Vart handlar ni era fiskar?:)

#1 - 25 maj 2011 15:23
Vart handlar ni era fiskar?:)
Letar efter bra butiker i Blekinge, skåne eller Småland som har bra utbud?:)
#2 - 25 maj 2011 15:25
Glömde tillägga att det mest är Malawi/Viktoria ciklider jag är ute efter:)
#3 - 25 maj 2011 18:13
DM i jönköping har stort malawi-utbud
#4 - 25 maj 2011 19:16
Du har ingen hemsida till dom?:)
#5 - 25 maj 2011 19:25
#6 - 25 maj 2011 19:33
men det är ingen bra sida. just för att djurmagazinet är massa olika djuraffärer som har gått in under samma namn. så DM i södertälje kanske inte kan nått om fiskar medans här i jkpg är det jättestort! så skulle inte kolla sååå mycket på hemsidan. ger inte så myclet info,

jag "jobbar" på DM lite då o då. ( vilket betyder att jag inte har nått liv utan hänger där o tar hand om deras kar o har varit med o byggt deras akvarieutställining etc etc)

finns på facebook dock. lägger upp lite bilder där då o då.http://www.facebook.com/pages/Djurmagazinet-J%C3%B6nk%C3%B6ping/119900328061814
vart bor du?
#7 - 25 maj 2011 21:44
okej låter ju intressant, är från ronneby nere i blekinge:)
#8 - 25 maj 2011 21:59
aaaha :) kom till jkpg så tar vi en tur :D
#9 - 26 maj 2011 11:36
Jag hör av mig om jag har vägarna förbi:)
#10 - 26 maj 2011 11:47
bra det!
#11 - 26 maj 2011 13:26
Guldfisken i Kalmar (www.guldfisken.se) har alltid friska och bra fiskar. Kolla deras fisklista på nätet så vet du vad de har hemma :)

http://www.guldfisken.se/beta/catalog/info_pages.php?pages_id=8
#13 - 26 maj 2011 13:35
Klotte skrev:
Guldfisken i Kalmar (www.guldfisken.se) har alltid friska och bra fiskar. Kolla deras fisklista på nätet så vet du vad de har hemma :)

http://www.guldfisken.se/beta/catalog/info_pages.php?pages_id=8

håller med där med. bra som tusan.
#14 - 26 maj 2011 16:50
har inte varit på den "värkliga" guldfisken. bara på deras webshop. tycker dom är riktigt bra där iallafall.
jag brukar handla på zoogiganten i Lomma. dom har dock inte så mycket "afrikaciklider". men alltid bra kvalité, både på prylar och levande.

Edit: dom kan ta hem nästan vad som du än vill ha.:)
#15 - 26 maj 2011 17:17
zoogiganten lomma! bästa i skåne!
#16 - 26 maj 2011 20:34
Ronneby Akvarieaffär har en del Malawi (och även Tanganyika). Tror dock inte de har Viktoria ciklider.
#17 - 26 maj 2011 20:46
Ciklidhobby i södra Sandby har en jävla massa malawii. Dock har jag haft problemet med att han sålt honor till mig som varit hanar innan jag lärde mig själv att se skillnad. Hans butik är inriktad på just malawii ciklider

Sent from my iPhone using Tapatalk
#18 - 26 maj 2011 22:35
Dom affärerna jag har handlat i är Ronneby akvarieaffär, aktiva i kallinge(beställt) och guldfisken i Kalmar. sen har jag tittat i Karlshamns zoologiska och ett gäng mindre bra affärer i Karlskrona:) hade varit kul att åka till nån som har mycket fiskar i lager, går ju beställa hem det flesta fiskar här hemma:) men roligare att se fisken man ska köpa:)
#19 - 28 maj 2011 19:34
Funderar på att åka inom Stoby akvarieaffär nästa helg, har dom bra utbud?:) någon affär man borde ta på vägen?(Ronneby - Stoby)
#20 - 29 maj 2011 12:46
Sist jag var på Zoogiganten så höll de Corydoras på krossat glas....inte så lyckat...men mycket olika fisk fanns det att välja på.
#21 - 29 maj 2011 13:41
guineapig skrev:
Sist jag var på Zoogiganten så höll de Corydoras på krossat glas....inte så lyckat...men mycket olika fisk fanns det att välja på.

Krossat glas?! Du menar inte sånna där slipade glaskulor? Finns det någon som är så dum att de häller ner glaskross i ett akvarium?
#22 - 29 maj 2011 16:52
om man ska till zoogiganten får jag bara ge ett råd, åk dit om möjligt på en vardagskväll, timmen innan de stänger. då är där inte många som handlar. på helgen därimot, då kan det vara smockfullt.
tycker dom är bra och dom kan ta hem typ vad som du än vill ha. har mycket i affären, både sött och salt. men ibland saknas det där speciella man vill ha.
#23 - 29 maj 2011 16:54
guineapig skrev:

Skriva man sådant så ska man f*n veta vad man skriver om också.. ALDRIG att zoogiganten skulle ha något djur överhuvud taget på krossat glas... du yrar i en helt annan värld.

Det kan hända att man har det däremot i slippade "akvarie" kulor.. Men vad gör det? Fiskarna går så otroligt fort där.. så inte många fiskar som hinner va där längre än 1 vecka endå..

En djuraffär är bara en mellan hand från odlingen till privatpersonen inget hotell.

Men.. jag har aldrig .. aldrig varit i någon djuraffär som ens kan komma i närheten av kvalitén zoogiganten håller!
#24 - 29 maj 2011 16:59
Majki01 skrev:
Skriva man sådant så ska man f*n veta vad man skriver om också.. ALDRIG att zoogiganten skulle ha något djur överhuvud taget på krossat glas... du yrar i en helt annan värld.

Det kan hända att man har det däremot i slippade "akvarie" kulor.. Men vad gör det? Fiskarna går så otroligt fort där.. så inte många fiskar som hinner va där längre än 1 vecka endå..

En djuraffär är bara en mellan hand från odlingen till privatpersonen inget hotell.

Men.. jag har aldrig .. aldrig varit i någon djuraffär som ens kan komma i närheten av kvalitén zoogiganten håller!

ja håller med om att dom har kvalité, man får vad man betalar!
fisken i den butiken är nog inte där många dagar. ser ut att gå åt som smör.
#25 - 30 maj 2011 10:43
Stoby akvarieaffär utan för Hässleholm rekommenderas drivs i ny regi öppet kvällar kolla på nätet. Sedan har det kommit en ny i Kristianstad med mycket saltvatten och diskus. Ligger vid Willy´s. :)
#26 - 30 maj 2011 18:36
RGL skrev:
Stoby akvarieaffär utan för Hässleholm rekommenderas drivs i ny regi öppet kvällar kolla på nätet. Sedan har det kommit en ny i Kristianstad med mycket saltvatten och diskus. Ligger vid Willy´s. :)

Tack för tipset:) har dom mkt malawi i lager i Stoby?:)
#27 - 30 maj 2011 23:33
Tassar och Morrhår i Växjö har en jäkligt fräsch affär med en del Malawi inne ibland finns det även lite Victoriaciklider där-
#28 - 31 maj 2011 11:21
Nu är jag ingen Malawi kille men jag tror att de är ganska välkända för sina ciklider. Minst en tredjedel av karen är ciklider och de har många kar.
#29 - 5 juni 2011 08:33
Stoby och arken zoo i kristianstad har mycket malawi. Arken har även hel del räkor och kampfisk.
#30 - 18 juni 2011 10:37
Kom nyss från Stoby akvarieaffär och är riktigt impad av utbudet! Dessutom riktigt trevlig personal:) Dom kan räkna med att vi återkommer:)
#31 - 16 juli 2011 08:08
Sala

Det finns en kanon affär i sala som säljer fisk.
Han har mest Malawi och Tanganyika ciklider,har lite annat också.
Där kan man hitta mycket viltfångat och lite mer ovanliga ciklider.
Den heter aquatropic finns hemsida.
Han har öppet ons 16.30-19.00 och Lör 10.00-14.00

Annons