Idag köpte jag ett fjärilsciklidpar. Jag är jätteglad för de är så himla färgglada och fina :) Som ni förstår på rubriken undrar jag varför min hona jagar min hane om han kommer för nära?? :confused:
Tacksam för svar!! :)
Animaniac skrev:Hörru Mats, du skriver att dina inlägg tenderar att bli ganska långa... Inte blir de kortare av att du skriver en del stycken två gånger ;) Vilket du tydligen själv la märke till nu, hehe... Men det är bra skrivet, och väl beskrivet :)
Mats Bryzell skrev:Vilket stycke är det? - så att jag kan redigera bort det!
Animaniac skrev:Det verkar som du redan har ändrat det, bl.a annat tyckte jag att stycket som börjar med "Fjärilsciklider "schoolar" var med två gånger, men nu är det bara en gång. Om jag inte såg helt fel då, den möjligheten finns ju också :)
Mats Bryzell skrev:Aha - nån glitch kanske...? Jag såg att jag missat ett "a" på ett ställe och redigerade in det...
Jaja, nu får vi se om lorvimorven läser det där jävla långa tradiga inlägget...
:)
bossep skrev:Mats,
Det här är för bra för att bara vara en post i en forum tråd. Kombinerar man den med några av de långa du har i stugtråden kunde det bli till en bra artikel. En av de bästa eller DEN bästa som någonsin skrivits. Det ända du inte tar med är kanske de hormon och antibiotika odlade fjärilarna som figurerar i handeln men det kan vara ett annat tema.
bossep skrev:Mats,
Det här är för bra för att bara vara en post i en forum tråd. Kombinerar man den med några av de långa du har i stugtråden kunde det bli till en bra artikel. En av de bästa eller DEN bästa som någonsin skrivits. Det ända du inte tar med är kanske de hormon och antibiotika odlade fjärilarna som figurerar i handeln men det kan vara ett annat tema.
PiaJo skrev:Precis min tanke med... gör en artikel!
lorvimorven skrev:Tack för ditt långa men bra svar Mats! Som jag hade förstått det hade jag bara plats med ett par i mitt akvarium.. Jag har ett akvarium på 120 l och jag har ett antal neontetror, två platy, 6 corydoras och två ancistrus. Jag funderar på att köpa fler växter till mitt akvarium eftersom jag har läst att fjärilar gillar när det är tätt planterat.. Är det korrekt?? Jag har lagt i en rot som formar som en liten grotta och jag har även en platt sten.. Så jag undrar skulle jag få plats med ett till par?? :)
lorvimorven skrev:Det underliga är att ibland simmar de bredvid varandra och allt är prima men sen ibland så blir honan "sur"?
lorvimorven skrev:Jag är väldigt tacksam över ditt långa inlägg.. Det var bra och interessant.. Såg du min senaste kommentar? Vad tror du? :)
johnsson_82 skrev:Jag sitter på ett liknande problem. Vågar man sätta in ett par till ett 120 l?
Mats Bryzell skrev:Ja, testa iallafall - det behöver inte bara vara "ett par" (för det är det antagligen inte), utan sätt i någon hane och hona - kanske till och med några till. Senare får man plocka bort dom "som blir över".
:)
lorvimorven skrev:När du säger "plocka bort" vad menar du då? :)
lorvimorven skrev:Grejen är att jag inte har möjligheten att "plocka bort" fiskarna som du säger det.. Kan man göra det på något annat sätt? :) Jag är jättetacksam för alla svar :D
lorvimorven skrev:Hmm.. :/ Grejen är den att jag bor i Luxemburg och när jag frågade om man möjligtvis skulle kunna ge tillbaka fisken utan att få pengarna tillbaka så var det ett klart och tydligt nej.. Jaaa.. Jag låter det nog vara som det är.. De "lär nog känna" varandra snart :)
Einarsson skrev:Hade varit jättebra om man kunde lämna tillbaka fisken i djuraffären om man behöver. Jag hade inte krävt några pengar för det. Men kan förstå om de inte vill ta emot massa fisk hela tiden...