Varför heter Zoopet Zoopet?

#1 - 26 januari 2005 21:33
Ja.. det har jag länge undrat över..
Hade Zoopet hetat Fishpet skulle jag fattat lite bättre..
Men Zoopet låter som en sida som handlar om alla storters djur.
#2 - 26 januari 2005 21:36
Det var, vad jag vet, den ursprungliga tanken. Att sidan skulle innehålla mer även om andra djur alltså.
Blev väl som det blev med tanke på admininstratörernas bakgrund kan tänka?!
Nu är nog namnet Zoopet lite för väl etablerat för att ändras, sen finns det ju en liten avdelning i forumet även för andra djur.
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 26 januari 2005 22:07
[QUOTE=råttan]Ja.. det har jag länge undrat över..
Hade Zoopet hetat Fishpet skulle jag fattat lite bättre..
Men Zoopet låter som en sida som handlar om alla storters djur.[/QUOTE]

Sidan var från början tänkt att handla om alla slags husdjur och startade, men eftersom den blev en besöksmässig succé men ett ekonomiskt fiasko fanns helt enkelt inte pengar till att bygga ut den med fler avdelningar.
#4 - 27 januari 2005 17:54
[
ett ekonomiskt fiasko fanns helt enkelt inte pengar till att bygga ut den med fler avdelningar
.[/QUOTE]

:DJag förstår att sida kostar tid och pengar. Kjell du behöver inte svara om du inte vill jag respekterar det isådana fall. Hur mycket tid läger du och Christian ner här på Zoopet? Hur finanserar ni det? Och vad kostar det att hålla sidan igång?:D

[8D]Har du lust att berätta hur du fick iden. Är den din eller någon annans? Hur träfade du Christian?[:-174]

[:-15] [:-38] Är nyfiken. [:-38] [:-15]
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 27 januari 2005 19:02
[QUOTE=RÖDLÖGA][
ett ekonomiskt fiasko fanns helt enkelt inte pengar till att bygga ut den med fler avdelningar
.[/QUOTE]

:DJag förstår att sida kostar tid och pengar. Kjell du behöver inte svara om du inte vill jag respekterar det isådana fall. Hur mycket tid läger du och Christian ner här på Zoopet? Hur finanserar ni det? Och vad kostar det att hålla sidan igång?:D

[8D]Har du lust att berätta hur du fick iden. Är den din eller någon annans? Hur träfade du Christian?[:-174]

[:-15] [:-38] Är nyfiken. [:-38] [:-15][/QUOTE]

Hur mycket tid vill jag inte tänka på - men innan starten så jobbade bara jag ca. 50 timmar i veckan under mer än ett halvårs tid på zoopet - sedan la Christian ner en hel del tid också.
Löpande rör det sig idag om kanske 15 timmar per vecka - lite mer den senaste tiden - för min del.

Det finansieras genom mitt företag - vilket åtminstone har den fördelen att förlusterna har varit avdragsgilla.

Hur jag fick idén - vete sjutton - det växte väl fram. Sålde min grossistverksamhet 1999 och ville dra igång ett nytt projekt och det då blev det bara så.
Vi träffades genom att vi båda var (och är) aktiva i Nordiska Ciklidsällskapet.
admin
Christian Alfredsson
#6 - 27 januari 2005 19:27
Första jobbprylen pratade vi om i källaren på Knappekullaskolan i Lerum (?). Jag byggde hemsidan till hans grossistföretag. Det var väl iochmed det jobbet vi lärde känna varandra.
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 27 januari 2005 20:26
[QUOTE=admin]Första jobbprylen pratade vi om i källaren på Knappekullaskolan i Lerum (?).[/QUOTE]
Stämmer säkert - i så fall var det i samband med ett möte i Göteborgs CIklidgrupp hos Ciklidleken.
#8 - 24 augusti 2008 21:50
I begynnelsen...:)

Annons