Var hittar man akvarie med delad ruta i mitten??

#1 - 16 augusti 2009 21:19
Hej jag letar akvarie med delad ruta i mitten så jag kan dela upp mina fiskar när jag ska odla jag söker akvarier med ruta i mitten som på vissa djur affärer..!:confused::)
#2 - 16 augusti 2009 21:21
Lycka500 skrev:
Hej jag letar akvarie med delad ruta i mitten så jag kan dela upp mina fiskar när jag ska odla jag söker akvarier med ruta i mitten som på vissa djur affärer..!:confused::)

Silikona dit en själv?
#3 - 16 augusti 2009 21:23
eller kläm emellan en filtermatta, har gjort såhär med mitt kar pga 2 kampfiskhanar...bra filtrering samtidigt i båda karen när jag drog igenom utblåsröret genom mattan

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=131629&page=2
#4 - 16 augusti 2009 21:32
okej vet nån vars sånna från affären finns ?
#5 - 16 augusti 2009 21:38
filtermattor finns i dom flesta välsorterade affärer,annars kan dom beställa in...är det stort akvarium så ta 10 cm tjocklek på mattan
#6 - 16 augusti 2009 21:39
okej
#7 - 19 augusti 2009 12:36
vilka bra ideer ni har! undrar bara en sak! hur löser man slangen som behövs till pumpen? säg att jag har fluval 2! vilken slang?
Bilagor:
#8 - 19 augusti 2009 12:43
I mitt 100l kar så hade jag 2 lekande zebrapar som bråkade om revir helatiden. Det tröttnade jag på så då var det bara att skaffa en glasskifa som passade och silikona fast den. Det räcker med att klämma dit en filtermatta i kanterna för att vattnet ska ta sig igenom tillräckligt mycket, i alla fall i mitt. Hur stort är ditt kar?:)
#9 - 19 augusti 2009 19:16
xitele81 skrev:
vilka bra ideer ni har! undrar bara en sak! hur löser man slangen som behövs till pumpen? säg att jag har fluval 2! vilken slang?

det är att du isåfall mäter omkretsen på utblåset, och inhandlar en vanlig slang till akvarier och gör små hål i den om du inte kan hitta ett utblåsrör i samma omkrets
#10 - 19 augusti 2009 19:17
I mitt 100l kar så hade jag 2 lekande zebrapar som bråkade om revir helatiden. Det tröttnade jag på så då var det bara att skaffa en glasskifa som passade och silikona fast den. Det räcker med att klämma dit en filtermatta i kanterna för att vattnet ska ta sig igenom tillräckligt mycket, i alla fall i mitt. Hur stort är ditt kar?:)

visst kan man enbart ta en filtermatta men då blir det inte riktig cirkulation i vattnet, det blir ganska stillastående

Annons