Var köper ni växter?

#1 - 14 september 2004 18:11
Undrar var ni andra köper växter?
Jag brukade köpa på Hjortgatans som jag var MKT nöjd med, söker nu efter nåt annat bra ställe.

Tacksam för svar!
#2 - 14 september 2004 19:09
Jag beställer hos min lokala zoohandlare, han tar hem vad man vill ha. Det går snabbare än hjortgatans och det är precis lika fina växter efterssom doim kommer nästan direkt från tropica.

Alla butiker kan beställa hem det som finns i tropicas sortiment, det hade hjortgatans inte egenrätt på.
MVH
Magnus
#3 - 14 september 2004 19:20
när ja köper växter s¨köper ag direkt av tropicas återförsäljare här i svergige men det får jag bara för att jag jobbar extra på en zooaffär...innan så köpte jag på hjortgatan som nu tyvärr har lagt ner=(. Annars så brukar jag kunna köpa en del växter på akvarielagret också...

/Glenn
#4 - 14 september 2004 19:27
när ja köper växter s¨köper ag direkt av tropicas återförsäljare här i svergige men det får jag bara för att jag jobbar extra på en zooaffär

Så du menar att den butiken du arbetar i inte skulle beställa hem växter från samma leverantör om en kund bad om det? Varför ge anställda förmåner som inte kunderna kan ta del av?
En otroligt korklad affärsidé.
MVH
Magnus
#5 - 14 september 2004 19:29
jo själklart så kan dem göra det...men jag får gå och plocka dem växterna som jag vill ha när han kommer om zoobutiken inte har dem inne tex. och på så sätt så kan jag välja ut dem finaste växterna=D

/Glenn
#6 - 14 september 2004 19:45
Jag köper växter på akvarielagret och bromma zoo. Tyvärr så han jag inte med hjortgatan, eftersom jag startade upp ett akvarium ganska nyligen. Personligen tycker jag att akvarielagret har lite 'sunkiga' växter från tropica. Men dom köper även in växter från privatpersoner och dom är topp. På Bromma zoo har dom basic men bra kvalitet.

/cobol-som-gillar-att-beställa-över-internet
#7 - 14 september 2004 19:46
Jag är övertygad om att en tillräckligt driftig växtakvarist skulle få titta in i bussen och plocka ut vad han/hon vill ha, det är egentligen bara att fråga.

Men den bilen du pratar om har sällan dom ovanligare växterna med sig. Fram tills nu har bilen aldrig haft med sig det jag söker, de har inte heller haft dom på lagret. Då får man beställa innan dagen då bilen kommer så levereras det en vecka senare. Det kommer då direkt från tropica, jag har aldrig blivit besviken över kvalitén. Så jag tror inte att jag har något att tjäna på att titta in i bilen.

Ni som inte vet vilken bil vi pratar om får ta reda på det någonannanstans, jag känner inte för att ge det företaget gratisreklam.
MVH
Magnus
#8 - 14 september 2004 19:53
okej...när ja var i bilen så fanns det inte super mkt ovanliga växter men det fanns bla. en hel del aponogetonlökar som ja aldrig har hittat till försäljning ute i butikerna, och då fanns även dem vanligare som madagascarensis, ulvaseus osv. i bilen. Han sa att han inte hade så mkt ovanliga växter den här gången men hurvida dem brukar ha det eller inte det har jag ingen aning om för att jag int har vart där inne så många gånger...

/Glenn
#9 - 14 september 2004 19:57
Jag måste erkänna att jag inte har hunnit med mer än två beställningar via min butik sedan hjortgatan la ner. Den första beställningen krävde en veckas väntetid som jag skrivit innan. Den andra beställningen gällde bland annat aponogetonlökar, så dom fick jag två dagar senare (fanns i bilen som du sa), resterande växter skall levereras nu på Torsdag.

MAO, mina erfarenheter av beställningar via butik är begränsade men mycket goda.
MVH
Magnus

Annons