Varför finns det inte en Shopping & köpråd`s tråd här?

#1 - 1 december 2005 16:50
Varför finns det inte en [color=black]Shopping & köpråd[/color]`s tråd här?

Ta tex http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=thre&forum=7 som exempel!
Där har de en Shopping & Köpråd som huvudtråd. Under den finns det alla butiker som är kända eller de som vill vara med där. Skapar man en tråd för varje företag! Vilken är bäst att handla ifrån när det gäller växter, fiskar, akvarium och tillbehör? Är en speciell butik bra och varför ? Diskussioner om butiker och erfarenheter av butikerna kan tas där!

Det fungerar där så varför skulle det inte fungera här?

Mvh
#2 - 1 december 2005 17:02
Hej
Det har poppat upp ett par sådana trådar, men de har snabbt försvunnit, bla för att för få har använt dem. Men det i sin tur kan bero på att det är på gång med en riktig köpguide.
#3 - 1 december 2005 17:11
[QUOTE=Neptun]Hej
Det har poppat upp ett par sådana trådar, men de har snabbt försvunnit, bla för att för få har använt dem. Men det i sin tur kan bero på att det är på gång med en riktig köpguide.[/QUOTE]

Ja, det var det som jag menade!!

En riktig köpguide. Som huvudtråd som tex Foder, Inredning och Växter och alger!

Mvh
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 1 december 2005 17:44
I Zoopetinfon kan man läsa följande om vad som är på gång

j) produktrecensioner
i denna avdelning recensera samt betygsätta olika akvarietillbehör enligt flera kriterier som effektivitet, kvalitet, pris etc.
k) affärsrecensioner
i denna avdelning recensera samt betygsätta akvarieaffärer och internetbutiker (enligt flera kriterier som utbud, pris, kunnande, kundbemötande, läge etc.)
#5 - 1 december 2005 17:52
[QUOTE=Kjell Fohrman]I Zoopetinfon kan man läsa följande om vad som är på gång

j) produktrecensioner
i denna avdelning recensera samt betygsätta olika akvarietillbehör enligt flera kriterier som effektivitet, kvalitet, pris etc.
k) affärsrecensioner
i denna avdelning recensera samt betygsätta akvarieaffärer och internetbutiker (enligt flera kriterier som utbud, pris, kunnande, kundbemötande, läge etc.)[/QUOTE]

Men är det inte bättre att Svensson, Larsson och Eriksson kan få ge sina åsikter och erfarenheter?
Det fungerar väldigt bra hos Dvdforum. Varför skulle det inte fungera här?

Mvh
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 1 december 2005 18:00
Vad dom heter som recenserar bryr jag mig inte om - däremot så accepteras inte anonymitet.

Har kollat på sidor där Zooaffärer har kunnat recenseras av vem som helst och det har allt som oftast resulterat i huvudlösa bedömningar och det är just det vi vill undvika här på Zoopet - skall vi ha sådana avdelningar så skall det vara seriöst annars får det vara.

Hur det funkar i andra branscher vet jag inte - men man får ha i åtanke att akvariehobbyn är väldigt liten jämfört med t.ex. DVD som du nämner. Detta innebär att en enstaka "enögd" recension kan få väldiga konsekvenser.
#7 - 1 december 2005 18:13
[QUOTE=Kjell Fohrman]Vad dom heter som recenserar bryr jag mig inte om - däremot så accepteras inte anonymitet.[/QUOTE]

Nej, inte "recenserar" utan ger sin erfarenhet av butiker m.m.
Vad som är bra och vad som är mindre bra!

Har kollat på sidor där Zooaffärer har kunnat recenseras av vem som helst och det har allt som oftast resulterat i huvudlösa bedömningar och det är just det vi vill undvika här på Zoopet - skall vi ha sådana avdelningar så skall det vara seriöst annars får det vara.

Seriöst? Sätt som krav att man inte får vara anonym för att delta i Shopping & köptips tråden då!? Fungerar utmärkt hos tex Dvdforum. Där butikerna kan ha sina egna konton så de också kan vara med i diskutionen och svara på frågor som kommer upp![/QUOTE]

Hur det funkar i andra branscher vet jag inte - men man får ha i åtanke att akvariehobbyn är väldigt liten jämfört med t.ex. DVD som du nämner. Detta innebär att en enstaka "enögd" recension kan få väldiga konsekvenser.

Spelar väl ingen roll om akvariehobbyn är stor eller liten. Genom en Shopping och köptips så kan man få bra tips vart man hittar saker till bra pris och bra butiker istället för att det kommer upp antal trådar om samma saker och sedan kan alla vi som inte har lyxen att få recenserar dela med sig av sina erfarenheter om butiker!
Tråkigt att man inte ska låta alla diskutera än att bara fåtal personer ska få recenserar. Blir väl en smal bild när tex 1 person ska försöka säga sitt. Bättre med flera som har handlat av butiker säger sitt!

Mvh
#8 - 1 december 2005 19:00
Jag tror det är bäst för Sharkbait att fortsätta vara anonym.
Vem skulle vilja expediera hans/hennes order utan att bli nervös för följderna?
Det är väl uppenbart så här långt i alla fall att Sharkbait inte har mycket förståelse för försäljarnas problem i alla fall.
;)
#9 - 1 december 2005 19:11
[QUOTE=erikthur]Jag tror det är bäst för Sharkbait att fortsätta vara anonym.
Det är väl uppenbart så här långt i alla fall att Sharkbait inte har mycket förståelse för försäljarnas problem i alla fall.
;)[/QUOTE]

Konstigt att jag aldrig har haft problem med Pwss!

Mvh
#10 - 1 december 2005 19:43
[QUOTE=Sharkbait][QUOTE=erikthur]Jag tror det är bäst för Sharkbait att fortsätta vara anonym.
;)[/QUOTE]
Konstigt att jag aldrig har haft problem med Pwss!
[/QUOTE]

Känner dom till ditt nick då?
:rolleyes:
#11 - 2 december 2005 03:27
[QUOTE=Sharkbait]Det fungerar där så varför skulle det inte fungera här?[/QUOTE]

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=74083&highlight=herkules
#12 - 2 december 2005 07:31
Sharkbait
Här har du svaret på varför du inte får lämna uppgifter om olika butiker:
8/ Kritik

Kritik mot NAMNGIVNA privatpersoner eller företag är OK förutsatt att kritiken håller sig inom lagens råmärken samt att kritiken INTE skrivs under pseudonym (ange alltid ditt för och efternamn samt bostadsort).

Så länge du envisas med att vara anonym (ditt fria val) kommer jag i alla fall ta allt du säger med en nypa salt.
Vad är det som säger att du inte jobbar på affär B när du klagar på affär A. Har hänt tidigare på forumet.
#13 - 2 december 2005 07:50
[QUOTE=Guy Palm]Sharkbait
8/ Kritik

Kritik mot NAMNGIVNA privatpersoner eller företag är OK förutsatt att kritiken håller sig inom lagens råmärken samt att kritiken INTE skrivs under pseudonym (ange alltid ditt för och efternamn samt bostadsort).

Så länge du envisas med att vara anonym (ditt fria val) kommer jag i alla fall ta allt du säger med en nypa salt.
Vad är det som säger att du inte jobbar på affär B när du klagar på affär A. Har hänt tidigare på forumet.[/QUOTE]

Paragraf 8 är intressant. Kritik kan vara positiv eller negativ. Ordet i sig har en helt neutral betydelse. Jag kan alltså inte berömma dig för ett inlägg du gör eftersom du visar upp både namn och bild medan jag endast har en signatur. Shartbait skulle jag däremot kunna kalla om jävla idiot eftersom han inte visar sitt namn.

mvh,
s
#14 - 2 december 2005 09:36
[QUOTE=sveno][QUOTE=Guy Palm]Sharkbait
8/ Kritik

Vad är det som säger att du inte jobbar på affär B när du klagar på affär A. Har hänt tidigare på forumet.[/QUOTE]

Paragraf 8 är intressant. Kritik kan vara positiv eller negativ. Ordet i sig har en helt neutral betydelse. Jag kan alltså inte berömma dig för ett inlägg du gör eftersom du visar upp både namn och bild medan jag endast har en signatur. Shartbait skulle jag däremot kunna kalla om jävla idiot eftersom han inte visar sitt namn.

mvh,
s[/QUOTE]

Hahaha....

Mvh
#15 - 2 december 2005 09:37
[QUOTE=Guy Palm]Sharkbait
8/ Kritik

Nej jag jobbar inte på någon zoobutik och har inget med att dem att göra förutom när man handlar hos dem!

Mvh
Kjell Fohrman
Administrator
#16 - 2 december 2005 09:40
Oavsett vad ni tycker så är det inte tal om något annat än att det enbart kommer att bli offentliga goldisar som kommer att "recensera".
#17 - 2 december 2005 09:41
[QUOTE=Kjell Fohrman]Oavsett vad ni tycker så är det inte tal om något annat än att det enbart kommer att bli offentliga goldisar som kommer att "recensera".[/QUOTE]

Det var väldigt tråkigt!

Mvh
Kjell Fohrman
Administrator
#18 - 2 december 2005 09:44
[QUOTE=Sharkbait][QUOTE=Kjell Fohrman]Oavsett vad ni tycker så är det inte tal om något annat än att det enbart kommer att bli offentliga goldisar som kommer att "recensera".[/QUOTE]

Det var väldigt tråkigt!

Mvh[/QUOTE]
Du får väl starta en egen hemsida med en anonym adress och med anonyma recensenter som recenserar anonyma affärer så blir det som du vill;)
#19 - 2 december 2005 09:54
[QUOTE=Kjell Fohrman]Oavsett vad ni tycker så är det inte tal om något annat än att det enbart kommer att bli offentliga goldisar som kommer att "recensera".[/QUOTE]
Det jag hänvisade till var bara en paragraf under forumets regler. Dessa gäller väl även ofantliga doldisar
mvh,
s
#20 - 2 december 2005 10:07
[QUOTE=Kjell Fohrman][QUOTE=Sharkbait][QUOTE=Kjell Fohrman]Oavsett vad ni tycker så är det inte tal om något annat än att det enbart kommer att bli offentliga goldisar som kommer att "recensera".[/QUOTE]

Det var väldigt tråkigt!

Mvh[/QUOTE]
Du får väl starta en egen hemsida med en anonym adress och med anonyma recensenter som recenserar anonyma affärer så blir det som du vill;)[/QUOTE]

Det där var väldigt roligt!
Nästan så att man börjar skratta. . ..

Sedan kan du läsa det jag skriver också!
Detta skrev jag läängre upp!!!
"Sätt som krav att man inte får vara anonym för att delta i Shopping & köptips tråden då!?"

Mvh
#21 - 2 december 2005 11:03
[QUOTE=Sharkbait]
"Sätt som krav att man inte får vara anonym för att delta i Shopping & köptips tråden då!?"
Mvh
[/QUOTE]

Kanske ha det som krav för hela forumet?!? ;)
#22 - 17 augusti 2006 20:19
När kommer avdelningen med produktrecensionerna igång?
Senaste inlägget i denna tråd är sen förra året.

Hoppas det finns recensioner om medelstora ytterfilter t.ex. JBL's CristalProfi 500 och Tetra's EX1200 med blan dom första. Annars hinner jag kanske skriva en egen recension om avdelningen dröjer.
Kjell Fohrman
Administrator
#23 - 18 augusti 2006 08:49
[quote=Johnsol]När kommer avdelningen med produktrecensionerna igång?
Senaste inlägget i denna tråd är sen förra året.

Hoppas det finns recensioner om medelstora ytterfilter t.ex. JBL's CristalProfi 500 och Tetra's EX1200 med blan dom första. Annars hinner jag kanske skriva en egen recension om avdelningen dröjer.[/quote]

Bra fråga - vi har tyvärr ännu inte kommit till skott.
Bl.a. har vi varit slöa med att kontakta grossister och få rättigheterna till att använda deras foton på produkterna etc.
Vi håller dock nu på att testa olika system och köpa in lite olika program för hur själva testningen skall gå till - problemet är dock bara att hela tiden så kommer det in nya synpunkter på vad medlemmarna tycker vi skall göra som vi nappar på och då förskjuts saker som detta ännu längre fram i tiden.
#24 - 18 augusti 2006 10:41
Jag vill ge Kjell Fohrman mitt fulla stöd, jag tycker anonymiteten på sådana här forum är en last för kvaliten, det blir lätt massa personstrider och folk skriver vad som helst när de vet att ingen vet vem de är. Nu har det faktiskt varit väldigt lite personstrider här, men ändå.

Sedan är jag väldigt orolig för att börja hänga ut folk på ett forum så här.
Alltså att en butik är dålig eller bra är väll okej. Men att börja hänga ut killen med kort rött hår som är lite halvtjock som jobbar på Zoobutiken zoozoozoo i zoostaden, som var lite snorpig och sa att han inte tyckte att jag skulle köpa pirayor till mitt 50l akvarium kan få tråkiga konsekvenser(om han har en riktigt säljinriktad chef). Jag jobbar själv i en butik och skulle tycka att det var jätte obehagligt om kunder skulle hänga ut mig på internet för att jag gett dom dåliga råd eller varit avvisande.
#25 - 18 augusti 2006 15:04
Jag tycker det skulle bli väldigt tråkigt om bara de som betalar för sitt medlemskap skall få recensera affärere med mera...
På sidor som tex sweclockers får folk dela med sig av sina erfarenheter och de är helt anonyma men inte är de otrevliga för det. De säger bara vad det tycker, bra eller dåligt och sedan får andra konsumenter snoka runt och forma sig en egen uppfattning (den butiken tar lång tid på sig att skicka saker men har väldigt bra kundbemötande osv.). Detta skulle även hjälpa butikerna i att förbättra sig på de punkter som folk klagar på, då det ändå borde vara deras huvudmål.
Ifall folk är ohövliga så har ni som admins alltid tillgång till deras identitiet och så kan ni ju alltid ta bort trådar och varna/blocka medlemmar.

Jag hoppas iallafall att detta skulle bli en plats där alla kan säga vad de tycker och inte endast de som betalar, de får ju redan så mkt mer...

Tack för visat intresse!
#26 - 18 augusti 2006 16:55
Förslag angående butiksresensioner!
Jag vill inte läsa igenom 300 inlägg i en tråd för att veta hur en butik är!

Det bör vara ett system där man snabbt kan få en grov summering av butiken.
T.ex. Service, bemötande, kunskap, sortiment, prisnivå i nån form av "betyg" (polling tjänst)

Alla medlemmar ska kunna betygssätta ,butiken efter dessa förbestämda kriterier, vilket ger en någorlunda rättvis "bild" av butiken, utan risk för oseriösa påhopp.

Korta kommentarer om butiken kan lämnas av alla men:
alt 1: t.ex endast ses av goldmedlemmar
Ingen "forum" verksamhet i anslutning till kommentarerna

alt 2: visas inte utan en summering lägs endast ut om en enskild butik återkommande får liknande kommentarer, krävs tyvärr dock någon form av redaktör i så fall.

Resensioner ska endast kunna läggas in av _namngivna_ medlemmar (om det går rent tekniskt) alternativt att dom postas och läggs ut manuellt. (extrajobb!)
#27 - 18 augusti 2006 17:01
[QUOTE=Johnsol]Förslag angående butiksresensioner!
Jag vill inte läsa igenom 300 inlägg i en tråd för att veta hur en butik är!

Det bör vara ett system där man snabbt kan få en grov summering av butiken.
T.ex. Service, bemötande, kunskap, sortiment, prisnivå i nån form av "betyg" (polling tjänst)

Alla medlemmar ska kunna betygssätta ,butiken efter dessa förbestämda kriterier, vilket ger en någorlunda rättvis "bild" av butiken, utan risk för oseriösa påhopp.

Korta kommentarer om butiken kan lämnas av alla men:
alt 1: t.ex endast ses av goldmedlemmar
Ingen "forum" verksamhet i anslutning till kommentarerna

alt 2: visas inte utan en summering lägs endast ut om en enskild butik återkommande får liknande kommentarer, krävs tyvärr dock någon form av redaktör i så fall.

Resensioner ska endast kunna läggas in av _namngivna_ medlemmar (om det går rent tekniskt) alternativt att dom postas och läggs ut manuellt. (extrajobb!)[/QUOTE]

Tycker det var en mkt bra idé. Förutom det där med "bara gold-meldem" biten :)

Sifferbetyg samt en kort kommentar om man vill. Så kan man ju ha ett minimum av säg 5 betyg innan ett snitt visas så att inte en illa behandlad kund får 10 andra att avika.
#28 - 18 augusti 2006 17:05
[quote=Kalavera]Jag tycker det skulle bli väldigt tråkigt om bara de som betalar för sitt medlemskap skall få recensera affärere med mera...
På sidor som tex sweclockers får folk dela med sig av sina erfarenheter och de är helt anonyma men inte är de otrevliga för det. De säger bara vad det tycker, bra eller dåligt och sedan får andra konsumenter snoka runt och forma sig en egen uppfattning (den butiken tar lång tid på sig att skicka saker men har väldigt bra kundbemötande osv.). Detta skulle även hjälpa butikerna i att förbättra sig på de punkter som folk klagar på, då det ändå borde vara deras huvudmål.
Ifall folk är ohövliga så har ni som admins alltid tillgång till deras identitiet och så kan ni ju alltid ta bort trådar och varna/blocka medlemmar.

Jag hoppas iallafall att detta skulle bli en plats där alla kan säga vad de tycker och inte endast de som betalar, de får ju redan så mkt mer...

Tack för visat intresse![/quote]

Det KAN bli ett jäkla strul med detta, så det måste vara riktigt genomtänkt innan man lanserar detta.
Och varför ska icke medlemmar åka snålskjuts på det som vi andra betalar för att Zoopet ska erbjuda?

Tycker att alla ska uppge sina fullständiga och RIKTIGA uppgifter, annars så känns det väldigt oseriöst.
Att vissa av dem inte syns för allmänheten är en sak, men det ska absolut finnas för de ansvariga (Som kan ta personen i örat om de inte sköter sig).

//Calle
#29 - 18 augusti 2006 17:22
[QUOTE=amazonfarmen]Det KAN bli ett jäkla strul med detta, så det måste vara riktigt genomtänkt innan man lanserar detta.
Och varför ska icke medlemmar åka snålskjuts på det som vi andra betalar för att Zoopet ska erbjuda?

Tycker att alla ska uppge sina fullständiga och RIKTIGA uppgifter, annars så känns det väldigt oseriöst.
Att vissa av dem inte syns för allmänheten är en sak, men det ska absolut finnas för de ansvariga (Som kan ta personen i örat om de inte sköter sig).

//Calle[/QUOTE]

Visst, jag har inga problem med att ange uppgifer så länge som alla inte vet var jag bor. Dock tycker jag redan att zoopet redan tar belat för förmånga saker (liknande som andra sidor erbjuder gratis, dock inom andra områden), så jag hoppas bara att detta inte blir en till sådan sak.
Kjell Fohrman
Administrator
#30 - 18 augusti 2006 17:49
Ni kan gärna diskutera och komma med synpunkter - vi kan mycket väl ändra utifrån de synpunkter som kommer in.
Dock med ett undantag - det kommer enbart att kunna bli goldisar som kommer att kunna recensera.
#31 - 18 augusti 2006 18:00
[quote=Kjell Fohrman]Ni kan gärna diskutera och komma med synpunkter - vi kan mycket väl ändra utifrån de synpunkter som kommer in.
Dock med ett undantag - det kommer enbart att kunna bli goldisar som kommer att kunna recensera.[/quote]

Låter bra Kjell.

Av tre anledningar:
#1 De som är goldisar kan förlora sitt medlemskap om de skriver olämpliga saker.

#2 Goldisar ska ha extra förmåner, då de aktivt stödjer Zoopet.

#3 Zoopet har fullständiga uppgifter på Goldisarna.

//Calle
Bilagor:
#32 - 18 augusti 2006 18:14
[quote=Kalavera]Tycker det var en mkt bra idé. Förutom det där med "bara gold-meldem" biten :)
.[/quote]

Klart att vi goldisar ska ha nått extra:D
Med risk för att vara övertydlig: Alla ska kunna betygsätta och givetvis även se betygen vilket ger en bra överblick.
Möjligheten att lämna, och se, kommentarer kan vara "guldbonusen" som ger det lilla extra!
#33 - 18 augusti 2006 18:19
Att se komentarer som en guldbonus, crazy enligt mig. Och tycker även att alla skall kunna recensera, inte bara de som har betalat. Dels får ni mer synpunkter och så skulle inte zoopet bli mer och mer utav en betalsida...

Jag vill gärna recensera och kan ge fullständig uppgifter men betala 250kr för varje år jag är medlem tackar jag dock för tilfället nej till! Håller fortfarande fast vid att det bästa i livet/internet är gratis!
Varför skulle jag betala för att jag vill hjälpa andra genom att säga vad jag tycker om en produkt/affär?
#34 - 18 augusti 2006 18:27
[quote=Kalavera]
Varför skulle jag betala för att jag vill hjälpa andra genom att säga vad jag tycker om en produkt/affär?[/quote]

Jag vill inte heller betala för att hjälpa andra!

Jag betalar för att andra ska kunna hjälpa mig!
#35 - 18 augusti 2006 18:38
[QUOTE=Johnsol]Jag vill inte heller betala för att hjälpa andra!

Jag betalar för att andra ska kunna hjälpa mig![/QUOTE]

Så då skulle man ta betalt för att folk kollar på recensionerna och inte för att skriva? :P
Ajaj, för mig är det fortfarnde för mkt pengar, men vill gärna dock kunna skriva om saker och skriva fint om mina akvarium...men 250 är för dyrt för det :)
Kjell Fohrman
Administrator
#36 - 18 augusti 2006 19:09
Nu missar ni i alla fall möjligheten att påverka genom att bara diskutera huruvida goldisar skall kunna recensera eller inte.
Denna fråga är avgjord men inte övriga;)
#37 - 18 augusti 2006 19:27
Ja det är väl det författare och journalister gör dagligen. Väldigt få författare får betalt för att skriva en bok, dom får betalt därför att någon vill betala för att läsa deras bok, och så länge folk betalar för att läsa deras alster tjänar dom pengar och kan fortsätta skriva. men om ingen betalar för deras alster så måste dom snart hitta andra sätt att få ihop till brödfödan, och då får dom kanske inte tid att skriva längre! (Detsamma gäller f.ö även musiker och alla andra artister)

Och därför betalar jag medlemsavgiften, så att Fohrman och dom andra ska kunna fortsätta driva denna förnämliga sajt så att jag kan läsa alla inlägg och ta del av den samlade kunskapen och erfarenheten hos alla medlemmar.

Dessutom är det tyvärr så, att ingenting här i livet är gratis, allting kostar, dock inte nödvändigtvis i pengar!
#38 - 18 augusti 2006 19:59
Kjell, hehe, alltså, lite komiskt att vi som betalar skall behöva(bli dom enda) skriva kommentarer, vi borde jue slippa :p
Kjell Fohrman
Administrator
#39 - 18 augusti 2006 20:14
[quote=davidb]Kjell, hehe, alltså, lite komiskt att vi som betalar skall behöva(bli dom enda) skriva kommentarer, vi borde jue slippa :p[/quote]
Ja något måste ni ju som har så många andra fördelar ha som straff ;)
#40 - 18 augusti 2006 21:06
[quote=Kjell Fohrman]Ja något måste ni ju som har så många andra fördelar ha som straff ;)[/quote]

Alla får straffet direkt de kommer in och ser DIN bild i forumet :D :D :D

Kanske skulle det vara ett betygssystem (man sätter poäng på några olika frågor) och detta skulle kanske alla kunna se, men de kommentarer som Goldisarna skriver tycker jag bara Goldisar ska se.

Kan hålla med om att Internet är underbart då det mesta är gratis, MEN ska man bygga upp och underhålla en högkvalitativ sida som har ytterst lite reklam som Zoopet, ja då måste vi som är medlemmar betala för vissa extra tjänster som finns.

Man kan ställa sig frågan:
Vilken kanal ser du helst en film på?
TV3 som har reklam 2-4 gånger i timmen, eller en betalkanal som TV1000?
Personligen så har vi löst TV3 problemet genom att spela in allt vi vill se på (satelitmottagare med HD) och spola fram när reklamen kommer (ca 5min) för att slippa reklamen.

//Calle
#41 - 18 augusti 2006 22:01
[quote=Kjell Fohrman]I Zoopetinfon kan man läsa följande om vad som är på gång

j) produktrecensioner
k) affärsrecensioner
i denna avdelning recensera samt betygsätta akvarieaffärer och internetbutiker (enligt flera kriterier som utbud, pris, kunnande, kundbemötande, läge etc.)[/quote]

Jag måste vara trött... men var 17 hittar ja denna info.....????

:D
Kjell Fohrman
Administrator
#42 - 19 augusti 2006 06:51
[quote=Jessi77]Jag måste vara trött... men var 17 hittar ja denna info.....????

:D[/quote]

Under Zoopetinfo i rullgardinsmenyn ovan och sedan i "Bli Zoopetmedlem"
#43 - 23 augusti 2006 21:00
Vet inte om det är rätt tråd, men jag skulle önska en funktion i "artbeskrivningar" som kan lista bilder, eller "thumbs", på arterna.
Smidigt om man t.ex. vill söka info om en fisk man sett men inte vet så mycket om, jobbigt att sitta och klicka på varenda art, börjar ju bli några nu ;)
#44 - 23 augusti 2006 21:29
sök med de avancerade funktionerna, typ fiskgrupp.
När du sedan får fram resultaten finns en knapp längst uppe till höger "visa resultat som bilder"...
#45 - 23 augusti 2006 21:39
Ahh!
Missat det, thx!!

Annons