Varför blir det inga Molly yngel?

#1 - 8 augusti 2005 19:10
Våra hanar uppvaktar honorna ständigt ändå blir det inga yngel.
:confused: Vad kan det bero på?
Hur viktig är salthalten i vattnet?
Vi har inget salt i vattnet, kan det vara en anledning till yngel bristen?
#2 - 8 augusti 2005 19:57
Salt har inget me det och göra . Men skaffa fler växter eller en till hona och hane . Hur länge har du haft dom ? Efter 2-3 månader efter dom vart i akvariumet brukar dom yngla gång i månaden !
#3 - 8 augusti 2005 22:44
[QUOTE=Åke Ål]Våra hanar uppvaktar honorna ständigt ändå blir det inga yngel.
:confused: Vad kan det bero på?
Hur viktig är salthalten i vattnet?
Vi har inget salt i vattnet, kan det vara en anledning till yngel bristen?[/QUOTE]

kan va så att dom ynglar men käkar upp dom med...ja har aldrig lyckats att se än när mina molly el platy vart gravida, utan hittat yngel lite då å då ...
#4 - 10 augusti 2005 14:36
Så var det för mig också under en lång tid! Jag tyckte honan var tjock hela tiden.
Men iallafall så ändrades det frö cirka 2-3 veckor sen, när vi köpte nya växter. Dagen därpå (som var min födelsedag hehe) såg vi ca 15 mollyyngel gömma sig bland växterna. =)
#5 - 13 augusti 2005 23:53
Jag har fått bevittna en Molly förlossning, men hon var med yngel när vi köpte henne. Då fick vi ca 35 små yngel som vi hade i en yngelkasse.
Dom små liven fick sätta livet till när vår pansarmal hoppade i kassen...
han blev väldigt mätt och nöjd.

Eftersom vi nyligen har flyttat våra fiskar till ett större akvarium så gäller det nog bara att ha lite tålamod.
#6 - 15 augusti 2005 04:52
[QUOTE=Åke Ål]Jag har fått bevittna en Molly förlossning, men hon var med yngel när vi köpte henne. Då fick vi ca 35 små yngel som vi hade i en yngelkasse.
Dom små liven fick sätta livet till när vår pansarmal hoppade i kassen...
han blev väldigt mätt och nöjd.

Eftersom vi nyligen har flyttat våra fiskar till ett större akvarium så gäller det nog bara att ha lite tålamod.[/QUOTE]

haha vilken otur :D men du lär ju ha en nöjd (och smart) mal iaf :P

Annons