Japp nu börjar man tydligen förbjuda användningen av doctor fish på andra sidan atlanten.
Orsak - bakteriefaran:
Farligt när fiskar fixar fina fötter
eriahl skrev:Vad är det för art på bilden dom visar?
erikthur skrev:Rimligen är det väl hungern som driver dom...
erikthur skrev:Hos personer med nedsatt immunförsvar och leversjukdom kan en allvarlig blodförgiftning (sepsis) förekomma, med feber och chock och där dödligheten är hög (50 procent). Not nice...
Vibrio vulnificus@SMI
malawijanne skrev:Lilla Albin. du har tydligen inte sett hur det funkar i den stora världen. uvljus ozon. Det kan dom inte stava till och mindre använda. jag var i ett köpcentra i Thailand längst ner så fanns dessa baljor. jag räknade till 56 akvarium fulla med fiskar ochpriset för en behandling var 200 bath ca 46 kr
Kjell Fohrman skrev:
Angående detta med UV så används detta av fiskspa i Sverige.
malawijanne skrev:Lilla Albin. du har tydligen inte sett hur det funkar i den stora världen. uvljus ozon. Det kan dom inte stava till och mindre använda. jag var i ett köpcentra i Thailand längst ner så fanns dessa baljor. jag räknade till 56 akvarium fulla med fiskar ochpriset för en behandling var 200 bath ca 46 kr
endymion skrev:Där jag var och tittade fanns det bara UV i 1 av 4 behandlingsakvarier.
Mumin skrev:Jag har fyrtio Garra rufa hemma, en verkligt trevlig fisk med intressant beteende, livlig och nyfiken. Matas förstås, eftersom det är en sällskapsfisk. Det märkliga är att när jag är nere med händerna i karet så är de inte alls intresserade av dem. Nån enstaka kan nosa lite halvintresserat. Går man på fiskpedikyr så kastar de sig över händer och fötter. Betyder det att pedikyrfiskarna är svultna, eller att mina inte är vana vid hud som mat?
Hur länge lever spa-fiskarna?
Och så till TS fråga, och då tänker jag bara fisktuberkulos, huh!!!