TMG- gödning till mitt 375 liters växtkar. Men man bör ju komplettera TMG med KNO3 och KH2PO4 vilket jag tänkte göra. Men problemet är att jag inte har lyckats klura ut hur man får tag på det än. Har sökt men inte hittat nått. Skulle någon kunna fixa en länk till ett ställe där man kan beställa det eller ett recept? Ska man köpa det färdigt eller gör man det själv?

Tack på förhand!

//MVH Christian
#2 - 1 januari 2005 19:41
http://www.granholmarna.se/PMD.htm här kan du hitta det
#3 - 1 januari 2005 21:27
Jag har beställt där ifrån och jag kan varmt rekomendera dig att handla där.
#4 - 1 januari 2005 21:28
www.akvakompis.se har en bäställning på G där ska kolla om det är bra...
#5 - 1 januari 2005 21:29
Jag beställde från Akvakompis innan jul.. Tog väl nån knapp vecka och paketet kunde jag hämta ut på närmsta postserviceställe..
#6 - 1 januari 2005 23:19
okej, det gorde jag med och ska få beställningen efter att co2 reaktorn har kommit in. Men får väll se..
#7 - 2 januari 2005 17:43
Tack så jättemycket! Beställde från granholmarna och det gick rätt smidigt. Får hoppas att grejerna kommer fram också. =)

Tack för hjälpen!
#8 - 2 januari 2005 17:45
Kul att läsa att du skickade efter från granholmarna. Hoppas du kommer bli nöjd med dina produkter. Lika nöjd som jag!
#9 - 2 januari 2005 17:59
Beställde ingredienser från granholmarna för snart en vecka sen och har fortfarande inte fått nått svarsmail, men jag väntar o ser o hoppas på att det dyker upp snart.
#10 - 4 januari 2005 09:37
Har nu fått mitt svarsmail från bosse o grejerna e på väg. Det måsste ha varit nån mailserver som segade till det.
#11 - 4 januari 2005 09:52
Det har säkert varit lite fördröjt då det varit massa helgdagar. Förmodar att dom försöker vara ledig då.
#12 - 4 januari 2005 17:55
Jag beställde från Granholmarna i söndags eftermiddag, efter en jättekort stund kom svarsmailet med vad det kostade och vart jag skulle sätta in pengarna. Satte in pengarna på söndagkvällen och idag (tisdag) låg brevet med godiset på golvet under brevinkastet - perfekt service!
#13 - 5 januari 2005 17:17
Tjohoo idag låg avin i brevlådan när jag kom hem från jobbet. Glad som jag blev så for jag te utlämningsstället i högst otillåten hastighet o tro på fan att de hade stängt tidigare idag 13:00 istället för 19:00 bara för att det e röd dag imorgon SUCK!! Ska stå o banka på dörren fredagmorgon för då har jag ledigt. sen blir det hem o göda mina stackars svältande plantor
#14 - 6 januari 2005 09:27
Jag blev mycket imponerad över hur extremt smidigt det gick. Att beställa gick hyffsat lätt trots att jag inte kör med outlook så jag fick skicka ett eget mail. Svarsmailet kom senare samma dag, och dagen efter var det bara att hämta det från posten. Kanonbra! =D
#15 - 7 januari 2005 09:02
Ja då va man äntligen o hämtade ut det efterlängtade paketet o första blandningen e klar o korrekt doserad i karet, så nu e det bara vänta o se om mina växter tycker om godiset de får.
#16 - 7 januari 2005 09:04
[QUOTE=chevelle64]Ja då va man äntligen o hämtade ut det efterlängtade paketet o första blandningen e klar o korrekt doserad i karet, så nu e det bara vänta o se om mina växter tycker om godiset de får.[/QUOTE]

Har också beställt pulver men inte fått det än. Berätta gärna vilka resultat du får samt hur du doserar.

Annons