Ja. Det är pga marknadsföringens sätt. Det är sk fåtal eller enda en butik ger dyrare. Samma sak som i Stockholm finns massor av ica-butiker som ligger t.ex. Aspudden (närförort till Stockholm) där finns en ica-butik som är så dyrt, medan i Örneberg finns Willy matkedjaaffär, alltså nästa tunnelbanestation söderut från Aspudden, där är det skitbilligt.
Åleds, Det handlar om att få kunder som köper deras varor, ger för lite intäkt för företagsverksamheten. Personallön, lokalhyra, moms, dyra transporter, el och vatten... etc... Dom kanske behöver mkt pengar för att leva på gott. t.ex. Allt omsättningen består 46 890 kr per mån. Hyran är kanske 13000 kr, personallön kanske 20.000 för själv, inköp från leverntörer 3000 kr, el 4000, vatten 2000, vinst från kunder (dom köpte grejer o fisker) 5 % av allt priser. Det är hemligt. kanske 5 eller 10 %. Vi kunder vet inget om det. Nästa mån blir 34 015 kr.. etc... Om du kan kalkyl o redovisningar, så förstår du bättre varför det blir så. (ps det är skitjobbigt [}:)]
Om jag skulle företagsägare, kan tvinga priser höjas upp pga det inte är tillräckligt för företagsverksamheten.
PS: Du kan beställa via internet, liksom PWSS. varför inte. Jag bor i Stockholm, jag beställer ofta från Tyskland o PWSS, ibland övrigt...
T.ex. 65 för ytter filterpump Maraton. 1500 liter/tim. Medan här i sverige kostar ca 1500 kr... vansinnigt!!
Jag brukar planera och spara pengar, o sen beställa massa grejer från Tyskland, utan problem! JAg kan ge en tips till dig... Spara pengar i konton under 3 månader... kanske 5 månader... o sen beställa grejer via aquaristic.net.
Jag brukar köpa t.ex. TetraAqua AquaSafe 5 liter för 34 :D
Ja det hoppas att det som du fick svaret.
PS: jag håller med dig att det är sjukt.[:(!]
[quote=mighty mattis]Jag funderar på att inhandla ett nytt kar. I och med att jag bor i Halmstad så känns det naturligt att kolla in Åleds. Men huvaligen vilka priser! Åleds priser ligger långt över konkurenterna ocean och dalazooline(prisrna från pwss). Vad är det som legitimerar åleds höga priser? Är det något speciellt med karen från åleds,i jämförelse med konkurenterna, eller är det möjligen märket som gör att man tar ett så högt pris? Använder man annorlunda tillverkningtekniker när man gör åleds än vad konkurenterna använder? Skulle vara kul om någon har något svar eller några synpunkter på åledskaren.[/quote]