var köpa lysrörsramp???

#1 - 21 april 2008 17:03
Med risk för att frågan inte hör hemma just i denna forumdel - var tusan kan man köpa en lysramp med plats för två rör för ett 95 cm långt akvarium??? Jag har inte hittat en enda nätbutik som säljer det, hittade Herkules zoo i Göteborg som hade och var billiga men de skickar inga saker längre... och för mig är det Mälardalen som gäller om jag ska åka till butik. Tipsa gärna!
#3 - 22 april 2008 06:21
Man tackar! Och så en följdfråga: fördelar kontra nackdelar med heltäckande resp inte heltäckande ramp? Eftersom priset skiljer en del...
#4 - 22 april 2008 08:12
ambjörn skrev:
Man tackar! Och så en följdfråga: fördelar kontra nackdelar med heltäckande resp inte heltäckande ramp? Eftersom priset skiljer en del...

Vet jag inte, själv tycker jag heltäckande ramp är snyggare.
Eller så bygger du en ramp själv och får som du vill ha den.
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 22 april 2008 08:17
95 cm är en svensk standardstorlek så det borde inte vara svårt att få tag på. Det säljs av flera grossister - t.ex. Azola och Imazo som bägge levererar till butiker i Mälardalen.

Däremot är det inte en standardstorlek i utlandet. De allra flesta akvariearmaturer i utlandet är av tradition också heltäckande, medan detta inte är fallet för svenska armaturer. Därav följer att det kan vara svårt att få tag i en heltäckande armatur som är 95 cm.

Annons