Vart hitta smalt akvarie?

#1 - 13 oktober 2008 18:17
Jag har en bokhylla som jag skulle vilja ha ett akvarie på men det är så udda mått så jag hittar aldrig något som passar. Akvariet får inte vara bredare än 26 cm i yttermått. Däremot är bohyllan 114 cm långt. Så det skulle ju bli ganska många liter i alla fall. Men jag hittar aldrig så smala. Finns det så smala akvarier? Var hittar jag dem i så fall?
#2 - 13 oktober 2008 18:19
Första frågan måste nog bli om din bokhylla är kraftig nog att ta ett akvarium med de måtten?
#3 - 13 oktober 2008 18:25
Det borde den göra för vi har suttit flera människor på den samtidigt bara för att kolla och det varken knakade i den eller började svikta i den. Det är en gammal bokhylla med rejäla träskivor. Den har även ett skåp i ena änden så nästan i mitten är det som ett stöd för bokhyllan. Skulle jag hitta ett så smalt akvarie fast inte riktigt så långt så skulle det stå i den änden som skåpet är i (bara för säkerhets skull).
Bilagor:
#4 - 13 oktober 2008 18:28
Ok, låter ju bra. Ring kent på ciklidhobby ([COLOR=#0000ff]www.ciklidhobby.com[/COLOR]) så kan han säkert hjälpa dig. Han har rätt bra priser också.
#5 - 13 oktober 2008 18:39
Jag har mailat måtten nu. Hoppas det går lika bra som att ringa. Tyckte det var lättast så för att få med måtten rätt.
#6 - 13 oktober 2008 20:10
http://www.aquastyle.se/

Dom lär ha utförsäljning på en del modeller just nu också har jag hört.
#7 - 15 oktober 2008 03:21
cillan skrev:
Jag har mailat måtten nu. Hoppas det går lika bra som att ringa. Tyckte det var lättast så för att få med måtten rätt.

tveksamt har inte svarat på mina mails om egentillverkat akvarium iaf..
#8 - 15 oktober 2008 07:57
Oj då, det var ju inte så bra. Får jag inget svar får jag väl ta å ringa istället då men jag ger dem några dagars svarschans.
#9 - 27 oktober 2008 20:54
Jag kan hålla med om att svar via mail var segt att vänta på. Jag fick ett svar med frågan om jag ville ha med eller utan ram men efter att ha svarat på det har det varit väldigt tyst.

Någon som vet vad ett typ 100-liters kan kosta från ciklidhobby??
#10 - 29 oktober 2008 16:38
Är det ingen som har köpt akvarium av ciklidhobby som vet vad det kan kosta? Bara ungefär för ett på cirka 100-liter?

Annons