Varför är fiskarna alltid vid "framrutan"?

#1 - 9 november 2004 19:06
Säkert en oerhört dum fråga men varför är fiskarna alltid vid "framrutan"? Är det bara mina som är så eller? Känns liksom onödigt att skaffa ett för djupt akvarium om dom ändå står och trycker längst fram. [:-117]
#2 - 9 november 2004 19:10
Antagligen kommer de fram därför att du är i rummet. SÅ gör iaf mina och min systers fiskar. De kanske tror att de ska få mat eller så :P E är säker i hela akvariet när de inte är i rummet.
#3 - 9 november 2004 19:14
slår vad om att det e matvrak du har som gör sej fina o försöker visa sej enbart för matens skull.
Va e det för firrar du har då?
#4 - 9 november 2004 19:18
Ursprungligen skickat av Amalia

Antagligen kommer de fram därför att du är i rummet. SÅ gör iaf mina och min systers fiskar. De kanske tror att de ska få mat eller så :P E är säker i hela akvariet när de inte är i rummet.

ok, ja så kan det ju va, ska testa att smyga fram lite så får vi se.
#5 - 9 november 2004 19:20
HAr mina i sovrummet, o när jag släcker i övriga rummet o lägger mig i sängen o kollar på TV, då simmar de runt och beter sig "vanligt"
#6 - 9 november 2004 19:20
Ursprungligen skickat av cool

slår vad om att det e matvrak du har som gör sej fina o försöker visa sej enbart för matens skull.

Va e det för firrar du har då?

silverhajar, guramis, black molly, bilbuk i 220L. svärbärare och kardinaltetror i 50L.
Ja dom kanske bara är hungriga jämt.
#7 - 9 november 2004 19:22
aa det tror ja iallafall alla fiskar ja haft har då kommit fram till framrutan o tiggt mat.
#8 - 9 november 2004 19:23
De vill ha mat bara...
Fisk som har tillräckligt med levande mat i ostörda akvarier har ett helt annat beteende...
Det säjer "smack...smack...smack..." i bakrutan så fort någon går fort förbi...
#9 - 9 november 2004 20:26
Allvarligt talat så kanske du har arrangerat akvariet så att de har mer plats att vistas framme vid rutan, kanske planeterat fint bakåt och lämnat fritt vatten vid framrutan?
Själv har jag växter vid framrutan också och mina fiskar simmar lite överallt, har ingen tendens till att hålla sig vid någon ruta...
#10 - 10 november 2004 06:52
De var ju smart Dadus. De ska jag prova nån gång :P
#11 - 15 november 2004 20:22
Dom tigger mat naturligtvis ! Det är det enda dom tänker på nämligen ! Förutom när dom leker då förstås ! ;)

Mvh/Janne

Annons