Världens största: Okinawa Churaumi Aquarium.

#1 - 7 september 2011 07:49
Världens näst största akvarium heter Okinawa Churaumi Aquarium och ligger i Japan.

http://www.vimeo.com/5606758
#2 - 7 september 2011 07:54
tydligen näst största läste jag nu.
#3 - 7 september 2011 08:27
Ja litet är det inte iaf! ;)
#4 - 7 september 2011 08:33
En favoritfilm som jag sett många gånger. Riktigt mäktig. :) måste åka dit någon gång!
#5 - 7 september 2011 08:56
släpper dom ut rockorna och valhajarna när det är dags för dom att leka? eller cirklar dom runt där hela sitt liv?
jag blir faktiskt ledsen när jag ser denna filmen, visst är den vacker. men hur mår dom där djuren?

Samma ledsna känsla man får när man ser "the cove" om delfinslakten.
#6 - 7 september 2011 13:54
En fim som har visats många gånger här på zoopet :).
#7 - 7 september 2011 13:59
karrokaja skrev:
släpper dom ut rockorna och valhajarna när det är dags för dom att leka? eller cirklar dom runt där hela sitt liv?
jag blir faktiskt ledsen när jag ser denna filmen, visst är den vacker. men hur mår dom där djuren?

Samma ledsna känsla man får när man ser "the cove" om delfinslakten.

Känner samma sak som dig karro... :(
#8 - 13 september 2011 19:26
Tänk om de är odlade i akvarium? ;)
#9 - 13 september 2011 20:09
Sett en dokumentation om anläggningen.
Valhaj är aldrig odlad i akvarium. Men de försöker i detta akvariet.
#10 - 13 september 2011 21:09
precis. de är inte odlade. de fångar från havet. de har haft rätt många som dött o då åker de ut o fångar en ny. inte riktigt bra tycker jag, men som Nasso säger så försöker de få dom att leka.

den här har man ju dragit upp i full HD på 50tums tvn o bara njutit ett par ggr
#11 - 13 september 2011 21:16
Skulle förvåna mig om det gick att få valhajar att para sig i fångenskap. Tror att de är pelagiska, och simmar stora sträckor, kanske de bara parar sig på vissa ställen, och vid en viss säsong. Tror inte att man i ett det begränsade utrymmet ett akvarium ger (även om det är gigantiskt) kan ge en så´n art rätt förhållanden för att de ska para sig.

Annons