Varför gick det inte logga in med min användare?

#1 - 12 april 2005 09:14
Någon som vet varför min användare till och från inte går att logga in med. Det står "välkommen in fiend" etc.. då man loggar in, men man blir aldrig inloggad.
Enda sättet att komma igång igen är att begära nytt lösenord och sen så kan man byta lösenord. Då kan jag logga in igen.

Allmänt känd bugg här, eller något enbart för mig?
#2 - 12 april 2005 10:22
Jag blir inte heller alltid inloggad fast det står "välkommen in". Rätt störande men jag har inte behövt byta lösenord i alla fall.
#3 - 12 april 2005 13:09
enda gången jag loggar in är när jag sitter med en fräsh windows installation sen loggas jag in automatiskt varenda gång funkar klockrent för mej.
#4 - 14 april 2005 15:28
[QUOTE=fiend]Någon som vet varför min användare till och från inte går att logga in med. Det står "välkommen in fiend" etc.. då man loggar in, men man blir aldrig inloggad.
Enda sättet att komma igång igen är att begära nytt lösenord och sen så kan man byta lösenord. Då kan jag logga in igen.

Allmänt känd bugg här, eller något enbart för mig?[/QUOTE]

Var så för mig idag också. Fick göra exakt som du gjorde......Knas=/
admin
Christian Alfredsson
#5 - 14 april 2005 18:21
Antar att du rensat cookies?
#6 - 17 april 2005 10:16
Nae det har i alla fall inte jag gjort. Även när jag bytte lösenord så funkade det bara att logga in en gång. Har inte kunnat komma in hör föräns i fredags tror jag det var.
#7 - 17 april 2005 21:27
Verkar inte fungera

Det fungerar fortfarande inte för mig. Nu var jag tvungen skicka iväg nya lösenord för att kunna logga in.
Provat rensa cachen / cookies och ingen skillnad. Så här är det inte på alla andra forum etc där det är cookie / sessionbaserade inloggningar.

Verkligen skumt.
Någon som har nåt tips om hur man ska göra för att jag nu ska slippa skicka efter nytt lösenord varje gång jag vill logga in?

Mvh Fredrik
admin
Christian Alfredsson
#8 - 18 april 2005 19:46
Om du vill så kan jag nollställa din användare genom att sätta nytt lösenord. Maila mig om du vill det.
#9 - 21 april 2005 09:49
Samma problem här.... Kom på hur man kunde göra nu. Man går till första sidan www.zpet.se och trycker på "forum" i fältet till höger istället för forum längst upp på sidan. Då loggas man in? Går man in på forumet genom "forum" länken längst upp så blir det exakt som ni beskriver, man blir inloggad, men när man skickas vidare så är man utloggad igen.
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 21 april 2005 10:03
[QUOTE=ebbaliten]Samma problem här.... Kom på hur man kunde göra nu. Man går till första sidan www.zpet.se och trycker på "forum" i fältet till höger istället för forum längst upp på sidan. Då loggas man in? Går man in på forumet genom "forum" länken längst upp så blir det exakt som ni beskriver, man blir inloggad, men när man skickas vidare så är man utloggad igen.[/QUOTE]
Verkar ju underligt - ni andra som också har probelm kan väl kolla om ebbalitens tips funkar för er också
#11 - 23 april 2005 06:48
Kan bara meddela att det nu fungerar att använda forumet genom länken längst upp på startsidan!
#12 - 4 maj 2006 07:34
jag märker samma problem.. Det funkar att logga in om man klickar på "forum" till höger i menyn och inte högst upp.
#13 - 4 maj 2006 10:02
[quote=ebbaliten]Samma problem här.... Kom på hur man kunde göra nu. Man går till första sidan www.zpet.se och trycker på "forum" i fältet till höger istället för forum längst upp på sidan. Då loggas man in? Går man in på forumet genom "forum" länken längst upp så blir det exakt som ni beskriver, man blir inloggad, men när man skickas vidare så är man utloggad igen.[/quote]

www.zpet.se är en tillfällig adress som användes under flytten. Den fungerar nästan aldrig, profiler blir konstiga mm. Man kan inte logga in på www.zpet.se (nästan aldrig). Anledningen till att det funkar med länken till höger är att det pekar på www.zoopet,com/forum. Klickar du högst upp lägger den bara till "/forum/index.php" på zpet-adressen. Inloggningsproblem har jag bara haft om jag använt zpet.se. Använd zoopet.com istället:)
#14 - 4 maj 2006 10:04
Sorry, såg nu att tråden var från då zpet användes[:o] Bry er inte om mitt första inlägg.
#15 - 11 maj 2006 21:56
Jag har samma problem jag med... och lika så alla andra användare i tråden "BX Gävle Akvarister" bara dom som har gold som kommer in utan problem... fruktansvärt irriterande tycker jag... eftersom att hela tråden har dött då ingen kan logga in och skriva i den.

Kjell kolla på detta omgående.... tyckerjag är du snäll.
admin
Christian Alfredsson
#16 - 17 maj 2006 11:23
[quote=ZoOlOgiC]Jag har samma problem jag med... och lika så alla andra användare i tråden "BX Gävle Akvarister" bara dom som har gold som kommer in utan problem... fruktansvärt irriterande tycker jag... eftersom att hela tråden har dött då ingen kan logga in och skriva i den.

Kjell kolla på detta omgående.... tyckerjag är du snäll.[/quote]

Kan du maila mig så provar jag med ditt konto från min dator/datorer

Annons