Varför så tråkiga?

#1 - 14 november 2007 20:21
Både mina golden och maingano står bara i grottorna hela tiden, kommer enbart fram när det är mat, varför är det så?

Sen har jag hört att maingano ska va agressiva,mina är inte det minsta, kan det bero på att jag bara fått honor?
#2 - 14 november 2007 20:26
Hur länge har du haft dom i karet? Och hur många av varje har du? Kan vara så ibland när dom kommer till en miljö dom inte känner igen sig i att dom blir lite skygga och osäkra av sig...det ger sig med tiden, så hav förtröstan! ;)

Mvh Patrik
#3 - 15 november 2007 10:00
Mina maingano är inte så tuffa för dom är minst i karet.
#4 - 15 november 2007 12:49
Har också maingano. Några är fullvuxna och de är allt utom aggressiva. Har dem ihop med Golden och Hongi och det funkar utmärkt. Möjligtvis skulle jag kunna kalla mina två Hongihannar för aggressiva, men de vill mest bara visa vem som är kung i burken, och så är de väl allmänt lite "dampigare" än resten av habitatet.
#5 - 15 november 2007 18:27
De kommer fram med tiden. Men intressant att ni har "snälla" mainganos. Min enda kvarvarande har mördat sina artfränder och är nu kung av burken. :confused:
#6 - 16 november 2007 10:09
Jasså, ja jag har visserligen hittat en död lite oförklarligt. Men jag har aldrig sett att de är på varann, mer än vanligt "ciklidjidder". Trodde den dött av naturliga orsaker. Har en Hongi nu som inte verkar äta ordenligt. En golden dog nyligen (jag avlivade den), vet inte om det var nåt psykiskt fel på den. Den tog mat ibland men fattade inte att den skulle äta upp den!? Simmade bara runt med käket i munnen och spottade ut eller tappade det.
#7 - 16 november 2007 10:12
Pegrasus skrev:
Jasså, ja jag har visserligen hittat en död lite oförklarligt. Men jag har aldrig sett att de är på varann, mer än vanligt "ciklidjidder". Trodde den dött av naturliga orsaker. Har en Hongi nu som inte verkar äta ordenligt. En golden dog nyligen (jag avlivade den), vet inte om det var nåt psykiskt fel på den. Den tog mat ibland men fattade inte att den skulle äta upp den!? Simmade bara runt med käket i munnen och spottade ut eller tappade det.

hut stort akvarium har du till dina malawis?
#8 - 18 november 2007 04:55
macke_fisk skrev:
hut stort akvarium har du till dina malawis?

250L. Har 6 Hongi, 7 golden och 7 maingano.
#9 - 18 november 2007 09:56
En anledning till att fiskar ibland gömmer sig beror på att det är för lite fisk i karet, men du har ca 20 fiskar i karet så det verkar skumt.

Just det där med ätandet får mig att känna att de kanske är sjuka eller att du har några problem med ditt vatten.

Jag skulle råda dig att ta ur alla grottor osv samt göra ett vattenbyte för att se ändring. Jag skulle även råda dig att inte mata fiskarna på ett par dagar. Håll ett öga på fiskarnas kondition och om de ser sjuka ut..dvs tjocka om magen..utstående fjäll m m.

Annons