Varför?

#1 - 8 oktober 2005 18:58
Varför är det så svårt att hitta en fin kampfiskhane?

Jag bor i Västerås och hittills har jag sett tre hanar i tre olika affärer...

tyvärr har ingen av dem fallit mig i smaken så jag har inte köpt nån av dem, men hur hittar man den "perfekta" kamphanen?
#2 - 8 oktober 2005 19:00
Alla har olika smak. Men du kan allatid bäställa en lr nått.
#3 - 8 oktober 2005 19:02
Beställa hur?
#4 - 8 oktober 2005 19:33
*flyttar upp*
#5 - 8 oktober 2005 19:59
[QUOTE=iTaZ]Varför är det så svårt att hitta en fin kampfiskhane?

tyvärr har ingen av dem fallit mig i smaken så jag har inte köpt nån av dem, men hur hittar man den "perfekta" kamphanen?[/QUOTE]

Det är så att i de vanliga djuraffärerna säljs oftast den vanliga kampfisken med fentypen Veil tail (den är minst eftertraktad...). De flesta som är ute efter en riktigt fin kampfiskhane vill nog ha en halfmoon eller kanske en crowntail. Det finns inte så många som odlar sådana i Sverige efter vad jag har förstått. Men som tur är kommer jag själv förmodligen att vara en uppfödare av sådana inom en snar framtid. Jag ska nämligen hämta hem kampfiskar i en zoobutik som har importerat kampfiskar från Thailand. Det var jag själv som tog kontakt med ägaren av butiken och frågade om han kunde ta in extra fisk. Vad du kan göra är att själv fråga i någon zoobutik om de importerar från Asien. Ta reda på så mycket du kan om kampfiskar, så du vet hur ett bra exemplar ska se ut.
Lycka till!
#6 - 8 oktober 2005 22:28
[QUOTE=iTaZ]Varför är det så svårt att hitta en fin kampfiskhane?

tyvärr har ingen av dem fallit mig i smaken så jag har inte köpt nån av dem, men hur hittar man den "perfekta" kamphanen?[/QUOTE]

Ska du hitta den perfekta kampfisken får du räkna med några 100kr/st med..
#7 - 9 oktober 2005 09:23
Ja absolut!

Man får betala för kvalitet och så tycker jag inte att 2-300 inte är så mycket för en fisk när man lagt ner så mycket på själva akvariumet.

Nån kan ju hojta om ni vet nåt om kampar till salu!!
#8 - 9 oktober 2005 13:19
Vilken typ är det du leter efter då...?
#9 - 9 oktober 2005 16:17
.

[QUOTE=Gummiankan]Vilken typ är det du leter efter då...?[/QUOTE]

Jag vill helst ha en multicolor typ blå/röd-aktig... relativt ung så man får lite tid med den innan den trillar av pinn :)

Crown tail är ju den absolut största önskan men det går bra med andra fensorter med.

Nån som har/vet? :)
#10 - 9 oktober 2005 21:29
[QUOTE=iTaZ][QUOTE=Gummiankan]Vilken typ är det du leter efter då...?[/QUOTE]

Jag vill helst ha en multicolor typ blå/röd-aktig... relativt ung så man får lite tid med den innan den trillar av pinn :)

Crown tail är ju den absolut största önskan men det går bra med andra fensorter med.

Nån som har/vet? :)[/QUOTE]

man får inte lägga ut annonser här...så jag säger bara att du kan besöka min hemsida och se på info om fisk som är leveransklara. Du kan maila mig där ifrån så kjan du få mer info;)

/malin
#11 - 9 oktober 2005 22:05
Hej Malin!

Jag har mailat dig men inte fått nå svar... såg ju på din sida att du hade en multicolor och frågade just om den.
:)

Annons