lunar skrev:Tänkte just ställa samma fråga... om matningen.
Mina yngel är inte speciellt intresserade av de större algtabletterna men om jag kanske delar dem i små bitar så blir de bättre.
Gurka och ärtor tror jag bör fungera me.
OK håller på att få min första kull har aldrig lyckas tidigare:)så jag väntar spänt han har bara varit där i 5 dagar och fläktar hela tiden när jag fick syn på äggen så var dem jätte stora blev lite förvånad där trodde dem skulle vara små,då är det bara att vänta då tack för svaret:):)Bette skrev:han låg nog inne i roten ca 3 veckor först, men då var han aldrig ute . sen började han att vara ute kortare stunder och efter ca en vecka så såg vi första ungen ute
Han sitter på ett så perfekt läge som man kan följa det hela tiden,problemet är att han täcker så väl så man ser inte ett dugg bara om han rör sig lite:)Bette skrev:ja jag har väntat och väntat och kikat och kikat. det är säkert fler som klarar sej.
Det var väl en tre veckor sedan så dem är nog i min sjunkbrunn på tomten och den är på 4 kubik så där lär dem få gott om plats:DAnettejt skrev:Ajdå, Stene!
Jo de älskar att sitta bakom pumpen, och kan de komma in i den så sitter de gärna där med och äter avfall.
Har du inget vattenlås till vasken? De har kanske inte kommit så långt än?
Sen vet jag inte om alla satt där, det satt en del där så än finns det hopp men jag har inte sett några sen dess och det har jag inte sett innan i heller om jag tänker efter,sen har jag ca 20 kg rötter i karet så det är gått om gömställe till dem:)Anettejt skrev:Ajdå, Stene!
Jo de älskar att sitta bakom pumpen, och kan de komma in i den så sitter de gärna där med och äter avfall.
Har du inget vattenlås till vasken? De har kanske inte kommit så långt än?
Anettejt skrev:Nej du behöver inte sära på dom, de gör bara vad som är naturligt!
Däremot ska du se till så att din hane erbjuds "husets bästa" så han inte faller ur. Han äter ju dåligt när han vaktar....
Det finns en sorts maltabletter till som mina malar o yngel älskar och som löser sig lite fortare än A.Waffers och det är Tetras Plecomin...
De behöver du inte dela. JBl är inte lika smakligt som du redan observerat.
Gröna ärtor går med bra, även lite frysfoder en gång i veckan brukar vara uppskattat...