Varför loggas man ut hela tiden?

Guest
#1 - 6 augusti 2009 12:18
Som rubriken säger så loggas jag ut hela tiden även om jag tagit "kom ihåg mig". Sånt är ganska störande.
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 6 augusti 2009 12:28
Lutt skrev:
Som rubriken säger så loggas jag ut hela tiden även om jag tagit "kom ihåg mig". Sånt är ganska störande.

De gångar andra har drabbats av detta så har det löst sig genom att man rensat datorn från gamla coockies
städat rent i cache-minnet
och en gång drabbades jag av det och då berodde det på att datumen i min dator var fel inställd
Guest
#3 - 6 augusti 2009 13:59
Ja det kan säkert vara så för jag har inte rensat datorn på ett tag.
Guest
#4 - 6 augusti 2009 16:47
Va är det för skit ni har på detta forumet? Har rensat datorn två ggr på allt. Detta har pågått en lång tid.

Ja är medlem på många forum men det är bara här man loggas ut när man varit på forumet för länge då det uppdateras eller när man kommer in på forumet.
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 6 augusti 2009 17:04
Lutt skrev:
Va är det för skit ni har på detta forumet? Har rensat datorn två ggr på allt. Detta har pågått en lång tid.

Ja är medlem på många forum men det är bara här man loggas ut när man varit på forumet för länge då det uppdateras eller när man kommer in på forumet.

Vi har ett helt vanligt standardforum som många andra forum också använder. Vi har självklart inget inlagt som gör att man skulle loggas ut hela tiden. Om vi för övrigt hade det så skulle det bli ett jäkla liv om det eftersom långt fler än 1.000 dagligen är inloggade och dessa problem uppenbarligen inte är vanligt förekommande. Dock brukar några få drabbas av det i samband med uppgraderingar, men då har det i regel försvunnit efter en datorstädning.

Jag har själv en gång haft de problemen men då berodde det på en felaktig inställning av tiden.
En gång har jag haft samma problem på ciklid.se men då försvann det efter en datorstädning.
Guest
#6 - 6 augusti 2009 17:08
Men jag tycker det är ganska intressant att det är bara zoopet jag har problem med. Vet inte om jag pallar med en systemåterställning för då får jag gå tillbaka till typ februari.

Är det bara jag som har problem med det? För isf ligger problemet på min dator.

Men är det inte konstigt att zoopet reagerar men ingen annan, rätt kul:d
Guest
#7 - 6 augusti 2009 17:15
raderat
#8 - 6 augusti 2009 17:21
Har aldrig haft några problem med det. Kör FF.
Guest
#9 - 6 augusti 2009 17:21
Jag skäller inte men det är bara lite störande....tror detta hände när zoopet bytte struktur, innan det var det inga problem.

Ja men orkar anettejt hehe, får se om jag pallar med E8, kör E7 än så det är kanske det som är problemet.
Guest
#10 - 6 augusti 2009 17:23
myslas skrev:
Har aldrig haft några problem med det. Kör FF.

Du löste mitt problem, verkligen;)
Guest
#11 - 6 augusti 2009 17:28
raderat
#12 - 6 augusti 2009 17:29
Lutt skrev:

Då är det dags att be Kjell om ursäkt.;)
#13 - 6 augusti 2009 17:31
du är inte den ende som blir utloggad blir det jag också trots att jag gör allt man ska för att förhindra det.
#14 - 6 augusti 2009 17:33
Lutt skrev:

Nej, det löste inte ditt problem men eftersom du frågade om andra inte hade problem så gav jag mitt svar. :)

Ett mer konstruktivt svar är att det borde funka efter att du rensat dina cookies och att det enda jag kan ge som råd då är att antingen uppgradera IE eller byta till FF.
Guest
#15 - 6 augusti 2009 17:34
raderat
Guest
#16 - 6 augusti 2009 17:41
Var bara anettejt som uppfattade mig där märker jag;)

Aldrig att jag klickar på dina länkar anettejt dom är farliga...men håller på att uppgraderar mig:)
#17 - 6 augusti 2009 17:56
Anettejt skrev:
Tror Lutt menade det där med lite ironi, fast så menade du med kanske?

@gizmogirl. Vilken webbläsare har du då?

Annars så hade jag väl inte använt ironismileyn :confused:
Guest
#18 - 6 augusti 2009 18:05
Guy Palm skrev:
Annars så hade jag väl inte använt ironismileyn :confused:

Ja jag fattade det också men orka jaga stats. Dina inlägg har varit allt från hjälpande tyvärr:(
Guest
#19 - 6 augusti 2009 18:10
Dampdator den tog E8 som ett hot....får minska säkerheten på datorn märker jag
#20 - 6 augusti 2009 18:19
Strular med för mig både med E8 (som blev sämre än innan) och Crome

Trådlöst strular osså mer än fast.

FF är helt klart bäst med fast tråd i mitt fall.
Guest
#21 - 6 augusti 2009 18:29
Är det så va fan är zoopet anti explorer eller:)....jaja jag kommer iaf inte byta utan bara uppgradera mig
#22 - 6 augusti 2009 18:45
Anettejt skrev:
Tror Lutt menade det där med lite ironi, fast så menade du med kanske?

@gizmogirl. Vilken webbläsare har du då?
jag har fire fox senaste versionen. Blir utslängd dagligen när jag är här och surfar runt, inte för att det är en stor grej men vi är flera som har problem.
Guest
#23 - 6 augusti 2009 18:49
gizmogirl skrev:
jag har fire fox senaste versionen. Blir utslängd dagligen när jag är här och surfar runt, inte för att det är en stor grej men vi är flera som har problem.

Tack....jag är inte ensam
Guest
#24 - 6 augusti 2009 20:17
raderat
Guest
#25 - 6 augusti 2009 20:18
raderat
#26 - 7 augusti 2009 06:24
Anettejt skrev:
Och du har provat att ominstallera den som jag skrev med?

Det är det steget man får gå vidare med när inget annat hjälper.

För du har skräp kvar i datorn som måste rensas väck, går det inte via cookies o cache så funkar det som sista utväg.
Helt ny dator där firefox installerats för första gången, cachen och cookies rensas dagligen så jag har gjort allt jag kan.
Guest
#27 - 7 augusti 2009 10:02
raderat
Guest
#28 - 7 augusti 2009 10:24
Ladda ner safari, sluta använda annan skit.
#29 - 7 augusti 2009 16:05
Anettejt skrev:
Testa med att inte rensa dagligen då.

Verkar kanske tjatig, men problemet ligger inte hos Zoopet, utan problemet ligger i din dator. Man skall inte behöva acceptera att bli utloggad hela tiden, utan det finns lösningar. Den enklaste lösningen är att testa med en ny Webbläsare och se till så att sin dator är i bra och inte alltför säkert skick.

Jag har haft samma problemen med utloggning på Tradera, så jag vet att felet går att rättas till. Jag anser att just FF är den bästa läsaren som inte skickar ut dig i förtid via timeout.
det är inget problem på det viset för mig eftersom jag tillbringar alltmer tid på andra ställen än zoopet
#30 - 7 augusti 2009 16:47
Har alltid haft samma "problem" vare sig jag kört med explorer, opera eller firefox och på alla datorer jag suttit vid. Dock så anser jag inte att det är något stort problem eftersom jag väljer "kom ihåg mig" ifall jag tänkt sitta längre stunder vid andras datorer och loggar ut mig när jag är klar.
På min egen dator har jag alltid "kom ihåg mig" igång och loggar aldrig ut/in.

Annons