Var kan man ha fiskarna

#1 - 27 februari 2007 20:43
Ska bygga en bakgrund till mitt 375liters. Fast har som sakt ett litet problem, jag vet inte var jag ska ha mina malawis undertiden det silikonas fast och beprövas m.m.

Jag har ett 100liters med malawi yngel och ett 20 liters fast dom e ju inte till stor hjälp:(.
har ca 20 fiskar

Som sakt... var kan jag ha mina fiskar undertiden?:/

//hall
#2 - 27 februari 2007 21:46
Fråga i din akvarieaffär om de har ett tomt kar där du kan ha firrarna under tiden. Funkade för mig.
#3 - 27 februari 2007 22:23
e inte det ganska vågat av en butik å låna ut ett kar bara sådär?alla kanske inte känner sina butiksägare lika bra :p

edit:
du kanske kan lämna något i pant, då kanske dom går med på det;)
#4 - 27 februari 2007 23:55
hall skrev:
Ska bygga en bakgrund till mitt 375liters. Fast har som sakt ett litet problem, jag vet inte var jag ska ha mina malawis undertiden det silikonas fast och beprövas m.m.

Jag har ett 100liters med malawi yngel och ett 20 liters fast dom e ju inte till stor hjälp:(.

har ca 20 fiskar

Som sakt... var kan jag ha mina fiskar undertiden?:/

//hall

Hur lång tid behöver de bo någon annanstans?
Jag har haft fiskar några dagar i murarbalja från biltema på 80liter. En värmare i och ett lock på så fick de totalmörker och ingen mat. Mina växter låg där i också. Det gick prima.
#5 - 28 februari 2007 06:37
gudsson skrev:
Hur lång tid behöver de bo någon annanstans?

Jag har haft fiskar några dagar i murarbalja från biltema på 80liter. En värmare i och ett lock på så fick de totalmörker och ingen mat. Mina växter låg där i också. Det gick prima.

håller med en blaja funkar bra:D
#6 - 28 februari 2007 07:37
japp! en FLAJ box från IKEA på 100 liter rekomenderas. billigt och bra.
#7 - 28 februari 2007 16:41
Då borde mitt 100 liters funka lika bra.

Ska jag köra på pumpen som e till 100 litaret eller ska jag försöka köra ner min 1200liter timmen i det?:/
#8 - 4 mars 2007 15:20
Hur länge klarar sig fiskarna i 100 litert och ska jag mata osv?:/

Tacksam för svar
#9 - 6 mars 2007 10:19
så lång tid det tar att silicona fast en bakgrund på akvariet klarar fiskarna sig garanterat.
Du kan ju bygga bakgrunden innan du tar ur fiskarna, sen lyfter du ur fiskarna i nån balja eller annat akvarium undertiden du sätter dit bakgrunden.
På så vis blir ju bara fiskarna utanför sitt "hem" ett tag.

Mvh Johan

Annons