Var hittar jag ryggsäcks/påhängsfilter ONLINE?

#1 - 29 september 2007 16:43
Hittade på guldfisken men jag känner mig inte så lockande att slänga ut 500 spänn..

Karet är ett nano. 25x25x25 cm, dvs runt 15L

Har sökt på google efter Red Sea-nanofilter, red-dragon osv osv men hittar ingen butik..
Zoobutikerna här i stan har ingen aning om vad jag dillar om heller när jag frågar om dessa filter..

Så frågan är. Vart hittar jag ett bra och hyfsat billigt påhängsfilter online??
#2 - 29 september 2007 16:54
Butiken på Norrstrand har iaf nanokar, så han borde rimligtvis ha pumpar också? Eller åtminstone ta hem dem. De kar jag sett att han har, är från aqutic nature (cocoon serien).

Skall hålla utkik om jag ser något och lovar att tipsa dig i så fall.
#3 - 29 september 2007 17:07
Butiken på Norrstrand har iaf nanokar, så han borde rimligtvis ha pumpar också? Eller åtminstone ta hem dem. De kar jag sett att han har, är från aqutic nature (cocoon serien).

Den butiken har jag faktiskt inte frågat i om jag ska vara ärlig.
Har ju redan karet , men jag vill ju ha ett sånt filter.
Gillar just vattenfallseffekten.. ;)

Men jättesnällt om du får reda på någon info. :)
#4 - 29 september 2007 19:03
Det är sånna filter som finns i nanokar setet (från Red Sea): http://www.redseafish.com/aq_kits.asp
Själva filtret: http://www.redseafish.com/Filters.asp
Det finns att köpa på Zoomässan för 199kr, men det ligger i närheten av Göteborg, så det är väl långt för dig att åka.
Jag har några mindre ryggsäcksfilter, så jag skickar ett PM till dig :)
#5 - 29 september 2007 19:15
Japps, vattenfallseffekten är cool =). Jag har ett cocoon med tillhörande filter själv, och är mkt nöjd med filtret so far =).
#6 - 29 september 2007 19:19
Japps, vattenfallseffekten är cool =). Jag har ett cocoon med tillhörande filter själv, och är mkt nöjd med filtret so far =).

Tänkte ju köpa cocoon, men när priset var 900 spänn för 18.5L så höll jag på att dö..
Kan köpa 39L 6kantigt för 500 kr med ALLA tillbehör..
Då lägger jag då inte ut detta överpris faktiskt..

Så karln i huset jobbar ju som bilglasmästare så glaset fick man gratis och nu blev det en kub på ca 15L. :)
#7 - 29 september 2007 19:32
900 spänn för 18 liter? Hmm, jag köpte ett på 31 liter för ungefär det priset. Lite dyrt är det kanske, men jag tyckte det var värt det eftersom det är ett snyggt akvarium som matchar den möbel som jag tänkt ställa akvariet på. Dessutom är det ju smidigt när såväl filter som lampa ingår i priset.
#8 - 29 september 2007 21:31

Butiken på Norrstrand? Är det nån ny? :)
#9 - 30 september 2007 00:16
Nej, det är väl mer att den ligger undanskymt till och därför är svår att hitta. Karlstads akvariebutik har jag för mig att den heter. :D

Annons