var ska ynglen bo?

#1 - 4 januari 2007 19:00
Jag har ett 54 L akvarium. 3 guppyhonor är med yngel, varav en av dom ska få rätt så snart. Min tanke är att om jag har bra växtlighet så kan ynglena gömma sig där. Eftersom akvariumet är så litet tänker jag att det blir trångt med en yngelkasse (eller vad det nu heter).
Jag är lite fundersam om jag har pulat i för mycket växter...
Vad tror ni?
#2 - 4 januari 2007 19:22
omöjligt att säga eftersom jag inte vet hur mycket växter du har? men ju fler växter dess större chans för ynglena att klara sig...
#4 - 4 januari 2007 20:59
Japp, ynglena blir bara glada om du har kvar alla växterna..
#5 - 4 januari 2007 21:09
i mina ögon så är det ganska lite växter... lite låga växter att täcka lite av botten med är också bra för ynglena!
#6 - 10 februari 2007 08:48
Hej! :) jag tycker det är berfekt med växterna! :D men bli inte förvånad om några blir uppätna! och du jag tycker det kan få plats med en ungel akvarium i det akvariumet!:) kom ihåg att ge växterna näring och köp bäbis mat åt ynglena!
#7 - 10 februari 2007 09:17
Amanda321 skrev:
köp bäbis mat åt ynglena!

Lol De är guppis ... smula lite flinger åt dom. dom äter alger o annat skit ingen mening o köpa specielt foder åt dom
#8 - 10 februari 2007 09:43
jag har ingen yngelkasse till mina de får födas fritt och de brukar klara sig men ett visst bortfall får man räkna med.Jag matar med vanligt flingfoder några gånger per dag yngelfoder behövs inte.
#9 - 10 februari 2007 18:23
Ja, jag har nu en massa yngel som gömmer sig i växterna. Har dragit upp några så det flyter också. Nu när jag har gjort mig av med sorgmanteltetrorna verkar de mesta yngel få vara ifred.
#10 - 10 februari 2007 18:33
Guppys är ytfiskar. Köp en bunt cabomba eller liknande och låt de flyta på ytan, perfekt skydd för ynglen.

Annons