Var Med Och Bestämm!!!

#1 - 26 april 2009 13:25
Hej, jag har köpt ett nytt akvarium på 54 liters mått och därför undrar jag vad jag bör inreda den med? Just nu har jag bara krossade grekisk marmor som grus, och även tänker jag inreda den med växter och flera andra tillbehör!

Så därför undrar jag vad ni tycker att jag bör ha för att mina platys ska trivas i den.

Tacksam för snabba svar eftersom jag skall ut imorgon och plocka allt jag behöver för min akvarium imorgon.

/hel röd platy
/hel gul platy
/halv gul halv röd platy. exakt som den på bilden i zoopet:D

Just det! vilken typ av växter behöver jag för att de ska trivas bäst i? det glömde jag fråga
#2 - 26 april 2009 14:42
I 54 Liter får väl inte plats så mycket mer än någon rot och en liten grotta kanske.
#3 - 26 april 2009 15:07
dom verkar inte bry sig så mycket om typ på växter men ta någon svärdplanta eller 2 och typ vattenpest (som växer som ogräs), det är väl typ vad många nybörjare startar med kan jag tro...passa dig för sumpväxterna som felaktigt säljs som akvarieväxter bara, de ruttnar och dör långsamt och försämrar vattenkvaliteten. läs på här på zoopet så du inte gör samma misstag som mig och köper dracaena bara för att den var jävligt fin utan att tänka mig för :P

de snabväxande är bra i början för de tar mycket av näringen så algerna får svårare att växa :)

Annons