Varför gömmer sig neotetrorna?

#1 - 25 november 2003 19:50
Hej! Jag har 9 neotetror som bara gömmer sig bakom en sten och en växt hela tiden. Vad kan detta bero på? Jag har visserligen en scalar som kanske hotar dem lite, men dem gånger neontetrorna varit framme har han inte nafsat på dem. Den enda gången scalaren bitit efter tetrorna var första gången jag släppte i dem sedan dess har ingenting hänt. Vad kan det bero på att det gömmer sig hela tiden?
#2 - 25 november 2003 20:38
Hur stort är akvariet? Och hur är det inrett?
#3 - 25 november 2003 20:39
och vad har du för vatten värden tempratur etc. etc. byter vatten hur ofta?? etc.

när neontetror gömmer sig då mår dom dåligt å då skulle jag gissa på dålig vattenkvalite.
#4 - 25 november 2003 20:40
vad för belysning? och hur stor burk?
#5 - 25 november 2003 21:08
Skalarer är ju ökända neontetreätare, dom kanske är rädda ändå? Hur stor är skalaren?
#6 - 25 november 2003 21:16
scalarer äter neoner visst men dom ska itne vaen anled ning til latt dom gömmer sig i ett hörn snarare att dom stimmar tätare. Känns som om det är vattnet och/eller kanske för liten burk.
#7 - 25 november 2003 22:00
Du verkar ha ett 47-liters akvarium.

http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=17120
"Jag har haft mitt akvarium i ca 2 år nu. Och jag ahr ett mycket litet akvarium på 47 liter men det räcker gott och väl!"

Där har du ditt problem. Väldigt svårt att sköta ett så litet akvarium, speciellt med en fisk som blir nästan lika hög som ditt akvarium (skalaren).
#8 - 26 november 2003 15:56
Jaha tack för era svar! Jag har inte kunna svara på era svar på grund av olika anledningar. JAg ahr länge funderat på att byta akvarium och nu när jag fått så många svar på min fråga är saken defenitivt klar. Jag byter genast akvarium och hoppas sedan på att neontetrorna trivs bättre! JAg byter för övrigt avtten varje vecka.

Annons