Hej!
har nu haft mina Silvermollys i snart 3 veckor
honan har under hela denna tiden varit bra tjock, men inget händer
varför inte?
finns det något man kan göra för att de skall "komma igång"??
Kristoffer
Pumba skrev:konstigt varför stoffy lyssnar när ni andra håller med mig...
jag fick ett Pm av stoffy där han bad mig fara åt helvete för inlägget jag skrev, tack stoffy för du är så vänlig, de är skickat vidare till moderator...
ize skrev:Nej Stoffy, att inte hålla med dig, eller inte ge dig exakt de svar du vill ha är inte att vara otrevlig. Otrevlig blir man när man kallar andra för att vara idioter eller anklaga dem för taskiga eller tjafsiga när så inte är fallet.
Pumba hade en mycket tålmodig och sansad ton, imho. Vad han sa är också klokt och sant. Vill du inte ta till dig detta är det upp till dig, men fråga inget om du inte vill ha ärliga svar. Läs Zoopetreglerna en gång till.
Stoffy34 skrev:jo men du är så så jäkla otrevlig bara!!
ärligt talat!!
vi lägger ner denna taskiga o otrevliga kontakt nu, ok!!!
har ingen lust att tjafsa mer, har annat att tänka på!!!
Kristoffer
rsoderberg skrev:Du skrev i en annan tråd att vi skulle använda en vänligt och trevlig ton mot varandra så skulle det bli trevligare för alla, du skrev även att.
jojo
men vissa av svaren man får är av den lite dryga sorten, och sånt gillar vissa människor inte
comprende???
Ja inte vet, men jag skulle kunna uppfatta det som drygt av dig. Jag har fått flera liknande svar från dig som skulle kunna uppfattas som drygt, du påpekar att andra stavar fel vilket inte har någonting med akvarium överhuvudtaget att göra. Du frågar om hjälp, men du gillar aldrig svaren utan påpekar ideligen att du har rätt i alla fall och att alla andra som försöker hjälpa dig är besserwissers.
Jag har läst dina trådar och jag måste säga att du kanske kan vara lite ska vi säga lättretad, jag kan ha fel?
För mig gäller följande, endera har vi båda en trevlig ton mot varandra och åtminstone jag ska försöka att hjälpa dig så gott jag kan.
Eller så struntar jag helt enkelt att läsa dina trådar.
Ha en trevlig helg, mvh Rille.
Pumba skrev:Men snälla Stoffy, håll dig till de andra trådarna du skapat, de behövs inte 6-7 trådar om samma fråga för att få svar, du fick ju svar i de andra trådarna?
bara för en fisk är tjock så betyder de inte att de är med yngel, dels så tar det uppåt 5 veckor innan molly får yngel, de brukar i regler ta längre tid på sig än andra levandefödare, sen så verkar du ju göra om rätt mycket i karet, sånt gör fiskarna oroliga och de dröjer längre.
de är inte bara att köpa 2 fiskar slänga i dem i ett akvarium och sitta och va sur över att de inte kommer några yngel efter så kort tid, jag hade platys som tog 1 år innan de blev några yngel, men då blev det väldigt många väldigt fort.
vattenbyten kan göra så de kommer igång men de har du ju tidigare sagt du gör väldigt ofta, låt de ta sin tid, de är natrurligt, sen bör du ju inte låta henne föda ihop med de andra fiskarna du har då du inte kommer få se nått yngel om de är ihop med dina goldens och de andra fiskarna vad de nu hette du köpte.
Stoffy34 skrev:Hej!
jo, jag skall försöka bättra mig!!
jag lovar!
ha en trevlig helg du med!!
Kristoffer
rsoderberg skrev:Tack för det :)
Vi börjar om på ny kula.
rsoderberg skrev:Du skulle skaffa ett till akvarium när lönen kommer, ska du köpa nytt eller kommer du att köpa ett begagnat på blocket?
Ska du då utöka med mer Malawi till dina Golden?
Silvermolly, är det silvervariant av Blackmolly eller Segelfensmolly?
Vad matar du dom med, ett tips kan kanske vara vegetabiliskt plus svartamygg. Jag får inte mina VF svärbärare att yngla utan svartamygg.
Lycka till, Rille.
rsoderberg skrev:Du skulle skaffa ett till akvarium när lönen kommer, ska du köpa nytt eller kommer du att köpa ett begagnat på blocket?
Vad matar du dom med, ett tips kan kanske vara vegetabiliskt plus svartamygg. Jag får inte mina VF svärbärare att yngla utan svartamygg.
Lycka till, Rille.
Stoffy34 skrev:skall nog köpa ett nytt tror jag
Kristoffer
rsoderberg skrev:Dom har bra priser på akvarielagret i Bromma, men du känner säkert till det?
Stoffy34 skrev:hej!
jaha?!
har de det??
jo jag känner till det
men inte att de har bra priser
har de även online-butik?
Kristoffer
rsoderberg skrev:Svar nej, men du bor ju mer eller mindre ett stenkast därifrån :)
rsoderberg skrev:Svar nej, men du bor ju mer eller mindre ett stenkast därifrån :)
Lycka till, Rille.
Stoffy34 skrev:vet du om de säljer begagnade akvarier också?
måste kolla upp det!!
Kristoffer
Stoffy34 skrev:Hej!
jag har inte fått några yngel med mina Silvermollys än
men det kommer väl när man minst anar det troligtvis
ha re
Kristoffer
rsoderberg skrev:Då har du mellan 1 timme till ca 2 veckor kvar att vänta.