[QUOTE=Kjell Fohrman]Vad dom heter som recenserar bryr jag mig inte om - däremot så accepteras inte anonymitet.[/QUOTE]
Nej, inte "recenserar" utan ger sin erfarenhet av butiker m.m.
Vad som är bra och vad som är mindre bra!
Har kollat på sidor där Zooaffärer har kunnat recenseras av vem som helst och det har allt som oftast resulterat i huvudlösa bedömningar och det är just det vi vill undvika här på Zoopet - skall vi ha sådana avdelningar så skall det vara seriöst annars får det vara.
Seriöst? Sätt som krav att man inte får vara anonym för att delta i Shopping & köptips tråden då!? Fungerar utmärkt hos tex Dvdforum. Där butikerna kan ha sina egna konton så de också kan vara med i diskutionen och svara på frågor som kommer upp![/QUOTE]
Hur det funkar i andra branscher vet jag inte - men man får ha i åtanke att akvariehobbyn är väldigt liten jämfört med t.ex. DVD som du nämner. Detta innebär att en enstaka "enögd" recension kan få väldiga konsekvenser.
Spelar väl ingen roll om akvariehobbyn är stor eller liten. Genom en Shopping och köptips så kan man få bra tips vart man hittar saker till bra pris och bra butiker istället för att det kommer upp antal trådar om samma saker och sedan kan alla vi som inte har lyxen att få recenserar dela med sig av sina erfarenheter om butiker!
Tråkigt att man inte ska låta alla diskutera än att bara fåtal personer ska få recenserar. Blir väl en smal bild när tex 1 person ska försöka säga sitt. Bättre med flera som har handlat av butiker säger sitt!
Mvh