Jag har också haft undulater i många år, och har förstått att det roligaste som finns är att få olika saker att ramla ner och liknande. De har olika hyss för sig i perioder. Emellanåt har de varit helt galna i att krypa in i skåp, kan t o m öppna vissa skåpluckor ibland. Och förutom att de ibland vill lägga ägg och gosa till det, så är det jättekul att putta ut saker. Om man t ex lyckas få ut ett halvliters decilitermått så det faller ner på den rostfria diskbänken under låter det mycket. Det är kul. Ofta är det en som är modigast, och så sitter de andra och tittar på. (Har haft mellan 5-10 st) Riktigt jobbigt var det en period då en av honorna började, och en del andra hängde på, att sprätta ut jord ur alla blomkrukor i lägenheten. Jag trodde jag skull bli galen! Men roligt hade de. Men som tur var tröttnade de efter en tid. Nu är det annat som gäller. Medelåldern har blivit lite högre, så de ha lugnat ner sig också. Men som en del andra svarat, dels tror jag din fågel kan tycka det är roligt i sig, inkl att se dig reagera, men det är klart det kan vara tecken på något annat också, som t ex uttryck för att det är lite trist och ensamt ibland trots allt.. Men å andra sidan är det ju sunt att han aktiverar sig lite då, eller hur?