Varför röstar du inte i fototävlingen ?

#1 - 5 mars 2006 05:31
Det finns nu 593 goldmedlemmar som alla har möjligheten att rösta i fototävlingen och vinna fina priser bara genom att rösta. Förra månaden kom det in just under 1000 röster på 18 foton. Förutsätter man att de flesta röstar på nästan alla foton så motsvarar det ca 60 personer, vilket är ca 10% av alla gold medlemmar. Det är alltså ca 90% som har möjlighet att rösta men inte gör det av någon anledning.

Om du tillhör de övriga 90% inte röstar i fototävlingen:

1. Varför röstar du inte i fototävlingen ?

2. Finns det något som skulle få dig att rösta i den ?
#2 - 5 mars 2006 09:15
[quote=erland]

Om du tillhör de övriga 90% inte röstar i fototävlingen:

1. Varför röstar du inte i fototävlingen ?[/QUOTE]För mig var det att jag "glömde" bort fototävlingen. Den var något som inte berörde mig. Dels för att jag inte hade någon digitalkamera dels för att forumet var allt för mig och dels för att fototävlingen var något för fotografer sins i mellan. Men nu har jag "vuxit" till mig.;)
Jag råkade snubla in på fototävlingen (feb-tävlingen). Och röstade där. Sen var det bara att åka och köpa en kamera. Den har funnits i tankarna i flera år. Men det var fototävlingen som avgjorde. Så jag får väl säga att jag fick första pris i fototävlingen utan att tävla.;)

[QUOTE=erland]2. Finns det något som skulle få dig att rösta i den ?[/quote]Att jag "snublade" in där beror nog på att det skrevs en del om att första sidan utnjutades dåligt och då även fototävlingen. Då kollade jag in fototävlingen. Och nu är jag nog fast där.
#3 - 5 mars 2006 09:16
1: har ine en susning om vad bilden föreställer

2: lättare bilder :D
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 5 mars 2006 09:19
[quote=andreassofus]1: har ine en susning om vad bilden föreställer

2: lättare bilder :D[/quote]
erland frågar om fototävlingen - inte Gissa Fisken;)
#5 - 5 mars 2006 09:20
haha de har du rätt i :D får skylla på baksmällan ;)
#6 - 5 mars 2006 20:29
För min del handlar det om tid... eller ork, kanske är rättare... Eftersom jag inte orkar sitta vid datorn lika mycket som förr, så prioriterar jag forumet före fototävlingen.
#7 - 7 mars 2006 10:47
Jag brukar rösta.. om jag kommer ihåg det.

Men det finns antagligen flera som bara är goldmedlemmar för artbeskrivningarnas skull. Och som inte ens är aktiva på forumet.

Annons