Varför blir jag inte inloggad

#1 - 30 december 2004 10:49
Jag fyller i mitt användarnamn och lösenord därefter får jag upp meddelandet "Tack för ditt deltagande osv.". Men väl tillbaka i forumet så är jag inte inloggad.
Detta gör att jag inte kan redigera mina tidigare inlägg. Jag finner detta en smula irriterande.

Tacksam om jag får hjälp att lösa detta!
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 30 december 2004 10:53
Standardtipset brukar vara att man skall rensa från alla coockies
#3 - 30 december 2004 10:56
Gå in på Internetalternativ.
Klicka på fliken sekretess.
Webbplatser -->klicka Redigera
Skriv in www.zoopet.se
KLART!

Det var det enda som funkade för mig i alla fall!!
#4 - 30 december 2004 16:11
Tack för det! Hoppas det funkar nästa gång jag loggar in också!
#5 - 30 december 2004 21:23
Samma fel är tillbaka nu när jag är inne på forumet igen....

Mycket irriterande! Varför funkar inte detta forum som exempelvis det på ciklid.se? Att inloggningen sparas med (antar?) en cookie. Så man slipper logga in varje gång man kommer till sidan.
#6 - 30 december 2004 21:32
Tets att gå in på verktyg och sedan Internet-alternativ. sedan så klickar du på Ta bort cookies å tar bort dem och sedan så klickar du på Ta bort filer. Vänta sen ett litet tag och klicka sedan på verkställ och sen på ok. så brukar jag göra om det inte skulle funka för mig.

/Glenn
#7 - 30 december 2004 22:25
Men jag tycker inte att jag ska behöva göra det varje gång jag ska in på forumet....
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 30 december 2004 22:35
Jag har själv drabbats av detta problem någon gång - har tagit bort cockies etc. etc. men inte sjutton har det hjälpt - men så hux flux funkar det igen normalt efter 1-2 dygn.

Men nu byter vi ju forumsystem om några dar så förhoppningsvis så finns inte dessa problem där.
#9 - 31 december 2004 09:42
Det fungerade i alla fall för mig efter att ha tagit bort cookies och filer i internetinställningarna. Tack.
#10 - 31 december 2004 10:24
Inte för mig...

Alla andra forum funkar men inte zoopet. Får vänta tills det nya kommer.
#11 - 31 december 2004 10:27
Gå in på verktyg och välj Internet-alternativ och sedan så klickar du på sekretss och kollar hur du har ditt skjutreglage inställt. Jag har mitt inställt på mellan och kommer in så om du har högre så testa att sänka det och kolla om det inte funkar då.

/Glenn
#12 - 31 december 2004 11:00
Det är på mellan. Jag väntar och ser om det funkar med det nya forumet.

Tack Glenn för all hjälp!
#13 - 31 december 2004 11:15
Jag har samma problem när jag använder IE, men med Mozilla Firefox fungerar det oklanderligt.

Guy
#14 - 31 december 2004 11:46
Sekretessen måste vara på låg om det 100% ska funka alltid med hanteringen av cookies i IE, har man den på mellan som dom flesta så får man detta problem lite då & då,

Personligen har jag tröttnat & satt den på låg & då funkar det alltid!

MVH Daniel

Annons