Varifrån kommer era nick?

#1 - 18 mars 2004 13:42
Vore kul att veta varför ni har valt just erat nick.. Jag blir kallad norpan av vissa, det sägs att jag ser ut som en "norpa", hur dessa nu ser ut..Kanske har lite lik personlighet som norpan i dr snuggles också..?
#2 - 18 mars 2004 13:49
Funderade länge innan jag kom på mitt. Är ganska nöjd faktiskt =D

//Peter
#3 - 18 mars 2004 13:55
Tjenis!
Mitt är inget nick på så sätt heter Mats är 41år.
#4 - 18 mars 2004 13:57
Mitt nick fick jag av en chef jag hade för några år sen. Jag heter Nicklas och är mager som en sticka så det var då han tyckte att Nicke Lilltroll skulle passa bra.
#5 - 18 mars 2004 14:05
LEif FRans ALexander (lefral)
Jag vet, Hur vackert som hälst :=)
#6 - 18 mars 2004 14:07
Mitt nick kommer ifrån min mail adress jag är dock inte 41år utan 33år
#7 - 18 mars 2004 14:08
gosatta, reggae pryl, jag å några polare heter så när vi spelar. Tog det här efter som min sida heter så och mina vanliga nick (dfl tea) orkade jag inte med just nu =)
#8 - 18 mars 2004 14:09
Efternamnet. Har ofta blivit kallad Mohlin, istället för Eva.
#9 - 18 mars 2004 14:09
Kul tråd..

Själv vet jag inte riktigt vad mitt nick kommer ifrån... :P

Hälsningar
Linn
#10 - 18 mars 2004 14:10
Igenligen heeke96 från början.
Användarnamn från högskolan <b>He</b>nrik <b>Eke</b>tjäll började 19<b>96</b>.
Fick smeknamnet heeke av mina kurskamrater.
Heeke är även ett, inte allt för ovanligt, tyskt (tror jag) efternamn.
#11 - 18 mars 2004 14:13
Är med i en förening där jag har ett alias Rosa Gamgee, så nu använder jag det som nick på internet.

Tillägg:
Min storebror har slgit in i mig att aldrig använda mitt eget namn på nätet, så därför använder jag Rosa
#12 - 18 mars 2004 14:19
Vi har alltså en hobbit här, mycket trevligt [:)]
#13 - 18 mars 2004 14:20
Ursprungligen skickat av Norpan
Vi har alltså en hobbit här, mycket trevligt [:)]

Japp[8D]
#14 - 18 mars 2004 14:28
Inget att dölja.....hehehe
#15 - 18 mars 2004 14:45
Kommer från mitt efternamn, Frizell
#16 - 18 mars 2004 14:52
Jag kalladesibland peppito. Och eftesom mitt riktiga smeknamn var upptaget (peppe) så blev det det här istället
#17 - 18 mars 2004 14:52
Ni kan aldrig ana vilken fisktyp jag föredrar, eller hur8)
antar att fantasin var lite bristfällig där...
#18 - 18 mars 2004 14:54
Min sambo som är från Blekinge tycker inte att namnet Robert är lätt att säga så då har det förenklats till Robot...
#19 - 18 mars 2004 14:56
Mitt nick kommer från den tiden jag hade och gjorde odlingsförsök på pilgiftsgrodor. Efterssom jag såg att dom som lyckades med sina sålde dom allt för billigt så började jag att köpa och sälja grodor via en site som hette tropfrog. Siten och grodornas är för länge sedan bort, men användarnamnet och min mailadress med samma namn kvarstår.
MVH
Magnus
#20 - 18 mars 2004 15:08
Ser ut som Norpan? *hehe* Får man be dig lägga upp en bild kanske? :-)

Mitt nick är lika "tråkigt" som de flesta andras, och baseras på mitt namn: Pet(er) Nym(an).

Kanske jag borde valt "Pny" istället. Det är vad en del arbetskamrater kallar mig. (också baserat på mitt namn då...) Det låg till grund då jag nyligen reggade min domän www.pny.se

Peter
#21 - 18 mars 2004 15:22
Snygg sida pny, men jag tycker länkarna för akvarie-dagbok stör i färg och det i övrigt rena raka enkla designen på din sida.
Jag brukar inte bry mig men din sida får mig att bli inspirerad till att göra något liknande
#22 - 18 mars 2004 15:27
Tyckte det var lite väl magstarkt att lägga till "King" så jag nöjde mig med BB...[8)]
#23 - 18 mars 2004 15:28
När jag någongång i framtiden skaffar en digitalkamera ska jag genast lägga in en bild [;)] Fast likheten beror någ mest på att jag är liten och ganska smal och att jag i tonåren inbillade mig att jag hade en näsa som påminde om norpans (det är inte riktigt så illa..)
#24 - 18 mars 2004 15:39
Mitt nick (fiend) är ett engelskt ord och betyder "Liten ond djävul" (olika i alla lexicon).

Tog det då jag skulle bli administratör över nätverket på skolan (gymnasiet) där jag gick.
FRELA (FREdrik LArsson) lät inte så käckt så då plockade jag mig FIEND istället.

På den vägen är det :)

Mvh Fredrik "FiEnD" Larsson
#25 - 18 mars 2004 15:45
Har alltid varit förälskad i havet och varit intresserad av mytologi. Har seglat sedan unga år men sysslar mest med surfing nuförtiden. Finns inte mycket som är vackrare än att sitta på en udde i skärgården och se solen gå ner över horisonten.

Summa summarum så är Neptun är en av havets många gudar...
#26 - 18 mars 2004 15:47
Zaphi är ett antikt latinskt ord för "ciklid med två fötter". ;)
#27 - 18 mars 2004 15:49
tja ...mitt nick är väl inget nick..jag heter ju så..=D J står för Johansson..
#28 - 18 mars 2004 15:54
Har en kampfiskhane som min lilla syster döpte till Fawkes efter Fåglen Fenix i Harry Potter, valde det som nick eftersom att det är min favoritfisk!

/Anna
#29 - 18 mars 2004 16:07
själv har jag ingen aning om hur jag fick mitt nick.. det var väl för ungefär 5 år sedan som jag för första gången behövde ett nick, man satt ju å spela dator mot och med kompisarna och det lät så tråkigt med ens vanliga namn. Jag hade ett antal olika nick innan jag fastnade för detta. Det betyder inget speciellt men det ligger fint i munnen :P (med engelskt uttal alltså)
#30 - 18 mars 2004 16:11
Gissa... [:D]
#31 - 18 mars 2004 16:37
Mitt nick har en lång historia, men det började i Mulleskolan... Två gossar hette Björn och då blev det efternamnet som användes. Sedan i 7:an slogs klasserna ihop från olika orter och eftersom mina "nya" klasskompisar var dom från Friluftsfrämjandet-gruppen, så fortsatte det. Mina gamla klasskompisar fattade ingenting, men tyckte att bara Torsten borde räcka..

Till saken heter att min Farfar hette just Torsten, och bodde i samma "by", så alla klasskompisar som ringde hem å ville snacka med "Torsten" fick ett annat telefonnummer dom skulle ringa, sen var kaoset ett faktum! =))

Efter skoltiden användes inte nicket ngt alls tills det behövdes ett nick på Rally-chattten.. Sen e det så!
#32 - 18 mars 2004 16:54
Satt ofta å chattade och spelade när jag gick gymnasiet. Hette då ofta Ufomaster,Ufo301 eller ufo~301. När jag slutade gymnasiet så hade jag blivit lite äldre och tyckte namnet var så oändligt fånigt å fult så jag bestämde mig för att skaffa ett nytt.
Letade och letade och fann till sist att namnet Datate inte användes av någon annan, varken på IRC eller på ICQ.

Namnet Datate är helt enkelt våran klassbetecklning från 4:e året i gymnasiet. Gick Datatekniker...DATATEknikerna.

Har ännu inte funnit någon med samma nick...
#33 - 18 mars 2004 17:09
Mitt nick tog jag mest på grund av att fiskarna jag har och har haft oftast är "Strange" i andras ögon, ju fulare dom är desto mer gillar jag dom hehe, och jag tycker dom är fina :P

//Marcus
#34 - 18 mars 2004 17:10
Carla är ett bra namn, det kan vara både maskulint och feminint. "Könlösheten" kan faktiskt vara en fördel ibland, ingen har någon möjlighet att ha en förutfattad mening. Jag har t.ex. testat att köra med feminina och med maskulina nick samtidigt, det skrämmande är att man bemöts olika beroende på vad "svararen" tror att man är för sort... Generellt sett, iaf.
#35 - 18 mars 2004 17:12
Gav upp mitt favonick eftersom det alltid verkade vara nån som hunnit före...
Tog desperat första bäxta som for genom huvudet på mig
Morellen har inget med Mor Ellen att göra, taget efter en av mina gamla katter som i sin tur fått namnet efter en körsbärssort (skuggmoreller)
#36 - 18 mars 2004 17:22
jag tycker mitt nick är lite felvisande....jag är ingen akvarie master...
#37 - 18 mars 2004 17:29
jag tog bilbuk för att jag tyckte de va den coolaste fisken...
#38 - 18 mars 2004 17:34
Kallas alltid för Nisse eftersom jag heter Nilsson.
När jag sen skulle fixa mail så var ju Nisse naturligtvis upptaget så jag testade med Nizze, vilket inte heller funkade så då fick det bli Niizze.
#39 - 18 mars 2004 17:41
Mitt är från en gammal mailadress. Mina initialer Fredrich C..... och min dåvarande ålder 25, är 29 nu men den har fått hänga med eftersom jag kommer ihåg den.
#40 - 18 mars 2004 17:47
Hmm kanske har med hobbyn att göra...
#41 - 18 mars 2004 17:53
Mitt kommer från jobbet där vi är många "Petrar".

/Peter
#42 - 18 mars 2004 17:55
Mitt nick kommer från att jag heter Sundqvist i efternamn. När jag var liten förvandlades det snabbt av mina simmarvänner till Sunkist efter den norska juicen. Senare blev det för enkelhetens skull förkortat till Sunkan, Sunken eller bara Sunk.

När jag vann mitt första JSM-guld (eller kanske USM-guld, kommer ej ihåg) fick jag prefixet Super- till mina andra smeknamn och därmed var mitt nya nick fött.
Det har hängt med sen dess både som mailadresser och nick på alla möjliga forum...
#43 - 18 mars 2004 18:11
Mitt nick fick jag av en pizzabagare som tyckte det var tråkigt att mitt namn inte kunde blir nå´t smeknamn, så han hittade på det. 23 för att jag är 23 år ....

Anine
#44 - 18 mars 2004 18:17
<b>k0mpis</b> efter en hund jag växte upp med.
Han har tyvärr lämnad oss, men lever i vårat minne.
#45 - 18 mars 2004 19:06
jag blir kallad gurkan av kompisar.. så jag valde gurkan som nick
#46 - 18 mars 2004 19:47
När jag började Teknis -90 så skulle man köpa en Casio fx-180Pv. Den kunde omvandla mellan olika talbaser, och även hexadeciamala tal som innehåller bokstäverna abcdef - som man kunde skriva defdac med. Det tyckte jag såg coolt ut (gahhhhh.. datanördfjortis.. ) och bestämde mig någonstans påvägen att behålla det hur fånigt och outtalbart det än var.
#47 - 18 mars 2004 21:25
Stingray efter den absolut snyggaste bilen som har tillverkats: Chevrolet Corvette
#48 - 18 mars 2004 21:38
Patrik kommer från..... ja Patrik :)
Tq kommer från Turbo quattro jag kör alltså Audi ;)
#49 - 18 mars 2004 21:45
Kallas Slan av mina polare. 11 skrev jag till för det såg ballt ut, eller nått HaCkZoR ni vet.. haha lool(?) ;D jag är 17.
#50 - 18 mars 2004 21:57
Mitt efternamn! w'Hooo vilken fantasi!
#51 - 18 mars 2004 21:57
Hallå!
Kallas normalt Sulan.(men inte här då det inte var ledigt samt att jag inte ville vara anonym här) Att jag kallas sulan beror på att jag lyckades med¨å köra om polisen när de låg i 140kmh på 50 väg och vi var på väg på ett överfallslarm. Till saken hör att jag körde en Polo som hade 75hk. När vi kom fram så meddelade poilisen ut över radion ( till deras samband central) att sulan från Securitas kom först med sin lilla polo. HEHEHEHE!! Mina kolegor som hörde detta på radion tyckte detta var skit kul. Så sedan dess så heter jag sulan. (ingen var skadad vid ankomst då det bara var någon som smitit från bensin notan och personalen tryckt på knappen i ren panik)
#52 - 18 mars 2004 22:09
Ja mitt är det var ganska fantasilöst... Marie J blev det då Marie var upptaget och jag inte ville ha några siffror efter mitt namn så då blev det första bokstaven på efternamnet som kom till.

Till vardags kallas jag för Murran och det är inte alls så intressant som vissa tycks tror. Tänkte att det såg kanske lite olämpligt ut med mitt nickname.

Det började att mina barn, när de var i nedre tonåren började kalla mig för Mor;
Mamma blev Mor,
Mor blev Morran, (dom och kompisarna tyckte det lätt lite torrt)
så Morran blev Murran.

Murran kallar de som känner mig. =)
#53 - 18 mars 2004 22:10
Mage kan antingen komma från att jag döptes till Magnus eller att jag har en gudomligt gullig mage.. hihi.. ja va roligt man kan ha så här på kvällskvisten.. [:)]
Kan komma från bristfällig fantasi också..

Mvh//Mage
#54 - 19 mars 2004 00:12
Kul att så många har berättat historien om sina nick, mycket spännande.Ska gå och lägga mig nu, kom precis hem från en middag med massa ohängda jurister.. Sov gott alla fiskvänner, vi ses i morrn [:)]
#55 - 19 mars 2004 06:36
Jaha får väll säga mitt med då SImon PEttersson la bara till ett p så blidde det Sippe

/Sippe [:-54]
#56 - 19 mars 2004 07:57
När jag träffade min sambo och hennes son(då 1.5 år gammal), fick jag heta Matti. Detta har hängt kvar i snart 9 år. Ibland blir det Mattis också.
matt.is@home.se blev min e-postadress därför att matti@ eller mattis@ var upptaget...
#57 - 19 mars 2004 08:06
NE, tja det är ungefär lika kul som det låter, mina initialer från Niklas Ekstrand.
#58 - 19 mars 2004 08:36
Det började en sen kväll 1996, halkade in på IRC och då skulle man komma på ett nick, det vart SoooN men efter ett par år kändes det lite långt och trist, och polarna på IRC tyckte att det skulle vara kortare, kooolare :D så då vart det S3on inte mkt kortare men kooolare :D gav upp IRC efter några år, och sedan halkade jag tillbaka till IRC träsket... Återfall... och på DALnet var man tvungen att regga sitt nick, och S3on var upptaget... hitta på nick, det vet väl dom flesta hur himla lätt det är :D så då vart det no3s.... så var det med den saken :D

#59 - 19 mars 2004 08:43
Mitt nick kommer från "Stridsvagn 104 Centurion"...
#60 - 19 mars 2004 09:16
Elana kommer från namnet Ehlana, som är drottning i fantasyböckerna om Elenien av David Eddings. Ett enligt mig ett enormt vackert namn, som jag använt i snart 7 år i alla möljliga olika sammanhang.
#61 - 19 mars 2004 09:53
Verkligen kul å se var alla nick kommer ifrån...

Kent.S "Sulan" hade nog den bästa historien... Hade ju varit obetalbart att få se en Polo flyga ifrån polisen... haha..
#62 - 19 mars 2004 10:11
Ja, vad säger man? Måste säga att jag känner mig lite fantasilös bland alla roliga nick... Att jag heter Nanc och inte Nancy... som är mitt förnamn, beror helt enkelt på att jag strulade till något vid registreringen, så Nancy var upptaget av mig själv :-(
Min signatur, Tant Nancy, kommer ur en diskussion här på forumet då det var allmänt påhopp på alla moraltanter som hängde upp sig på folks språk... mitt yrke gjorde att jag kände att signaturen kunde passa... jag är lärare.... i svenska *så nu var det sagt*
#63 - 19 mars 2004 10:47
Det voro en gång i min ungdoms fagra vårar......[:-24][:o)]
Nämen alltså....den gång i tiden då man började det här med sitt "internätande"...med lite chattande ( som så många andra )..och då framförallt på amerikanska chatter...så är det som en här i denna tråd, tidigare påpekat att, om de direkt utläser huruvida man är kille eller tjej så blir svaren samt bemötandet helt olika, så jag valde helt enkelt ett nick som varken sa "bu eller bä"....och det hände sig att det var i samma veva som en spexiell film kom ju..*s*
Kan ni gissa vilken ???
Och med avseende på mitt nick här och på nätet så blir jag av mina vänner...som jag i mångt å mycket just träffat via nätet...kallad för "Pälsbollen"...

[8D][8D][8D][8D]
#64 - 19 mars 2004 11:00
Mitt nick är hopsatt efter de två första bokstäverna i för- resp efternamn. Standarsystem på det företag jag jobbar, har väl haft det i ca 15 år nu. Kan bli ganska roliga "namn" om man har otur, på mitt jobb finns tex: "anal" och "toan"....
#65 - 19 mars 2004 11:35
Kommer inte ihåg vad det kommer ifrån,, men är nuförtiden:
Jesus Our Lord Ov Nasareth (jupp,,det retar ganska många kristna på en del forum) :))
#66 - 19 mars 2004 11:38
Och vad får du ut av det då jolon?
Kjell Fohrman
Administrator
#67 - 19 mars 2004 13:57
Kommer inte ihåg vad det kommer ifrån,, men är nuförtiden:
Jesus Our Lord Ov Nasareth (jupp,,det retar ganska många kristna på en del forum) :))

Även om jag är ateist så har jag svårt att tro att det kan reta de kristma - dom ser väl genom fasaden och ser dig på samma sätt som jag, dvs som en patetisk fjant med mindervärdeskomplex som måste framhäva sig själv[;)]
Har för övrigt själv funderat på att ha visba (världens i särklas bäste akvarist) som nickname - vi skulle väl i så fall kunna bilda en klubb vi två - pfk-klubben (pateiska fjant klubben)[;)]
#68 - 19 mars 2004 14:22
*S* skulle vara nåt! :)
Skulle jag tänkt på den så skulle det nog blivit V.I.S.S.A i mitt fall.
#69 - 19 mars 2004 14:31
Mitt nick är sprunget ur ett visst hårdrocksbands crew namn. Efter lite språklig omformning så blev det "metcrue".
Gissa vilket band?
#70 - 19 mars 2004 14:40
klara - för att jag heter så och för att det sällan används av någon. Släppte (mycket motvilligt) mitt gamla nick (chili) som jag hade från -96 och framåt. Det var när jag tröttnade på att få en massa mail från den ömma modern till killen som startade nättidningen chili. Den ömma modern förmanade, påminde och uppfostrade sin vuxne son via mail - som tyvärr hamnade i min inbox. Kändes som att tjuvläsa andras post och när jag förökte få modern att sluta skicka till mina adresser så stod hon helt oförstående. Då hade jag "stulit" hans mail. Så jag avreggade alla chili@-adresser som jag hade. Var chili kom ifrån? Jag åt chili con carne den dagen jag gick ut på nätet för första gången. ;O)
#71 - 19 mars 2004 19:58
Ursprungligen skickat av mohlin
Och vad får du ut av det då jolon?

En hel del konstigt nog. På dom forum som jag medvetet pekar på den förkortningen så reagerar dom som är kristna negativt, MEN det är antagligen en av dom bästa sätten som jag har hittat för att starta
diskussion med dom elementen vilket kan vara svårt i vanliga fall.
#72 - 20 mars 2004 14:48
"dom elementen". Ja är kristen men jag vet inte om man kan bunta samman alla kristna under beteckningen "dem elementen...
Fast det är en annan diskussion
#73 - 20 mars 2004 14:54
jag har ingen aning varför jag heter apan_ola, kom bara på det...
kanske för att det börjar på samma bokstav som mitt namn? Vem vet ;-)
/anton
#74 - 20 mars 2004 16:15
Jag heter Michael Emilsson därför MichaelE.
#75 - 20 mars 2004 18:05
Vad många roliga bakgrunder till alla nicks.

Någon gång på mellanstadiet "fick alla tjejer" i klassen ett smeknamn. Det var fia, pia, kia osv. Jag var Kia. Det är kort och lätt att uppfatta till skillnad från mitt rätt ovanliga förnamn, därför har jag börjat använda mig av Kia som nick.

/Ellika
#76 - 20 mars 2004 18:28
Har alltid hållit på med djur så när vi började läsa engelska i ?? klass så kallade dom mig för pet (=djur) men det gillade inte läraren så då blev jag kallad för tep istället (pet baklänges) och det hänger med ännu..
#77 - 20 mars 2004 23:27
pi kommer från min sambo, som kallade mig så i början eftersom Pia var så långt. :)
#78 - 22 mars 2004 14:37
jag tog mitt från huvudpersonen i en film.
kan någon gissa vilken film?
#79 - 22 mars 2004 18:50
Jag läste boken och såg filmen Kaleidoscope, och har dessutom alltid fascinerats av kalejdoskop, de är så fina =) Så detta har jag kallat mig på nätet i ett antal år nu..
#80 - 6 april 2004 17:18
Tja, nåt va man ju tvungen att ta. Lord Elvenstar kommer från en bok som jag håller på att skriva, nån som kan räkna ut vad det betyder?:)
#81 - 6 april 2004 18:00
Mitt namn kommer ifrån en gammal italiensk fotbollspelare som jag gillade väldigt mycket i tidiga tonåren. Med andra ord så är jag en fotbollsfanatiker (också).[:D]
#82 - 6 april 2004 18:03
Ursprungligen skickat av THE_DUDE
jag tog mitt från huvudpersonen i en film.
kan någon gissa vilken film?

yes, Big Lebowski [:-21]

-Vad vinner jag ?

#83 - 6 april 2004 18:55
Personligen tycker jag att många av de utvalda sk "nicks" - förr i tiden kallade pseudonymer - försvårar förståelsen av många inlägg. Man måste ofta kolla in profilen på den som skrivit inlägget - tyvärr blir man ofta inte ssk klokare av detta - ofta saknas tom den geografin!!! OK - en del visar att det rör sig om tonåringar. Således alldeles för anonymt tycker jag. Svårt att placera in ett inlägg i dess åldersmässiga, erfarenhetsmässiga eller geografiska belägenhet...

OK mitt "nick" då - blev tilldelat mig av Uppsala universitet - men det blev så bekvämt att använda så jag försöker använda det om möjligt i allehanda forum.

#84 - 6 april 2004 21:25
Kramfors kommer från livländaren Christoffer Kramm som 1742 uppfördes ett sågverk i en å vid Ångermanälven mynning.
Ångermanälven 490 km lång, Sveriges vattenrikaste älv. Ångermanälven har sina källor i södra Lapplands fjällvärd och efter knappt 50 mil mot sydost mynnar den i en djup vik i Bottenhavet, På väg mot havet möter älven de mest skiftande miljöer och företeelser. Skogar, berg, sjöar, myrar, vattendrag och dalgångar. Och allt det vackra har älven tagit med och samlat på en plats.
I Kramfors.
#85 - 6 april 2004 21:27
lucifer: tyvärr vinner du inget.

man kunde vinna min mycket fina matta, men det kom hem två biffar till mig förut idag och den ena av dom kissade på den! =( så jag ska leta efter en ny.

var har du själv fått ditt nick ifrån?
#86 - 6 april 2004 23:38
Tank Girl - efter skönaste seriefiguren sedan istiden. Australisk serie skapad av Hewlett & Martin. Sedan blir det ju på sätt och vis "akvarieflicka" också (eng. "fish tank" = akvarium).

...Lucipher är väl en av ärkeänglarna...som sedan föll?
#87 - 7 april 2004 12:04
Bydlo var en dvärgisk mästersmed som jag träffade under mina resor på Marjura.... ?!?
#88 - 7 april 2004 13:11
SLeePY....... såver mycket såklart :D
#89 - 7 april 2004 14:29
heter så. =)
#90 - 7 april 2004 14:53
SLeePY korta ner dina zzZZZzzz, det är irriterande att måsta scrolla
för att se de andras inlägg
#91 - 7 april 2004 14:55
håller med kramfors det är irriterande
#92 - 7 april 2004 19:52
ja älskar tigrar, speciellt sibiriska:P hehe
#93 - 16 april 2004 19:07
Jag är född på lucia så...[:-25]
#94 - 19 april 2004 04:19
I mitt fall är det de första bokstäverna i mitt för- och efternamn - AG**** NILS***. :^)
#95 - 19 april 2004 05:21
Dålig fantasi som man har så kommer "PeeK" ifrån C64 tiden. Ett minneshanteringskommando i Basic (har jag för mig iaf :) )

//PeeK
#96 - 24 april 2004 17:30
Jag skulle bli medlem på nån sida någonstans på internet och fick detta nick automatiskt. Mina kompisar och jag tyckte att det lät lite kul och i brist på annat så.....
#97 - 24 april 2004 17:42
Ett litet instick bara: är det stört omöjligt att byta sitt användarnamn om man kommit på ett bättre? :) Kan tänka mig att det kanske inte är så kul att heta t.ex. "Putte Nybörjare" el likn efter flera år som akvarist *hehe*
#98 - 24 april 2004 17:46
Ursprungligen skickat av kevlargirl
Ett litet instick bara: är det stört omöjligt att byta sitt användarnamn om man kommit på ett bättre? :) Kan tänka mig att det kanske inte är så kul att heta t.ex. "Putte Nybörjare" el likn efter flera år som akvarist *hehe*

Tydligen skall man bara maila Kjell så tar hand om det
#99 - 24 april 2004 18:00
Mitt är en liten konstig historia.
Jag spelade ett spel över internet då, och ville ha ett nytt nick...
Ja och familjen köper mat på willy's och får syn på en banankartong.
På den står det 'Vidiz Bananas' och så började jag fiffla lite med det och fick fram det till vizir..
Några dagar senare kommer jag också på vad det är ('visir' på hjälm) så då höll jag kvar det...
#100 - 21 februari 2006 10:37
Hittade den här gammla tråden som jag missat. Mitt nick är namnet på platsen där min själ bor. Det är en ö i Stockholmsskärgård som heter Rödlöga. Där jag mer eller mindre är uppvuxen.
#101 - 21 februari 2006 10:58
C.=Camilla och Ciklid blev det för att jag hade malawiciklider just då vid nystarten i akvarieträsket. :D

//Camilla
#102 - 21 februari 2006 11:13
härliga bilder rödlöga!

jag heter mats och är liten, kanske inte tre äpplen hög men ändå..:)
#103 - 21 februari 2006 11:39
[FONT=Comic Sans MS]Mitt nick Drd kom till för mängder av år sedan då Just D hade gjort sitt intrång på svenska "hiphop" scenen. [/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Jag som många andra gillade deras texter och man spela JD på partaj och gick på fester och koncerter med dom.[/FONT]

[FONT=Comic Sans MS]En av deltagarna från JD hette dock Doktor C.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Av nån outgrundlig anledning så börja mina polare kalla mig för doktor d (dängrot) då jag heter Allroth i efternamn. :) [/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Sen har jag för enkelhetens skull kortat av det till Drd :D[/FONT]
#104 - 21 februari 2006 11:55
[quote=erikthur]OK mitt "nick" då - blev tilldelat mig av Uppsala universitet - men det blev så bekvämt att använda så jag försöker använda det om möjligt i allehanda forum.[/quote]

Praktiskt! En annan har ju helt fel namn för att man ska vilja använda de sammansättningar av för- och efternamn som görs på arbetsplatsen... vem vill bli kallad för nanal (Nancy Alke) [:o] Men min son har det värre... han heter nämligen Anders i förnamn... gissa vad hans användarnamn blev???
#105 - 21 februari 2006 12:07
Mitt nick kommer också från jobbet.....
#106 - 21 februari 2006 12:29
[quote=Tant Nancy]Praktiskt! En annan har ju helt fel namn för att man ska vilja använda de sammansättningar av för- och efternamn som görs på arbetsplatsen... vem vill bli kallad för nanal (Nancy Alke) [:o] Men min son har det värre... han heter nämligen Anders i förnamn... gissa vad hans användarnamn blev???[/quote]

Kan det ha blitt lite anal..hehehehehehe av hans nick :D
#107 - 21 februari 2006 12:39
[quote=smurfmats]härliga bilder rödlöga!
[/quote]Tack. Vist är det vakert. Man längtar till sommaren. Det är syrran som tog korten. Skaffade min kamera för ca två veckor sedan så jag har inga egna Rödlöga/sommarbilder.
#108 - 21 februari 2006 12:46
Ja.. eh. min farfar heter Nils och mina föräldrar Holmström. Mer spännande än så är det inte.
#109 - 21 februari 2006 13:34
Ja det får ni klura på egen hand. ;)
#110 - 21 februari 2006 13:48
[quote=Linda_A]Ja det får ni klura på egen hand. ;)[/quote]

Samma sak med mitt "nick"! :p
#111 - 21 februari 2006 14:16
Min katt heter Spyro. Funkar som nick på de flesta sajter :)
#112 - 21 februari 2006 14:17
andreas heter ja i förnamn o sofus heter ja i andra namn efter min danska farfar :)
#113 - 21 februari 2006 14:45
Ja..... kanske inte så orginellt..?? hehe
#114 - 21 februari 2006 14:47
heheh menar du att du heter josefine [:O] :D
#115 - 21 februari 2006 14:48
japp, ni gissade rätt..katttokig.. ;)

Har tre... Använder nicket överallt...
#116 - 21 februari 2006 14:55
Tja, vad ska man säga om sitt nick ;) Jag slog till och beslöt mig för att vara lite vågad.....och därför blev det mitt förnamn :p
#117 - 21 februari 2006 15:56
jao... jag spelade online spel vid 11 års ålder och då hette jag tastychiken för det var det enda ord ja kunde ordentligt typ :D. sen "modda" jag det till akvarie siter och alltså bytte ut chiken mot fish :p
#118 - 21 februari 2006 16:51
Shanks... från animen One Piece...
Vännerna kallar mig det då jag har rött hår...
#119 - 21 februari 2006 17:12
Kramfors har fått sitt namn efter Johan Kristoffer Kramm som 1744 anlade en vattensåg i Limsta i Gudmundrå socken.
Det var Ångermanlands första finbladiga sågverk.
Namnet avsåg först den ångsåg som byggdes 1852 men kom snart att beteckna hela bygden.
Runt ångsågen växte tidigt ett litet bolagsstyrt samhälle upp.
1947 blev hela Gudmundrå stad under namnet Kramfors.

Kramfors har jag som nicknamn för jag är lokalpatriot.
Hasse Alfredssons tror på Robert Lind som bor i Kramfors, där är det ljus och vackert men Dalslånged är ett helvete.
#120 - 21 februari 2006 17:42
Cannot resist this...
Läst detta i samma tråd:
http://www.zoopet.com/forum/showpost.php?p=483520&postcount=84
:)
Men vem kommer ihåg vad man skrev drygt 20 månader tidigare...
Konsekvent i alla fall...
:D
#121 - 21 februari 2006 17:48
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=purple]Len från mannen Lennie och mar från Maria. Jag, M, är mest aktiv på forumet och i dagboken, faktasökning och artbeskrivningar och bildgalleritittande är Lennies passion. Han hittade hit först och gav oss vårt namn. Värst är när vi träffas i västgänget och man blir kallad Lenmar... Heter junte det....[:o] Men iofs så heter ju alla Maria så det är ju skönt med ett "eget" namn. :)[/COLOR][/FONT]
#122 - 21 februari 2006 17:54
Du har bra minne.
#123 - 21 februari 2006 17:55
[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=purple]Värst är när vi träffas i västgänget och man blir kallad Lenmar. [/COLOR][/FONT][/quote]
En helt korkad och ovidkommande fråga egentligen: Vad kallas då maken i Väst-sammanhang?![:D]
#124 - 21 februari 2006 18:21
marlen? :D
#125 - 21 februari 2006 18:31
Tyckte att mitt efternamn var ok. Tenkare
#126 - 21 februari 2006 18:42
[quote=sockerconny]En helt korkad och ovidkommande fråga egentligen: Vad kallas då maken i Väst-sammanhang?![:D][/quote] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Han heter Lennie där... [/COLOR][/FONT]
[COLOR=black][quote=Tastyfish]marlen[/quote][/COLOR][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Heter vår dotter juh [:o] ! Givet liksom...[/COLOR][/FONT]
#127 - 21 februari 2006 18:46
jag har snott namnet från den genom tidernas största countryartist och låtskrivare som funnits, nämligen Hank Williams, som kallade sig för "luke the drifter" när han gav ut religiösa album.
hälsn .börge
#128 - 21 februari 2006 18:59
Har kallats Stenborg så länge jag kan minnas,kommer ibland inte ihåg mitt förnamn längre:confused: :p.Alltså, inte speciellt spännande eller fantasifullt.
#129 - 21 februari 2006 19:14
jaa.... jag gillar sköldpaddor (har tyvärr ingen) och då tyckte jag att sköldpaddisen lät gulligt och då blev det det... hum

|Emelie|
#130 - 21 februari 2006 21:14
[quote=andreassofus]heheh menar du att du heter josefine [:O] :D[/quote]

Heheh ja.
#131 - 24 februari 2006 09:23
lenmar ja slog nästan huvet på spiken! :D

50/50 samma gener liksom! ;)
#132 - 24 februari 2006 10:10
Tja mitt är väl inte så svårt kan jag tänka.:) Haft körkort för hoj i snart 12 år - blir ju tant i år (fyller 30;)). Bifogar ett kort på min pärla.:D
#133 - 24 februari 2006 10:32
Petrol = PETter och frugen caROL
Ingen bensin i mitt kar.
#134 - 24 februari 2006 10:40
[quote=mckvinnan]Tja mitt är väl inte så svårt kan jag tänka.:) Haft körkort för hoj i snart 12 år - blir ju tant i år (fyller 30;)). Bifogar ett kort på min pärla.:D[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Nej, nej, nej, nej.... NEEEEEEEEEEEJ!! :eek: [:-177] [:-129] [:-129] [:-129] [:-27] [:-56] [:-124] [:-5] [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Tantgränsen är numera flyttad till 72,5!!! Ändra detta genast!![/COLOR][/FONT]
#135 - 24 februari 2006 11:02
[QUOTE=mckvinnan]Tja mitt är väl inte så svårt kan jag tänka.:) Haft körkort för hoj i snart 12 år - blir ju tant i år (fyller 30;)). Bifogar ett kort på min pärla.:D[/QUOTE]

Snygg pärla! :D

F.ö blir man INTE tant vid 30. :eek: Jag är då rakt ingen tant. ;) Vid 30 blir man ju vuxen på riktigt och tant kan man bli när man är 60 eller nåt. :D
#136 - 24 februari 2006 11:04
[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Nej, nej, nej, nej.... NEEEEEEEEEEEJ!! :eek: [:-177] [:-129] [:-129] [:-129] [:-27] [:-56] [:-124] [:-5] [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Tantgränsen är numera flyttad till 72,5!!! Ändra detta genast!![/COLOR][/FONT][/quote]

Instämmer med föregående talare![:-31]
#137 - 24 februari 2006 11:05
Kanske ska svara på ursprungsfrågan oxå. ;)

Mina initialer är N M A M. Nmam är ju lite svårt att uttala så det blev bara mam. Jag heter det överallt och numera finns det t o m personer som kallar mig mam irl. :D
#138 - 24 februari 2006 13:32
[quote=mckvinnan]Tja mitt är väl inte så svårt kan jag tänka.:) Haft körkort för hoj i snart 12 år - blir ju tant i år (fyller 30;)). Bifogar ett kort på min pärla.:D[/quote]
Hör du du. Ska du ha in mig på psyk direkt eller. Om du tycker du är tant vad tycker du då at Jeanette och jag är som fyller fyrtio. Jag vet inte om du får komma på festen.;) Du ville ju slagga kvar så man kanske kan bädda säck eller lägga smulor i din säng eller nått,;)
#139 - 24 februari 2006 13:42
Jomen tycker det är en så konstig känsla för inte förrän nu har jag börjat förstå det där när ens föräldrar sagt att de inte alls känner sig så gamla som de är. Tycker att jag är kanske 24 eller nåt.. inte så stor skillnad kanske från 30 men tror att jag blir 24 eller max 27 för resten av livet.:D Att kroppen sen envisas med att vissa dar leka 70 år får man leva med. ;)

Så min syn på åldern är bara i relation till mig själv, inte till andra så det var inte meningen att göra er upprörda. (fast det var lite kul att få alla reaktioner och det så snabbt!:p) Tycker om människor oavsett ålder men inte oavsett personlighet och den har inte någon siffra. :)
#140 - 24 februari 2006 13:46
[quote=mckvinnan] Tycker om människor oavsett ålder men inte oavsett personlighet och den har inte någon siffra. :)[/quote]Det är kanske den som skulle var sifermärkt?;)
#141 - 24 februari 2006 13:54
[QUOTE=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Nej, nej, nej, nej.... NEEEEEEEEEEEJ!! :eek: [:-177] [:-129] [:-129] [:-129] [:-27] [:-56] [:-124] [:-5] [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Tantgränsen är numera flyttad till 72,5!!! Ändra detta genast!![/COLOR][/FONT][/QUOTE]

Haha!:D Håller helt och hållet med. Jag planerar att bli tant den dagen jag blir mormor eller farmor:)

Mitt nick är annars inget nick. Det är vad jag heter. Finskt namn för övrigt.
#142 - 24 februari 2006 14:42
Då blir jag gubbe om 1 månad.
Nänä man är inte äldre än man känner sig.
Fast lite ångest börjar komma krypandes.

;)
#143 - 24 februari 2006 14:45
OMG!
En våg av åldersnojja sveper över mig! Det är inte alls många år innan jag fyller 30 juh!
#144 - 24 februari 2006 14:55
[quote=Lenita]Haha!:D Håller helt och hållet med. Jag planerar att bli tant den dagen jag blir mormor eller farmor:) [/quote]

Vad menar du [:(!] [:(!] [:(!] Jag är mormor och INGEN TANT! ;)
Mitt yngsta barnbarn ser ni på bild här intill...:p
#145 - 24 februari 2006 14:59
Ingen fara, Birgitta! 72,5 är det bestämt nu.
Så jag har oxå en bit kvar till Tant-stadiet, det känns bra.
Vilken otroligt söt liten grabb eller är det en tjej?
#146 - 24 februari 2006 15:03
[quote=svea]Ingen fara, Birgitta! 72,5 är det bestämt nu.
Så jag har oxå en bit kvar till Tant-stadiet, det känns bra.
Vilken otroligt söt liten grabb eller är det en tjej?[/quote]

72,5? Då har jag lååångt kvar! :D Men när man väl är där så är det väl 85 som gäller osv! Så har det varit hela livet faktiskt.

Känner man sig inte som tant så. En del blir "tanter" redan tidigt i livet...:p

Det är en kille på bilden. Han är sig så lik på kortet och lika glad i verkligheten som på bilden!!! Man blir alldeles varm i hjärtat! [:-64]
#147 - 24 februari 2006 15:18
Mmm, en sån vill jag krama just nu, det skulle vara gosigt!
#148 - 24 februari 2006 15:37
[quote=Birgitta W] Men när man väl är där så är det väl 85 som gäller osv! Så har det varit hela livet faktiskt.[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Gränser finns ju för att flyttas och tänjas på? Tills de blir regler... typ...;)[/COLOR][/FONT]
#149 - 24 februari 2006 17:10
Ulf omkastat = flu + början av efternamnet.
#150 - 24 februari 2006 17:18
Mitt nick kommer från min katt :) Ägaren hade på något mystiskt vis döpt katten till Lubbe innan vi fick honom..
#151 - 26 februari 2006 20:55
[quote=jolon]Kommer inte ihåg vad det kommer ifrån,, men är nuförtiden:
Jesus Our Lord Ov Nasareth (jupp,,det retar ganska många kristna på en del forum) :))[/quote]

Precis i detta ögonblick har du skrivit 666st inlägg.. Bara en tanke men det finns ju dom som påstår att det har med h*n neråt att göra..
Ser lite lustigt ut.:p
#152 - 26 februari 2006 21:03
Mitt nick kommer från bilen Cobra och min Kobra som täcker hela överarmen på högerarm...
#153 - 26 februari 2006 21:05
Det är ett fonetiskt uttal av mitt IRC-nick marcus|.
#154 - 26 februari 2006 22:51
Känns ofta som att hela livet är ett stort experiment, så namnet kändes passande när jag först började hitta runt på nätet och det har hängt med sedan dess.

Daniel Gullberg
#155 - 27 februari 2006 20:42
Kallas Jackan ibland sen när jag försökte skaffa ett namn någonstan.(kommer inte ihåg var) så var det upptaget och då fick man välja mellan ett antal och då fick det bli firejackan

//Jack
#156 - 27 februari 2006 21:13
Mitt namn är inte svårt att lista ut hur det har kommit till ;)
#157 - 27 februari 2006 21:24
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]Addemans [SIZE=5][COLOR=red]Qenzo[/COLOR][/SIZE][/SIZE][/FONT]
[ATTACH]2234[/ATTACH]
#158 - 27 februari 2006 22:36
mitt nick kommer från ondska och mystik vilket passar in rätt bra på hur jag tänker och det enda nick jag trivts med.
admin
Christian Alfredsson
#159 - 28 februari 2006 09:07
Kommer från den första användaren som automatiskt installerades i forumet ;-)
#160 - 28 februari 2006 13:28
Mitt kommer från bandet jag spelar i. Tror inte det har någon specifik betydelse egentligen, men vi tyckte det var ett tufft thrashnamn ;)
#161 - 4 mars 2006 19:54
Mitt nick kommer ifrån mitt riktiga namn: Calle, samt året jag är född: 1995. Det är ett bra nick som jag använder på många andra sidor såsom Zoonen.
#162 - 8 mars 2006 23:02
minns inte hur det kom sig, tror jag försökte "häftigisera" mitt namn andreas. Nån gång när jag skulle fylla i namn i något bilspel tror jag, för sådär en 15 år sedan. Sen har det blivit kvar som namn på msn, mailadress etc :)
#163 - 11 mars 2006 15:01
Jag kom på mitt i ett TV-spel där man skulle fylla
i nåt. Men man fick bara använda tre bokstäver så
jag bara skrev nåt och det blev moj. använder det numera
till allt.
#164 - 11 mars 2006 15:10
Gammal rollspelare här... En av mina karaktärer.
#165 - 11 mars 2006 22:05
Natt människa !
#166 - 11 mars 2006 22:12
Mitt nick kommer från min sambos felstavning av mitt namn (heter Annica)
#167 - 11 mars 2006 22:28
Mitt nick kommer från min allsmäktiga, allvetande diskus Hugin!!!
#168 - 13 mars 2006 08:53
orkade inte hitta på något

[quote=Norpan]Vore kul att veta varför ni har valt just erat nick.. Jag blir kallad norpan av vissa, det sägs att jag ser ut som en "norpa", hur dessa nu ser ut..Kanske har lite lik personlighet som norpan i dr snuggles också..?[/quote]

mitt irl namn som kommer av att jag världens sämsta fantasi på nicknames
[B)]
#169 - 12 april 2006 19:53
Nu har jag ju bytt nick så jag får väl förklara mig igen;) :p
Jag valde CalleAkvarist därför att jag tyckte att jag inte är någon nybörjare längre och istället en äkta akvarist (ni som har andra åsikter kan pm:a mig;) :p ) och mitt förnamn. Jag heter Calle och är en Akvarist=CalleAkvarist!
#170 - 12 april 2006 21:42
Blev kallad Rea del Zay i skolan av en kompis som tyckte "Holm" lät för tråkigt. Dessutom ville jag inte använda samma nick som i vissa andra suspekta "ställen" på nätet :D
#171 - 18 april 2006 11:59
Här är en bild från mitt nick.
#172 - 18 april 2006 12:39
Mitt kommer så klart från Balt Balthazar Balt Balthazar. Professor Balthazar
#173 - 18 april 2006 19:52
[QUOTE=RÖDLÖGA]Här är en bild från mitt nick.[/QUOTE]
Mycket vackert!
#174 - 18 april 2006 20:18
[quote=fluander]Mycket vackert![/quote]Vist är det. Här kommer en till. Den är på vårat hus. Dom älsta delarna är ca 200år. Den andra bilden är från stigen till södra sidan av ön.
#175 - 18 april 2006 20:19
Eftersom jag har så många nicks på andra forum så valde jag ett "tråkigt" här dvs mitt förnamn. :)

/J
#176 - 18 april 2006 20:21
Harry Fredrik Hansson, född 1975... roligare än så är det inte..:)
#177 - 18 april 2006 22:08
Mitt kommer från min första hund, Nitra som var född 1998...Hon lever för övrigt inte längre, så detta är väl mitt sätt att bevara henne. [:o]
#178 - 23 april 2006 17:27
JoJoMek Jonas Johansson och så mekar jag rätt mycket med allt möjligt därför blev det som det blev :)
#179 - 24 april 2006 11:58
Mitt pass...
#180 - 24 april 2006 18:46
För att jag alltid är sååå glad. ;)
#181 - 24 april 2006 18:50
[quote=gladys]För att jag alltid är sååå glad. ;)[/quote]

alltid :confused::confused::confused:....:p
#182 - 11 september 2006 18:57
Tänkte fylla på denna tråd efter läst alla 10 sidor. Solbacka heter vårt hus! Jag började använda det för att det var lätt att komma ihåg och Linda som jag heter är oftast upptaget. Vår gamla e-post hade också samma namn. Jag använder den överallt, till alla användarnamn på internet.
#183 - 11 september 2006 19:00
Kommer ursprungligen från att min kusin kallade mig yogi bear, med tanke på mitt riktiga namn björn, sen övergick det till bjugge vilket jag kallas idag
#184 - 12 september 2006 09:51
Från en rar och lite osäker liten travhästflicka som inte hade det så lätt här i livet alla gånger men som var väldigt söt. Fäste mig enormt vid henne. Undrar ofta vad som blev av henne, har tyvärr ingen aning.
#185 - 12 september 2006 10:42
Brevis är en snäckskaleciklid som jag trodde jag hadde men det var en signatus:p

06 för att få allt att fungera
#186 - 12 september 2006 15:12
undrar varför jag valde mitt nick:D (jag är mitt nick.....en rödtopp:) )
#187 - 1 november 2006 18:20
Jag använder mitt mellannamn. Givetvis var det redan upptaget så jag tvingades lägga till några siffror också. :p
Ursprungligen kommer det från en pråm som min mormors morfar arbetade på.
#188 - 1 november 2006 19:02
Mitt är påhittat,en gång i tiden var jag en jäkel på Quake och skulle ha ett snyggt namn...Jag älskar bokstaven Q så det fick bli nåt på det så kom jag på QueQlue, idag spelar jag mest COD2 och eftersom jag vill att det ska synas att jag är tjej la jag till Mrs.QueQlue...Förkortat Mrs.Q...................
#189 - 1 november 2006 20:14
Dricker och har druckit extrema mängder redbull i mina dagar...så det är därför jag fått detta namnet :)
#190 - 2 november 2006 01:26
Mitt är inte alls spännande...

Jag heter Max Robert, Robert är tilltalsnamn och jag kallas Robban.,. men då Robban ofta är upptaget så lägger jag till Max så blir det MaxRobban
#191 - 2 november 2006 06:37
Inte svårare än att jag heter Thulin i efternamn, alltså smeknamn Tulle. Och sedan är jag född 1989.
Så; Tulle+89= Tulle89

//MVH Tulle
#192 - 2 november 2006 07:47
Mitt kommer av att jag i internet tidernas linda gjorde en del hemsidor och än idag i mån av tid :) därav namnet NetWeaver i brist på bättre.
#193 - 2 november 2006 07:53
behövde ett cs-nick för många år sedan
jakob -> jakan -> altså för att vara extra cool -> akan

har fortsatt använda det för att det går snabbt att skriva.
#194 - 2 november 2006 12:26
oki, svårt att gissa mitt? ;)

Tips: heter Felicia
#195 - 2 november 2006 12:36
Namnen

:cool: Alltså, kkk är inte klu kl..... osv utan det är mina namn Keithy Kristina Kernen, skyll stavning på mina föräldrar det gör jag.[:-69] [:-69] [:-69]
#196 - 4 november 2006 17:27
mi efter min dotter Mikaela lu efter min son Lucas he efter min man henrik
#197 - 4 november 2006 17:28
fairing kommer från vårat företag gymmet och ett kostillskottsföretag.
www.fairing.se
#198 - 4 november 2006 17:40
Mitt nick är rätt självklart! Jag älskar och har scalarer! :) ;)
#199 - 5 november 2006 14:53
vandal? behöver jag förklara mig? jag ställer alltid till det och förstör typ..
#200 - 5 november 2006 21:37
Jag har Hayah för min häst heter det. Tycker det är ett rätt så häftigt namn, kort och inte allt för komplicerat men tillräckligt speciellt för att folk ska lägga det på minnet.
#201 - 5 november 2006 23:28
Mitt nick kommer ifrån tonåren.
Kallades Bump lite retsamt av innersta kretsen, eftersom jag har fått en knöl på näsroten, efter en smäll av en häst.
Men eftersom jag är tjej så har det blivit Bumpan_2

MVH Marie
#202 - 6 november 2006 17:56
Mitt kommer från ett spel, Shannaras! Det är ett bergstroll som heter Telsak och för att inte kopigera det helt så blev stavningen Tellsak.

/Göran
#203 - 6 november 2006 18:19
min storebror skrev ett program på datorn som kom på nick, så kom Menoni bara sådär....
#204 - 6 november 2006 18:46
När jag och min son skulle skaffa vårt första akvarium i somras hittade vi denna sajten.[:-106]
Eftersom jag ville att han skulle bli delaktig i akvarieintresset så reggade jag oss båda. Först tänkte jag kalla oss Ulrica_och_Simon men då kanske folk skulle tro att vi var ett par och så hade kanske jobbiga missförstånd uppstått... :p så då blev det Mamma istället, eftersom det är det han kallar mej!

Men nu har jag tröttnat på nicket... funderar mycket på att hitta på ett nick som jag kan använda överallt på nätet, i olika sammanhang.... men jag är så pretto så det blir svårt.... [:o]
#205 - 6 november 2006 19:10
Varför inte Ale.
Jag har Kramfors på de ställen jag skriver.
#206 - 6 november 2006 19:56
[quote=Kramfors;866478]Varför inte Ale.
Jag har Kramfors på de ställen jag skriver.[/quote]
Kramfors låter fint, men Ale? Njäääääe...
#207 - 6 februari 2007 16:17
bara för att ja heter Marcus Nilsson och ja förkorta det te Marcus.n
#208 - 6 februari 2007 17:15
http://www.ing.umu.se/~ext98mhm/FFFMH2O.html

Här en orsak till mitt nick...
#209 - 6 februari 2007 17:17
Ja det är väl ganska uppenbart var mitt kommer ifrån:)
#210 - 6 februari 2007 17:25
Mitt kommer från min bror och hans kompisar. Kanske för att favvodjuret är björnar, vet inte ja:P
#211 - 6 februari 2007 17:37
När jag var liten så blev min kusin trött på att hans namn alltid förkortades och ändrades (Fredrik). När jag sa att det kan man inte göra med mitt så hittade han på detta ovanliga namn till mig :confused: :confused:

Med åren så har det blivit riktigt praktiskt som användanamn för det är aldrig upptaget.

Undrar varför................?? :) // Eva
#212 - 7 februari 2007 13:53
Mitt namn vet jag inte var det kommer ifrån............:p

Antingen var det någon som sa att jag var goo eller så sas det "e´du helt goo i huvet" (jo, jag är från Götet)........för att vara på den säkra sidan fick det bli båda.... alltså GooGoo!

Sedan använde jag alltid (när jag häckade här nästan dygnet runt) den här smileysen: [:o)] och försvarade Humormania med näbbar och klor eftersom jag tycker att just humor är en av dom viktigaste ingredienserna i livet.
#213 - 7 februari 2007 14:25
Lady og landstrykeren = lady och lufsen
#214 - 7 februari 2007 14:35
lisopasi har blivit mitt nätnamn sedan 3-4 år tillbaka ungefär. Har plockat två bokstäver från vardera namn, alltså kommer li från Linda...
#215 - 10 februari 2007 12:08
Vic är en förkortning av mitt namn Viktor.
#216 - 10 februari 2007 12:44
Baby5hawt ---->(BABY) = IM LOKKING YOUNG ( Fa shawty) = for sure
and the 5 itzza code :P
#217 - 10 februari 2007 12:47
jag är ägare till en Fabia RS därav mitt namn
#218 - 10 februari 2007 13:14
Min farmor kallade mig alltid Healena :p
Jag kunde inte säga "Helena" när jag var liten - utan det blev "Hea"...
#219 - 10 februari 2007 19:25
Mitt nick kommer från min hunds vackra namn: Ophelia då det har en speciel innebörd för mig.
#220 - 10 februari 2007 20:12
Johan Olow Persson, så enkelt va det.:p ;) :D
#221 - 11 februari 2007 13:37
mitt har en så löjlig förklaring att det är en låt med hårdrocksbandet Sabaton. Panzer Battalion - Battalionp:)

/Hans
#222 - 11 februari 2007 15:32
Början av förnamn + början av efternamn
#223 - 11 februari 2007 15:39
En tjej på gruppbostaden där jag jobbar, har döpt mej till Bette. Hon har svårt att säga Elisabet.
#224 - 11 februari 2007 21:29
[quote=battalionP;918516]mitt har en så löjlig förklaring att det är en låt med hårdrocksbandet Sabaton. Panzer Battalion - Battalionp:)[/quote]
Har faktiskt funderat på vart det kommer ifrån flera gånger... :p
#225 - 12 februari 2007 12:34
Mitt nick kommer från mitt namn (konstigt va? :p) Siffrorna kom dit för att jag registrerade mig kl01.34 har jag för mig...
#226 - 12 februari 2007 15:43
[quote=Fellan;918879]Har faktiskt funderat på vart det kommer ifrån flera gånger... :p[/quote]

Haha, då har du lärt dig nåt idag då;)

/Hans
#227 - 12 februari 2007 20:24
Jag heter ju jocke, å då skulle jag skriva IaMtHeJocke, åsså blev de fel så de vart IaMtHeJoke, det var på en annan sajt, fast mina vänner tyckte att det va lite kul så jag heter så lite var stans :P
#228 - 12 februari 2007 21:33
En kille i boken "Den fulländade fiskaren" hette Piscator, naturligtvis har jag boken för engelsmännen kan väl inte ha fel? (se nedan)

Saxat från SvD: Izaak Waltons "Den fulländade fiskaren" (övers. Olof Lagercrantz) utkom första gången 1653 och är den tredje mest publicerade boken i England efter Bibeln och Shakespeares samlade verk. Denna uppsluppna mix av handbok i fiskekonst och from poesi myllrar av referenser till antiken och renässansen och är fiskelitteraturhistoriens oomstridliga monument.
#229 - 12 februari 2007 21:46
mitt nick kommer ifrån den gammla goda tiden när man spela data spel och tyckte de var coolt med z i nicket:D
Varför de blev just zorox vet ja inte
#230 - 13 februari 2007 03:33
Jag heter Henrik och för ca 15 år sen kom min kusin på att kalla mig för Herne, efter lite lek med hernik.
Herne betyder ärta på finska och det är ju också mitt andraspråk och min kusins första språk.
Jag gillar egentligen inte nicket, men kom inte på nåt annat heller när jag skulle regga mig. Nu har jag massor med "förslag", med ids inte ändra på det.
För övrigt, så kallades jag för herne i cirka 2 veckor, sen dog det ut...
#231 - 10 maj 2007 18:48
mitt kommer helt enkelt från att jag var helt besatt av kyssguramis när jag hittade sajten (lite nu också) så jag döpte mig ju till det bästa som jag kunde komma på :D
#232 - 11 maj 2007 14:22
Mitt nick kommer från ett låtext med ett band.
Har nickat det sen jag var 12 tror jag. Därför ingen menning och ändra det.
#233 - 11 maj 2007 15:57
M för mitt namn (och kön), SwEDen är där jag bor.
#234 - 19 maj 2007 15:41
[quote=Datate;475848]Satt ofta å chattade och spelade när jag gick gymnasiet. Hette då ofta Ufomaster,Ufo301 eller ufo~301. När jag slutade gymnasiet så hade jag blivit lite äldre och tyckte namnet var så oändligt fånigt å fult så jag bestämde mig för att skaffa ett nytt.
Letade och letade och fann till sist att namnet Datate inte användes av någon annan, varken på IRC eller på ICQ.

Namnet Datate är helt enkelt våran klassbetecklning från 4:e året i gymnasiet. Gick Datatekniker...DATATEknikerna.

Har ännu inte funnit någon med samma nick...[/quote]
Har nåt svagt minne att du hängde på Sweclockers för i tiden? :)
#235 - 19 maj 2007 22:28
Mitt är en kombi av ungarnas namn/smeknamn, så egentligen är Jonaflax inte jag utan mina två söner :-)
Helt nytt ord/namn dessutom, som inte gav minsta träff på Google när jag hittade på det.
Googlar man nu hamnar man här eller på Zoonen.
Guest
#236 - 20 maj 2007 00:00
[quote=battalionP;918516]mitt har en så löjlig förklaring att det är en låt med hårdrocksbandet Sabaton. Panzer Battalion - Battalionp:)

/Hans[/quote]

Inget att skämmas över Sabaton äger:)

Mitt kommer ursprungligen från Ludde = Ludvig = Luttwich = Lutt.
#237 - 15 april 2008 05:49
Är det någon som har lust att fortsäta att berätta?
#238 - 15 april 2008 05:53
förnamn+efternamn.... ologiskt eller hur ;P
#239 - 15 april 2008 06:39
Troll var redan upptaget, så det fick bli Trollsvans.
Troll har jag hetat så länge så jag funderar på att byta namn till det på riktigt..
#240 - 15 april 2008 06:44
Hmmm.. Min är ju svår att lista ut :p

Förnamn och födelseår ;)
#241 - 15 april 2008 06:48
Heter Björn, men fick titdigt ett smeknamn som blev Bön, efter något år blev det Ben och när jag gjorde min lunarstormsida för några år sedan så valde dom mig att heta McBen. Men då jag tycker om McDonalds så funkar det för mig. Så nu heter jag det lite var stans.
Guest
#242 - 15 april 2008 07:00
aggehunk
Hmm
[agge] vet jag inte riktigt polarna har sagt det sen jag var liten, [hunk]
bara en tramsig grej :)
#243 - 15 april 2008 07:26
Skulle för länge sedan sätta ett nick för DC. Är väldigt intresserad av grekiska mytologin, så vad passar då bättre än "Dysnomia"? (För er som inte är lika insatta i mytologin, så var hon laglöshetens gudinna..[:o])
Med tiden konstaterade jag att nicket var ännu mer rätt än så, eftersom "dysnomia" även är en form av sjukdom där man tappar ord. Nu har jag inte sjukdomen, men jag tappar jämt ord när jag ska berätta något.. Är hopplös!

På den tiden var jag ensam om mitt nick i Sverige. Numera finns det Dysnomia lite varstans på nätet och jag är inte bakom alla nicken längre..
#244 - 15 april 2008 09:46
EvaPeva har min farmor kallat mig så länge jag kan minnas. Aldrig annars har jag blivit kallad nåt annat än Eva. & det är bara farmor & nån gång min faster som säger det. Så första gången jag skulle regga mig nånstans, vilket var här på Zoopet så blev det just EVaPeva.

/Eva
#245 - 15 april 2008 09:53
En numera preskriberad [:o]tid i avsomnade Guardian Angels gav mig call-signet Ice (på den tiden Gladiatorer var heta för en tonåring) pga en förmåga att hålla mig kolugn när det hettade till[B)].

Ice transformerades så småningom till ize när jag lessnade på att "slåss" med alla andra IRC-are på EFnet som också tyckte att Ice var ett coolt nick. Sen dess har det tillkommit fler som kallar sig ize, de är inte så många men jag var först, t o m på ICQ ;) .
#246 - 15 april 2008 09:56
Mitt första husdjur var en råtta som hette Tamarind i stamtavlan, sen blev det en emailadress och nu använder jag det så fort det är ledigt! (är tydligen en hög andra som gillar tamarind, så det är ibland redan upptaget)
/Erika
#247 - 15 april 2008 10:35
Jag kallade mig från början "Nybörjaren", men då det tillståndet inte är statiskt och jag tyckte det började ligga mig till last bytte jag. Jag försökt med mitt riktiga namn, Camilla och Angelfish (skalar på engelska) som jag tycker låter så vackert. Dessa var då upptagna, och jag fick titta in i mina akvarier för att se vilken av invånarna som var min favorit.
Mitt slutliga nick kanske säger hur det gick.:p
#248 - 15 april 2008 10:48
Mina vänner i högstadiet spelade ett ordspråksspel och hittade frasen "att ha en räv bakom örat", sen ritade de en räv bakom mitt öra. Och jag blev Öronräven.
#249 - 15 april 2008 12:30
[QUOTE=Tamarind;1127909]Mitt första husdjur var en råtta som hette Tamarind i stamtavlan, sen blev det en emailadress och nu använder jag det så fort det är ledigt! (är tydligen en hög andra som gillar tamarind, så det är ibland redan upptaget)
/Erika[/QUOTE]

Och jag som trodde du gillade frukten....
Så här kan trädet se ut:
http://tamarind-tree-lime.googlegroups.com/web/tamarind.jpg
Och så här ser frukten ut:
http://www.kerala.com/kerala_spices/images/tamarind_sm.jpg
Planterade några frön för några år sedan och den han väl bli 3-4 dm innan den dog sent i höstas.
#250 - 15 april 2008 13:43
Gick runt och visslade som en tok på högstadiet för en sisådär tio år sedan. Det var ungefär samtidigt som jag började åka runt på LAN-partyn på mer eller mindre bra valda delar av Sverige, så då blev det ett andra namn.

I LAN-sammanhang är Whistler mitt tilltalsnamn, använder det alltid på internet och mailadressen är baserad på det.
#251 - 15 april 2008 14:12
Jag heter Morgan och är född 1971, så intressant var det :p
#252 - 15 april 2008 14:39
[quote=erikthur;1127964]Och jag som trodde du gillade frukten....
[/quote]

:DJag har givetvis provat att äta tamarind, fast besluten att jag skulle tycka det var det godaste jag ätit, men det gick tyvärr inte...:p[:o]
#253 - 15 april 2008 15:25
ja-a... splatt låter de väl om man tappar en gelé bit på golvet?? inte vet ja?
#254 - 15 april 2008 19:12
Vi valde det enda självklara, och visst fan var det bra! :D
#255 - 15 april 2008 19:38
[quote=Radioaktiva Räkor;1128144]Vi valde det enda självklara, och visst fan var det bra! :D[/quote]

Ditt nick kommer vel ifrån det svenska rockbandet Radioaktiva Räkor? ^^

Mitt nick kommer ifrån spelet Battlefield 2, körde mycket flygplan där så fick jag namnet ''Aircut64[LTX]'' så vart det.
Guest
#256 - 15 april 2008 19:53
[quote=Aircut64;1128159]Ditt nick kommer vel ifrån det svenska rockbandet Radioaktiva Räkor? ^^

Mitt nick kommer ifrån spelet Battlefield 2, körde mycket flygplan där så fick jag namnet ''Aircut64[LTX]'' så vart det.[/quote]
bara en bokstav ifrån;) de heter radioaktiva räker
#257 - 15 april 2008 20:26
Rock o rock, rekerna lirade snabb go punk..
#258 - 15 april 2008 21:13
[quote=Gaffel;1128212]Rock o rock, rekerna lirade snabb go punk..[/quote]

Punk är en genre inom rocken.
#259 - 15 april 2008 21:22
Punkrock är sprunget ur garagerocken och det finns en hel generation av beatnicks o hippies som inte höll med dig om att punkrock överhuvudtaget var musik den gång när det begov sig..
Bilagor:
#260 - 15 april 2008 21:49
Jemmba kallar jag mej för att jag gillar afrikanska trummor.Då alltså jemmbe som är en afrikansk trumma =)
Annat än rock det.....=)
Bilagor:
#261 - 16 april 2008 05:39
[quote=Jemmba;1128257]Jemmba kallar jag mej för att jag gillar afrikanska trummor.Då alltså jemmbe som är en afrikansk trumma =)
Annat än rock det.....=)[/quote]

Nja, tekniskt sett beror det väl på hur man använder trummorna, och till vad? :D
Nu är det visserligen en ramtrumma jag har, och det är då rakt inte rock jag spelar, men det är int nåt traditionellt heller...
#262 - 16 april 2008 06:50
Eurydike kommer från den grekiska mytologin. Maka till Orfeus, blev biten av en giftorm och dog. Varpå Orfeus försökte hämta tillbaka henne från dödens rike.
#263 - 16 april 2008 07:07
[QUOTE=Lutt;1128178]bara en bokstav ifrån;) de heter radioaktiva räker[/QUOTE]

Exakt, man kan ju inte plagiera. Bara låta sig inspireras :D

Undertecknad nickar annars Gnuet lite varstans sedan tidernas begynnelse. Fast här på zoppan känns det lite mer personligt att vara Christoffer i duon Radioaktiva Räkor :)

//C
#264 - 16 april 2008 07:56
Radioaktiva Räkor: Får man ha ett akvarium ovanför livsmedel?
Liten avglidning från tråden men såg akvariet i profilen och blev nyfiken/förvånad. Har iofs en gång sett bildäck på en hylla ovanför bänken där pizzorna gjordes
Bilagor:
#265 - 16 april 2008 08:40
Faktiskt, vi hade Anticimex där och kvalitetsreviderade. Det va inget gnäll om det. Bästa räkfarmen ever :)

//C

Annons