VARNING!!!

#1 - 8 april 2002 07:10
Vi köpte följande ytterfilter till vårt 222L akvarium, Hydor Prime 20
. Två veckor senare började plast delar att gå sönder och zoohandlaren beställde reservdelar, det var i februari och ännu har de inte anlänt till butiken. Ytterligare plast delar så som ett av spännfästena har nu gått sönder. Italienska tillverkar, det kan ta upp till 6 månader innan delarna kommer. Den erfarenhet hade de sedan tidigare…en sådan produkt skulle jag sluta att saluföra!

MC

Ändrat av - rm66 den 2002/04/08 18:10:36
#2 - 8 april 2002 07:29
Vet du vad tilverkaren heter? Typ Hagen, sacem, project, mm.

lillfrasse
#3 - 8 april 2002 07:36
Hej, vad jag förstår så heter tillverkaren "Renaissance International, Inc., 231 West Parkway, Pompton Plains, NJ". Så det verkar ju som om det är amerikanska och inte italenska tillverkare.

Då jag letade info på nätet så hittade jag dessutom 2 andra saker:
1. Ett par positiva recensioner
2. Info om att dom inte tillverkas längre (kan ju vara anledning till att det är svårt/omöjligt att få tag på reservdelar.

Fridens liljor,
Klas

#4 - 8 april 2002 20:55
Eheim är dyra men dom är bra, dessutom finns det reservdelar till, om inte alla, så i alla fall de flesta modeller.
Det kan ju vara en anledning till att de kostar som de gör.

#5 - 7 februari 2004 12:03
Info om att dom inte tillverkas längre

Vad kan vara anledningen till att de slutat tillverkas tro? En bra produkt som säljer stort slutar man inte att tillverka (hint, hint)
#6 - 7 februari 2004 12:22
Detta var en gammal tråd som har fått liv igen 2002-04-08 var den skapad...
#7 - 7 februari 2004 12:35
Tillverkas fortfarande och är Italienskt.
http://www.hydor.com/index_en.htm
#8 - 7 februari 2004 13:20
Hydor är ungefär samma klass som project njaa lite sämmre t.o.m tycker jag...Först gick rotorn sönder och då beställde jag en ny från bra zoo i örebro och han hade hemma dom på bara ett par dagar,Sen börja det krångla igen och stanna bara sådär och då tog jag filtret och kasta i backen allt vad jag orka,och sen dess har det inte krånglat mer haha;) nej ska det var ytterfilter så är nog eheim det ända riktigt bra jag provat!...
#9 - 7 februari 2004 13:27
Mitt Project ytterfilter (det största) fungerar bra, men det låter lite för mycket, jag rekomenderar Eheim i alla lägen.

//Marcus

Annons