Vargtetra

#1 - 9 juni 2009 21:33
Tänkte ställa en liten fråga som min kompis undrar över..

Han har en vargtetra ( Hopolias Malabaricus ) Och undrar om han kan ha någon fisk med den eller dem kommer bli mat ?
#2 - 9 juni 2009 22:09
Såvida han inte har fiskar tillsammans med den som är större än vargtetran så löper dom stor risk att bli käk ;)
Har sett såna äta råttor för bövelen och andra djur som varit lika stora som vargtetran själv så dom e monster ju.
#3 - 9 juni 2009 22:51
drd skrev:
Såvida han inte har fiskar tillsammans med den som är större än vargtetran så löper dom stor risk att bli käk ;)

Har sett såna äta råttor för bövelen och andra djur som varit lika stora som vargtetran själv så dom e monster ju.

ajo den klipper allt som kommer inn i karet nu men han får ett kar av mig snart så han tänkte lägga i någon fisk där eller sådant.. han hade dock en guppy som levde i de karet i några månader innan han blev käk
Guest
#4 - 9 juni 2009 23:10
Hur stort kar ?
#5 - 10 juni 2009 09:45
375 liter är de han skall få av mig men han skall uppdatera snart igen så till ett 960 liters
#6 - 20 juni 2009 21:24
Det finns många arter Hoplias även om alla säljs som malabaricus. Vissa kan bli över halvmetern andra är betydligt mindre. Det finns tyvärr ingen litteratur för att bestämma vilken art man har och därmed hur stor den kommer bli!

I naturen förekommer Hoplias i alla möjliga typer av vatten. När de lever i mindre vattensamlingar, typ mindre dammar, diken etc kan man konstatera att de flesta andra fiskar som lever där antingen är stora snabba tetror såsom Astyanax, Markiana m fl, välarmerade malar som Callichthys och Hoplosternum eller fullvuxna sumpålar (Synbranchus). Det kan ju ge en hint om hur "sällskapsakvariet" bör se ut...
#7 - 13 juli 2009 22:22
jag vart lite nyfiken på denna tetra och googlade fram detta. Inte en helt lätt sällskapsakvarie fisk.

http://www.akvarielagret.se/arter/art_varg.html

Annons