Var köpa pH-elektroder?

#1 - 2 juni 2008 05:56
Har nyligen köpt en Aqua Light PH-201 controller där jag misstänker att det är glapp i pH-elektroden. Ska försöka få elektroden utbytt på garantin men har även tankarna åt att köpa en ny bättre elektrod.

Någon som vet var man kan beställa en lämplig pH-elektrod i sverige till vettigt pris. Det ska vara med BNC-kontakt.

Ska man ha gel-fylld eller en påfyllnadsbar?
Behöver inte mäta extremt noggrant men ska vara pålitlig och hållbar.
#2 - 2 juni 2008 06:25
nej, men jag får nog köpa min från www.aquaristic.net istället. Iof säkert där du fått den ifrån.
#3 - 2 juni 2008 06:36
Nu hänger jag inte med här...
Klart det går att köpa elektroder i sverige men frågan är hur mycket överpris det är på elektroder för laboratorieutrustning. PH-201 controller kostar ju ca 1500kr inkl elektrod och då kan man ju fråga sig hur bra den är då lösa elektroder kostar dryga 1000kr.

hade hoppats hitta något bra för runt 800kr om det är möjligt. Men betalar givitvis mer för bra saker.
#4 - 2 juni 2008 08:39
Varför köpa i Sverige när det blir så mycket billigare att skicka efter från Tyskland?
http://www.aquaristic.net/index.php?sid=ec2f0d7806a8e1a205b63a833a406fb5&cl=search&searchparam=ph+elektrod
#5 - 2 juni 2008 09:41
Tycker det känns säkrare att beställa från sverige om något skulle strula men jag är inte helt främmande att beställa från utlandet. Tänkte om frakten var snabbare och billigare från sverige också.
#6 - 2 juni 2008 10:28
Tveksamt, jag har sambeställt med en kompis ett par gånger därifrån och det har funkat klockrent var gång och snabbt med.
Det bästa är om man kan vara ett par stycken som delar på frakten så blir inte heller det någon större kostnad:).
#7 - 3 juni 2008 06:02
Nu har jag beställt från aquaristic. Det blev en Papillon pH Elektrode för 67,70€ och lite annat skräp som brorsan ville ha så det blir nog inte så farligt dyrt trots allt.

Får hoppas de redan har plockat mina saker för nu tycks de inte finnas i lager längre.
#8 - 3 juni 2008 06:06
Då är det bara att hoppas att du fick den sista;).

Annons