Vart har han tagit vägen?

#1 - 24 maj 2004 12:28
När jag tände akvariet igår, så kunde jag inte se min Kampfiskhane någonstans. Jag tänkte att han troligtvis var och görmde sig i någon av alla gömställen (akvariegrjer som är som små grottor) som finns i akvariet.
Men nu har det gått över ett dygn och fortfarande syns han inte till. Vad kan ha hänt med honom? Hur skulle han kunna försvinna från akvariet. Har ju tittar omkring lite mer noggrannare i akvariet, men inte sett till honom. Vad ska jag göra nu?
#2 - 24 maj 2004 12:51
han kanske har blivit uppäten, va har du för andra fiskar?
#3 - 24 maj 2004 12:52
Hade samma oro för en prakt botia för ett tag sedan. Såg inte till honom på två dagar. Sen hux flux dök han upp. Har ingen aning om vart han gömde sig för jag har inte sådär många gömställen och jag trodde jag hade undersökt de som finns noga.

Förhoppningsvis dyker han upp snart igen [:)]
#4 - 24 maj 2004 13:15
jag hade 2 ansistrus och en helt plötsligt bara försvan han hade inte hoppat ur och inga rester efter någon död nu har det gott 1 vecka och fotfarande inget .. jag har bara guppys i min balja
min ansistrus var 3 cm ?????????????
#5 - 24 maj 2004 13:19
min ancistrus gömde sig i över 1 månad så dom kan gömma sig
#6 - 24 maj 2004 13:24
va en 3 cm men jag har bara en palst stubbe och den lyfte jag upp och kollade hmm men dom e svåra=).......men jag har redan köpt en ny. så du menar att jag kan ha 3st?
#7 - 24 maj 2004 13:40
Jag tycker aldrig att jag har rätt antal av några fiskar. Ett tag var jag säker på att min ena honungsgurami var död, men en vecka senare var alla där. Samma sak med ansistrusen. Jag är övertygad en gång i veckan att en av dem dött.
#8 - 24 maj 2004 14:36
nu har han kommit fram igen! Låg inne i en döskalle och kom fram när jag lyfte på den! =)
Men han ser hemsk ut! Alla fenorna är helt trasiga och själva kroppen ser svullen ut. Ska jag förflytta honom till min sjukakvarium? Det är en plastakvarium på 45L - tycker så hemskt synd om honom just nu..kan ju inte må så jättebra.. stackarn.. =(
#9 - 24 maj 2004 15:51
Vad har du för andra fiskar i akvariet?
Det låter som att kampfiskhonona har varit på honom. Mina kampfiskhanar kan inte vara i samma akvarium som mina honor, deras fenor blir alldeles förstörda!
#10 - 24 maj 2004 15:56
Kan tillägga att ancistrus är nog inte super bra fisk att jämnföra med en kampfisk. Kampfisken måste ju fara upp till ytan och hämta luft medans en ancistrus är en mal, och kan ligga på samma ställe året om [;)]
#11 - 24 maj 2004 16:51
Jag hade en liten mal som kom och gick lite då och då men för ett tag sen försvann han.jag letadet efter honom i mitt akvarium på 110l och trodde inte att en fisk bara kunde försvinna utan vidare. Men när jag gjorde rent i filtret hittade jag honom och han levde. han måste ha klämt in sig i pumpen och satt där och åt av alla de "läckerheter" som fanns därinne. Nu är han för stor för att att komma in pumpen.

Annons