mitt 160 l akvarium har var igång sen i somras, har inget nitrit, pht är helt ok... allt som har ändrats den senaste månaden är att jag köpte en ny guppy och 2 nya räkor, så allt som finns är 6 guppy 5 räkor o en mal L-147. men guppysarna verkar inte må bra o när ja kom hem ikväll så var en död o det var inte ens en av dom som verka sjuk! :(
började med att en över en helg när ja var borta för en månad sen blev en av gyppysarna extremt smal såg väldigt dålig ut, men piggnade snabt till o verkade helt normal i nåra veckor tills föra helgen då en annan börjar bete sig konstigt, simmar precis under pumpen me huvudet mot ytan o har gjort det i ett par dar (han har väldigt stor fena o e lite krökt i ryggen). nu är även han som först verka dålig jätte smal igen o ser dålig ut! (men är pigg o äter som vanligt) och den senaste dan har nåra av dom andra legat mycket på botten o ser ut att flåsa :(
har letat efter va som kan orsaka detta men ingen av sjukdommarna ja läst om här i forumet verkar stämma in o allt annat verkar skyllas på nitrit? har gjort ett par vatten byten denna veckan o använder alltid sån bakteriekultur efter, men det verkar inte ha stor påverkan eftersom att en nu e död :( så va kan det vara? nån som kan hjälapa mig?