men du.... detta handlade om att mata ancistrusarna.... eller har jag nämnt att jag missköter mitt akvarium??? Blir ju lite pissed off när du skriver så där. Jag gör regelbundna vattenbyten en gång i veckan och jag vet väl vad jag håller på med när det gäller vattenkvalité. Denna tråd handlade om mina malar, och inte mitt vatten. Jag förstår ditt budskap och är jättetacksam för all hjälp men detta var som ett slag i magen. [:(!]
Ta det inte på det sättet. Ta det som att jag skäller på mig själv istället, att jag själv slarvat.
Jag har dragit upp många kullar ancistrus från yngel till lekstora och så helt plötsligt vill en kull inte växa för mig. Jag berättade om min egen erfarenhet och vad jag tror var orsaken, för få vattenbyten och inte brist på bra käk. Att jag tror det kommer sig av att jag ändrade de andra parametrarna, de jag kunde komma på, en i taget, och till slut återstod bara detta med vattenbyten, vattenkvalite.
Om det kan vara så hos dig också, är en slutsats som du själv måste fundera över.
Men om du vet att du har "bra vatten", så mata på mer. Du har ju fått många mattips också.